Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2014-04-14
"Potrafisz zarządzać komunikacją kryzysową?"

Potrafisz zarządzać komunikacją kryzysową?

Nikt nie wstaje rano z myślą, że właśnie tego dnia będzie musiał zmierzyć się w pracy z pierwszym w życiu kryzysem. Świeci słońce, zapowiada się ładny dzień, nic złego się nie wydarzy.

Wystarczy jednak włączyć wieczorem telewizor, żeby przekonać się jak wiele osób tego dnia doświadczyło dużego rozczarowania: kryzys przyszedł nagle i całkowicie zmienił ich zdanie o tym czy warto przygotować się do zarządzania komunikacją kryzysową.

Pressence Public Relations zajmuje się zarządzaniem sytuacją i komunikacją kryzysową ponad 10 lat. Wiemy z kim rozmawiać w mediach oraz co i kiedy powiedzieć.

Wielu klientów skorzystało z naszych szkoleń medialnych i warsztatów kryzysowych dla członków zarządu i kadry kierowniczej średniego szczebla.

Kryzysy przychodzą w najmniej oczekiwanym momencie i bardzo dziwnych okolicznościach.

Oto trzy scenariusze, które mogłyby wyrządzić duże szkody i zniszczyć reputację.

1. Zwłoki na zapleczu supermarketu

Na zapleczu popularnego supermarketu znaleziono w plastikowych pojemnikach poćwiartowane zwłoki kobiety. Zdjęcia z tego miejsca opublikowała lokalna gazeta.

Nagle dzwoni telefon. Dziennikarz mówi, że to są pojemniki z Twojego zakładu. Nic o tym nie wiesz. Być może reporter się myli.

W mediach społecznościowych pojawiają się komentarze łączące makabryczne znalezisko z Twoją firmą. Boisz się, że to może zaszkodzić Twojej marce.

Co robisz?

2. Zamieszanie w domu opieki społecznej

Prowadzisz dom opieki społecznej dla chorych na demencję. Poza pacjentami, wejść do budynku mogą tylko goście, którzy znają często zmieniany kod. Nikt nie może wyjść bez zgody personelu.

W czasie niedzielnych odwiedzin córka jednego z pacjentów wszczęła alarm kiedy nie znalazła ojca w jego pokoju. Natychmiast rozpoczęto poszukiwania. Pacjent odnalazł się po godzinie w pobliskim parku – trochę wyziębiony, ale cały i zdrowy. Niestety, zgodnie z procedurą powiadomiono już policję i informacja przeciekła do mediów.

Nikt nie stawia nikomu z personelu konkretnych zarzutów, ale spekulacje nie ustają. Mimo szybkiego odnalezienia chorego, historia o tym incydencie może przez długi czas psuć dobrą opinię o ośrodku.

Co robisz w tej sytuacji?

3. Rozżalony pracownik

Musisz zwolnić dyscyplinarnie dyrektora finansów za picie alkoholu w godzinach pracy. Rozżalony pracownik publikuje na Facebooku i Twitterze informacje, które nie stawiają Twojej firmy w dobrym świetle. Wolałbyś, żeby opinia publiczna ich nie znała.

To, co pisze zwolniony pracownik nie ma charakteru pomówienia lub oszczerstwa. Ale jego komentarze są śledzone przez media i reporterzy dzwonią z prośbą o rozmowę.

Jaki jest Twój pierwszy krok?

Jeżeli nie wiesz jak postąpić w tych trzech przykładowych sytuacjach, warto rozważyć potrzebę szkolenia medialnego lub warsztatu kryzysowego dla członków zarządu i kadry kierowniczej średniego szczebla.

Zadzwoń do nas, żeby omówić szczegóły. Nasz telefon: 77 441 40 14.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.67 MediaGapa - ocena artykułu: 4.67

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Reporterzy Gapa Kaczyński Klient Twitter Relations Problem Relacje Gazeta Komunikacja Pressence Public Rzecznik Internet PRACOWNICY Agencje Dziennikarz Praktycy Reporter Firma Media Google Klienci Informacja Prawda Wywiad Dziennikarze Szef Tusk Polska



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Prośba o medialny sponsoring
2. Jak Twitter pomaga w szkoleniach medialnych
3. Raz i dobrze, czyli jak przepraszać
4. Kwestionariusz PRousta - Anna Miotk
5. Senyszyn, Palikot i Doda ze mną w jacuzzi
6. Interesy w restauracji
7. Czy mała lub średnia firma musi być przygotowana do zarządzania kryzysem?
8. Inne spojrzenie na szkolenia medialne i trudne pytania
9. Wierzę w public relations
10. 20 pytań do kandydata do Europarlamentu
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl