Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2009-04-25
"W porz?dku?"

W porz?dku?

"Jak smakowa?o?" pyta kelnerka kiedy p?ac? za obiad w restauracji. "W porz?dku, ale no?e mog?yby by? bardziej ostre." Dlaczego tak mówi?? Bo lubi? t? restauracj?, dobrze ?ycz? jej w?a?cicielowi i dbam o swój ?o??dek.

Jak odpowiadasz na to pytanie? "Dobrze", "W porz?dku", "Nie?le"? Wi?kszo?? z nas tak mówi. Dlaczego? Bo nie chcemy marnowa? czasu na popraw? dzia?ania obcej firmy. Odpowiadamy zdawkowo, "W porz?dku" i p?acimy my?l?c, "Ju? nigdy tu nie wróc?". Nast?pnego dnia rano w pracy mówimy, "Czy wiecie jak okropny obiad wczoraj jad?em?"

"W porz?dku" to jedno z najbardziej niebezpiecznych wyra?e? w obs?udze klienta. Oznacza, "Zachowuj? neutralno??" i jak tylko znajd? co? lepszego, szybko si? st?d wynosz?!

Czy Twoi klienci mówi?, ?e wszystko jest "porz?dku" i s? zadowoleni? Je?li tak, by? mo?e masz k?opot, poniewa? 65-85% klientów, którzy mówi? "w porz?dku" PRZENOSI si? do konkurencji. Klienci nie b?d? z nami wspó?pracowa? je?eli ograniczymy si? do realizowania ich potrzeb. Te potrzeby trzeba wyprzedza?.

Postaw cele jak chcesz budowa? lojalno?? klientów. Miej na uwadze, ?e lojalno?? zaczyna si? od w?asnych pracowników. Lojalno?? zawsze budowana jest od góry. ?eby powsta?a, trzeba przekracza? oczekiwania i potrzeby pracowników. Lojalni klienci s? ?atwiejsi w obs?udze, bardziej sk?onni do wybaczania b??dów, dobrze mówi? o firmie i kupuj? wi?cej produktów.

Nie ograniczaj si? do postawienia "ptaszka" w ankiecie badania satysfakcji klienta. Szukaj sposobów pozytywnego zaskoczenia i zadziwienia klienta. Wtedy obok "ptaszka" znajdziesz komentarze, "Pracownicy s? niezwykle pomocni i przyja?ni.", "Firma stara si? bardziej ni? konkurencja.", "Pracownicy szczerze interesuj? si? moimi sprawami."

Aby budowa? lojalnych klientów, skup si? na tworzeniu d?ugoterminowych relacji – indywidualnie z ka?dym klientem. Znajd? czas, aby ich wys?ucha?. Powitaj ciep?o kiedy dzwoni?, co najmniej trzy razy zwró? si? po imieniu w ka?dej rozmowie. Cz?sto im dzi?kuj i pokazuj jak bardzo s? dla Ciebie wa?ni.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.50 MediaGapa - ocena artykułu: 4.50

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Polska Reporter Twitter Rzecznik Pressence Relations Media Problem PRACOWNICY Agencje Klienci Dziennikarz Szef Tusk Gapa Google Firma Reporterzy Dziennikarze Internet Komunikacja Kaczy?ski Informacja Praktycy Wywiad Prawda Klient Gazeta Relacje Public



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Fajna foczka, czyli jak zosta? najlepszym mówc?
3. Druga szansa w mediach
4. Masz strategi? komunikacji z mediami?
5. Kilka s?ów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
6. Redaktor czy reporter?
7. Prawda pi?knie powiedziana
8. Chcesz wiedzie? wi?cej o szkoleniach medialnych?
9. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
10. Grzegorz Lato - Media Gapa 2011
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl