Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2011-12-11
"30-sekundowy prezent pod choinkę"

30-sekundowy prezent pod choinkę

Gdybym sprezentował Ci pod choinkę jednorazową emisję 30-sekundowej reklamy w krajowej telewizji, wiedziałbyś co powiedzieć?

Pomysł z reklamą nie jest wcale taki nieprawdopodobny. Firmy regularnie wydają setki tysięcy – i nawet miliony – złotych na produkcję i emisję reklam. Wiele z nich nie trafia w sedno.

Zawsze kiedy opowiadasz jakąś historię, musisz znać odpowiedź na podstawowe pytanie: Jaka jest jedna rzecz jaką publiczność musi zapamiętać? I musisz to zrobić w mniej niż 15 sekund.

Zasada ta dotyczy 30-sekundowej reklamy, informacji prasowej i newslettera dla klientów. To samo obowiązuje na Facebooku, blogu i firmowej witrynie WWW.

Jeśli nie potrafisz powiedzieć tego w 15 sekund, maleją szanse, że ktoś to zrozumie, zapamięta i zechce powtórzyć. Kiedy mówisz o zbyt wielu rzeczach naraz, słuchacz się pogubi i niczego nie zapamięta.

Oto 5 pytań jakie musisz sobie zadać zanim opowiesz swoją historię opinii publicznej:

1. Jaki mam cel?

Powinieneś wiedzieć co chcesz osiągnąć. Jak sprawdzisz, że możesz cieszyć się sukcesem?

2. Kim jest moja publiczność?

Musisz dotrzeć do ludzi, którzy umożliwią osiągnięcie celu. Nawet artykuł na pierwszej stronie Rzeczpospolitej może nie wywołać żadnej reakcji jeśli nie przeczytają go ludzie, do których chcesz dotrzeć.

3. Jaki jest główny przekaz?

Jaką jedną wiadomość ludzie mają zrozumieć, zapamiętać i powtarzać? Przekaż ją prostymi słowami i powtórz kilka razy.

4. Jakie są inne komunikaty?

Komunikaty uzupełniające też muszą być maksymalnie proste – nie może być ich więcej niż trzy.

5. Jakich przekazów chcę uniknąć?

To są tematy, o których chętnie będą rozmawiać konkurenci i oponenci. Przygotuj odpowiedzi zanim przedstawisz swoją wersję wydarzeń.

Więc mówisz, że chcesz mi o czymś opowiedzieć? Zanim otworzysz usta, sprawdź czy wiesz jaka jest jedna rzecz jaką mam zapamiętać – powiedz to jasno i dobitnie.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Firmy nie badają skuteczności działań PR, bo:

nie mają pieniędzy.
0%
wolą wydać te środki na lepszy program PR.
0%
nie wierzą w sens pomiaru efektu PR.
0%
nie potrzebują takich badań.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Polska Informacja Pressence Firma Komunikacja Praktycy Gapa Media Public Google PRACOWNICY Relations Gazeta Dziennikarz Klienci Dziennikarze Prawda Szef Kaczyński Reporter Twitter Wywiad Klient Relacje Rzecznik Agencje Reporterzy Tusk Internet Problem



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Strategia na górskim szlaku
2. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
3. Co mówi uścisk dłoni
4. 7 ćwiczeń przed wystąpieniem publicznym
5. Kilka słów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
6. 10 pytań o nowych mediach i mediach społecznościowych
7. 5 stylów zarządzania konfliktem z mediami
8. 5 rzeczy jakich pracownicy oczekują od komunikacji wewnętrznej
9. Nie stać Cię na public relations, prawda?
10. Czytanie z oczu
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl