Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2009-07-31
"Lubisz patrze?, prawda?"

Lubisz patrze?, prawda?

Telewizja to obraz. Radio to d?wi?k. Prasa to s?owo drukowane. Taka jest potoczna opinia. Taka by?a.

Dzisiaj ?wiatem rz?dzi obraz. Obraz ruchomy. Dlaczego? Poniewa? – tak jak bohater filmu "Wystarczy by?" z Peterem Sellersem – lubimy patrze?.

Patrze? na co? W?a?ciwie na wszystko, co jest kolorowe i si? rusza. Ka?dy temat okraszony fotografi? zyskuje na warto?ci. Reporterzy s? wyposa?eni dodatkowo w aparat cyfrowy. Sami robi? zdj?cia.

Si?a obrazu

Nic nie daje informacji wi?kszej si?y wyrazu od sugestywnego obrazu. Przepraszam tutaj wszystkich moich ulubionych mistrzów "zaspanej" narracji. Naprawd? uwielbiam obrazy malowane piórami Jamesa Joyce'a, Marcela Prousta, Johna dos Passosa. Ale w szybkiej i bezpo?redniej komunikacji licz? si? tylko obrazy – przekazywane na ?ywo lub utrwalone na video.

20 lat temu w telewizji wi?kszo?? materia?ów reporterskich nagrywano na czarno-bia?ej ta?mie filmowej. Film kolorowy by? zarezerwowany dla informacji dla "Dziennika Telewizyjnego". Pami?tam, ?e rolka mia?a 2,5 minuty filmu. Potem pojawi?y si? pierwsze ekipy pracuj?ce w standardzie ENG. Mniejsza kaseta BETACAM. Dvcam, vhs, s-vhs, dvcpro, umatic, hdcam... Dzi? wsz?dzie systemy cyfrowego utrwalania i obróbki materia?u.

W domowym komputerze za pomoc? odpowiednich aplikacji mo?na zamieni? psa w kota, odmieni? kolor li?ci na drzewach, usun?? zmarszczki, a z zacinaj?cego si? rozmówcy zrobi? elokwentnego interlokutora. Przy odrobinie talentu mo?emy stworzy? zupe?nie nowy wspania?y ?wiat!

Wkroczyli?my w ?wiat nowej ery w etyce marketingu, reklamy i dziennikarstwa. Jak daleko mo?emy posun?? si? w retuszu fotografii bez pos?dzenia o fa?szowanie rzeczywisto?ci?

Jeszcze wi?cej!

W sklepie RTV mo?na kupi? kamery video, która oferuj? jako?? obrazu akceptowan? w ka?dym newsroomie. Redakcje przyjmuj? takie nagrania, gdy? pokazuj? one zwykle pocz?tek dramatycznych zdarze? lub ich wczesn? faz? – co?, co wydarzy?o si? przed przyjazdem telewizyjnej ekipy. Ich autorami s? s?siedzi, przypadkowi przechodnie, tury?ci, itp.

Takie "?ywcem wzi?te" historie rywalizuj? w spieglu z materia?ami nagranymi przez profesjonalne ekipy. Widzia?em dzienniki b?d?ce kola?em wypadków samochodowych, po?arów, akcji policyjnych. Wszystko o du?ym ?adunku emocjonalnym, ale znikomej warto?ci informacyjnej.

Ten trend u?wiadamia nam jedn? niezmiernie wa?n? rzecz. Jeszcze nigdy w Twoim otoczeniu nie by?o tylu kamer. Ukryta kamera czuwa :-)

Jeszcze szybciej!

Skoro tak ?atwy jest dost?p do cyfrowych zdj??, dlaczego tak rzadko wykorzystujemy je w informacjach prasowych i na stronach WWW? Odpowied? jest prosta. Barier? jest przepustowo?? sieci. Ale niech tylko dostawcy us?ug internetowych zaoferuj? szybsze ??cza, a ?wiat Internetu b?yskawicznie pogr??y si? w oceanie pikseli. Zaraz potem na dobre rozgo?ci si? cyfrowe video.

Cyfrowe zdj?cia i video otwieraj? przed marketingiem, reklam? i PR nowe horyzonty. Konkurencja o "dobre" (czytaj: mocne, sugestywne i oryginalne) zdj?cia stanie si? jeszcze bardziej ostra. Relacja z konferencji prasowej o godzinie 12-tej w po?udnie b?dzie wys?ana do mediów ju? godzin? pó?niej.

Cyfra daje si?? i szybko??. Pocz?tkuj?cy grafik mo?e na domowym komputerze stworzy? ciekawsze ilustracje ni? jego bardziej do?wiadczony i utalentowany kolega robi? to 10 lat temu. Potrzebuje do tego minut lub godzin, a nie dni. Wysy?ka gotowych materia?ów jest b?yskawiczna. Ale NIC nie zast?pi talentu i pomys?owo?ci.

Wyzwaniem pozostaje wiedza jak stworzy? mocn? i oryginaln? komunikacj?. W Internecie roi si? od migaj?cych bez sensu pomys?ów graficznych. Prawdziwym wyzwaniem jest zatem wiedza jak dotrze? do naszych odbiorców w sposób, który przy?mi amatorów.

To s? w?a?nie nowe standardy pomiaru efektywno?ci reklamy, marketingu i PR. No i oczywi?cie pracy Twojej agencji.

Konkluzja

?yjemy w ?wiecie, który codziennie krzyczy: "Poka? mi co to znaczy, poka? mi jak to dzia?a, poka? mi co z tym zrobi?!". Pracownicy Twojego dzia?u marketingu/komunikacji/public relations doskonale o tym wiedz?. Dlatego s?uchaj ich uwa?nie, kiedy mówi?: "Musimy to POKAZA?, a nie tylko o tym opowiedzie?."

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.33 MediaGapa - ocena artykułu: 4.33

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Reporterzy Wywiad Polska Firma PRACOWNICY Pressence Twitter Prawda Dziennikarze Reporter Media Relations Gapa Rzecznik Internet Relacje Praktycy Public Dziennikarz Informacja Komunikacja Problem Google Klient Szef Kaczy?ski Tusk Klienci Agencje Gazeta



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Nie b?d? pasa?erem w wywiadzie dla mediów
2. Jak prze?y? nalot mediów
3. Co ??czy PR z lataniem samolotem
4. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
5. Media spo?eczno?ciowe w komunikacji kryzysowej
6. Media nie wygrywaj? wyborów
7. Nie jestem osob?, która kupczy...
8. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
9. Kwestionariusz PRousta - Anna Miotk
10. Czytanie z oczu
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl