Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2009-06-08
"Zrób coś szalonego"

Zrób coś szalonego

Polityk na grzbiecie słonia, prezenter radiowy na stosie butelek z wodą mineralną, uczestniczka reality show uprawiająca seks na oczach milionów widzów. Nieee... to już było!

Czy Twoja firma potrzebuje więcej rozgłosu? Czy sądzisz, że nie spotykasz się z wystarczającym zainteresowaniem mediów? A może pragniesz, by więcej ludzi poznało nazwę Twojej firmy? Poznało i rozpoznawało w przyszłości?

Nie dyskutujmy o motywacji. Zgódźmy się, że niespotykany wyczyn to najprostszy sposób skierowania na siebie uwagi mediów i opinii publicznej.

Ludzie pomyślą, że jesteś śmieszny, oryginalny, zdesperowany, próżny, albo po prostu - brak Ci piątej klepki. Ale, ale... nieważne co myślą. Chcesz przecież być na ustach wszystkich. Chcesz zwrócić na siebie uwagę. Chcesz odnieść sukces.

Niecodzienny wyczyn nie wymaga dużych pieniędzy. Liczy się pomysł. Chodziłeś po zoo przebrany za kangura. Ale czy skakałeś jak kangur? Jakie prezenty miałeś w "kangurzej" torbie? Otwierasz restaurację specjalizującą się w jedzeniu środziemnomorskim. Czy jesteś gotowy w przebraniu homara spacerować na głównym deptaku? Prowadzisz myjnię. Czy atrakcyjne dziewczyny w koszulkach z hasłem "Nie patrz, bo go umyję!" rozdają wizytówki uprawniające do 10% rabatu? Jesteś politykiem opozycji? Wydaj broszurę pod tytułem "Największe sukcesy premiera". W środku czyste niezadrukowane kartki.

Efekt minimum? Wzbudzisz ciekawość. Kim jesteś i co robisz? Może ktoś będzie chciał sprawdzić czy jesteś w tym dobry. Kto wie? Jeśli jesteś wystarczająco szalony, może nawet trafisz na pierwszą stronę gazety.

Nie interesują Ciebie ludzie na ulicy? Co powiesz o czymś niecodziennym w Internecie? Umieść na stronie WWW szalone krótkie filmy video (podobne do tych, które znajomi stale Ci przesyłają), żarty, rysunki, zdjęcia. Zarejestruj witrynę w wyszukiwarkach i pozwól się znaleźć poszukiwaczom przygód. W kilku miejscach umieść odsyłacze (linki) do firmowej witryny. Strona WWW z żartami nie musi mieć nic wspólnego z zawartością Twojej witryny, ale jeżeli szukasz rozgłosu w starym dobrym stylu, to wcale nie ma znaczenia.

Konkursy to jeszcze jedno narzędzie szukania rozgłosu. Znajomy sprzedawca samochodów ogłosił konkurs na najgorszego kredytobiorcę. Chodziło o wyłonienie osoby, która ma najmniejsze szanse otrzymania kredytu na kupno auta. Zorganizowano wielkie grillowanie, na które zostali zaproszeni wszyscy chętni do udziału w zabawie. Każdy otrzymał do wypełnienia ankietę kredytową. Zwycięzca - osoba, która miała najgorszy wynik (zero szans na kredyt) - otrzymał nowy samochód. Niektórzy kpili z rozrzutności organizatorów, ale szkoda, że nie widziałeś tych tłumów.

Dlaczego więc nie zorganizować własnego konkursu? Na przykład, konkurs dla agencji badawczej, która najbardziej pomyliła się w przedwyborczych sondażach do Parlamentu Europejskiego. Nagroda? Liczydło?

Jeżeli uda Ci się wywołać uśmiech na twarzy, wzbudzić niedowierzanie, sprowokować komentarz "to niemożliwe", ludzie będą o Tobie pamiętać. Kiedy będą potrzebować usługi, którą świadczysz lub towaru, który sprzedajesz może przypomną sobie o Tobie w pierwszej kolejności.

Chcesz być szalony? Jesteś politykiem rządzącej partii? No to bądź wyjątkowy. Może zdobądź w kolejnych wyborach jeszcze lepszy wynik... O nagrodę nie pytaj :-)

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 5.00 MediaGapa - ocena artykułu: 5.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:
mocca 2009-06-08
Doskonały tekst.
 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Usługi PR powinny być wyceniane jak:

wizyta u dentysty (ważne, żeby już nie bolało)
0%
praca górnika (bez nas nie przeżyjecie zimy)
0%
spotkanie u wróżki (na początek 50 zł na stół)
0%
sesja u psychoanalityka (doktorze, kto mnie dzisiaj polubi?)
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Praktycy Dziennikarz Polska PRACOWNICY Gazeta Prawda Rzecznik Internet Dziennikarze Szef Relacje Reporter Informacja Public Klienci Twitter Klient Kaczyński Firma Relations Media Komunikacja Gapa Tusk Agencje Google Problem Wywiad Reporterzy Pressence



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Kwestionariusz PRousta - Monika Kaczmarek-Śliwińska
2. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
3. Co mówi uścisk dłoni
4. Łyżka, nóż i widelec, czyli masz skuteczny plan komunikacji kryzysowej
5. 7 ćwiczeń przed wystąpieniem publicznym
6. Czy mała lub średnia firma musi być przygotowana do zarządzania kryzysem?
7. Czarny łabędź w rzeźni, czyli zarządzanie ryzykiem
8. Redaktor czy reporter?
9. Czytanie z oczu
10. Masz strategię komunikacji z mediami?
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl