Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2017-09-17
"Masz strategię komunikacji z mediami?"

Masz strategię komunikacji z mediami?

Komunikacja firmy z mediami musi jasna, konkretna i przekonująca.

Proste zdanie, z którym trudno się nie zgodzić, prawda? Trudniej taką strategię przygotować i jeszcze trudniej stosować.

W niektórych firmach za przygotowanie i realizację strategii komunikacji odpowiada wewnętrzny dział PR. W innych zajmuje się tym dział marketingu. Robią to lepiej i gorzej w zależności od kompetencji, doświadczenia, wyobraźni i zaangażowania. Dlatego wiele dużych firm zleca przygotowanie strategii komunikacji agencjom PR. Korekta: wiele dużych i inteligentnych firm.

Wybierając agencję PR zapytaj o doświadczenie i dowiedz się kto konkretnie zajmie się opracowaniem strategii. Nie zgadzaj się na współpracę z anonimowymi żółtodziobami ("bo dzisiaj wszystko można robić przez Internet"), nawet jeśli szef agencji będzie Cię zapewniał, że będą to robić pod jego osobistym nadzorem. Nic z tych rzeczy.

Strategię komunikacji dla Twojej firmy ma zrobić doświadczony ekspert PR, którego znasz i do którego masz zaufanie, bo to Twoja reputacja i Twoja przyszłość.

Przygotowanie strategii należy rozpocząć od zestawienia silnych i słabych stron firmy oraz szans i zagrożeń. Następnie należy przygotować listę kluczowych czynników sukcesu dopasowaną do celów biznesowych firmy.

Strategia powinna być konkretna, ale także na tyle elastyczna, żeby można wprowadzać niezbędne korekty w trakcie realizacji.

Oto 10 przykładowych sytuacji kiedy warto poprosić agencję PR o współpracę w przygotowaniu strategii komunikacji:

1. Szef firmy nie jest zadowolony z tego jak jego firma jest postrzegana w mediach i co o niej mówią dziennikarze.

2. Szef firmy nie jest zadowolony z tego jak firma komunikuje się z głównymi interesariuszami.

3. Wewnętrzny dział PR nie może się porozumieć z działem marketingu.

4. Firma potrzebuje obiektywnej oceny tego jak komunikuje się z interesariuszami.

5. Szef firmy nie jest zadowolony ze współpracy swojego działu prawnego, finansowego i marketingu w opracowaniu przekazów dla mediów.

6. Ekspert techniczny unika wystąpień w mediach.

7. Szefa firmy czeka trudny wywiad dla mediów.

8. Firma szykuje się do premiery produktu.

9. Pracownicy wewnętrznego działu PR boją się rozmawiać szczerze i otwarcie z szefem firmy.

10. Firma otrzymała poufną i wiarygodną informację, że konkurencja zamierza oskarżyć ją o plagiat.

Przygotowanie lub aktualizacja strategii komunikacji wiąże się z regularnymi spotkaniami z ekspertem PR – raz w tygodniu, raz w miesiącu (rzadziej lub częściej zgodnie z potrzebami). Współpracę dobrze jest czasem rozpocząć od pobytu eksperta w firmie przez tydzień lub dwa. Ekspert powinien być także dostępny przez telefon, e-mail i Skype'a.

Jakie masz doświadczenia ze współpracy z ekspertami PR. Co cechuje najlepszych? Jak pomogli Twojej firmie poprawić komunikację? Napisz o tym w komentarzu.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 5.00 MediaGapa - ocena artykułu: 5.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Dziennikarz Public Dziennikarze Rzecznik Gazeta Praktycy Relations Media Gapa Reporter Wywiad Internet Twitter Komunikacja Agencje Pressence PRACOWNICY Reporterzy Tusk Klient Szef Klienci Kaczyński Prawda Firma Informacja Polska Problem Google Relacje



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Prawdziwy kryzys Toyoty
2. Masz strategię komunikacji z mediami?
3. Dobra strategia medialna
4. Sprzedawca jak saper
5. 5 rzeczy jakich pracownicy oczekują od komunikacji wewnętrznej
6. Redaktor czy reporter?
7. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Media Gapa 2017
8. Nie bądź pasażerem w wywiadzie dla mediów
9. Znasz Toma Petersa?
10. Ukryte koszty wewnętrznego PR
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl