Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2009-02-23
"Jak utrzyma? motywacj? w recesji"

Jak utrzyma? motywacj? w recesji

Na pierwszej stronie "Parkietu" nigdy nie przeczytasz: "Ceny akcji spadaj? 33. dzie? z rz?du. Brak widoków na o?ywienie." Dlaczego?

W trudnych czasach nie jest ?atwo o pozytywn? motywacj?. Samozadowolenie prowadzi do zastoju, który ko?czy si? nieuchronn? pora?k?. Za?o?? si?, ?e nigdy nie pomy?la?e?, ?e Twój brak inicjatywy przek?ada si? na wysoko?? WIG-u. Zgad?em?

Skoro si? nie myl?, to mo?e rozs?dne b?dzie rozwa?enie kilku pomys?ów jak uciec od stagnacji; sposobów, które pomog? wyj?? z zastoju lub zw?tpienia; metod, które uratuj? przed pu?apk? przeci?tno?ci; pomys?ów, które pobudz? wyobra?ni? i wprowadz? mózg na wy?sze obroty.

Te propozycje nie zrujnuj? bud?etu. Nie wymagaj? brania lekcji u mistrza medytacji czy wspinania si? na niebotyczn? gór?. Mo?na je realizowa? w domu po po?udniu. Zajm? godzin? lub dwie.

Do trzech razy sztuka

Po pierwsze: Wsta?. Mo?esz troch? poskaka?. Siedzenie przed komputerem i wpatrywanie si? w ekran monitora nie jest najlepszym pomys?em na wymy?lenie czego? oryginalnego. Naci?nij START, ZAMKNIJ i odejd? od komputera.

W?ó? sportow? koszulk?, szorty, adidasy i id? na szybki spacer.

Mia?e? z?y dzie?? Pobiegaj sobie. Potrzebujesz zmiany, ale nie wiesz co zmieni?? Wejd? po schodach na 10. pi?tro. Nie wiesz jak przekona? klienta, ?e to Ty masz racj?, a on si? myli? Pompki na ?awce w parku.

Idzie o to, aby Twoje serce mocniej pompowa?o krew. Rozszerzone naczynia krwiono?ne wprowadz? do mózgu wi?cej tlenu. Kiedy wrócisz do biura, mózg zacznie pracowa? inaczej. To naprawd? dzia?a.

Po drugie: Pozb?d? si? strachu. Czego si? boisz? Co naprawd? Ci? przera?a? Nie pytam o niewyt?umaczalne l?ki. Pytam o u?wiadomione PRAWDZIWE STRACHY.

Zrób to, czego si? boisz najbardziej. Cokolwiek to jest. W biurze mam s?oik, do którego codziennie wrzucam drobne. Jedn? monet? lub dwie. Razem z nimi wrzucam do s?oja moje obawy.

Gdy czuj?, ?e dochodz? do punktu, kiedy za du?o si? uzbiera?o wyjmuj? wszystkie pieni?dze i robi? co? ryzykownego, co? czego si? boj?. Przeja?d?ka na diabelskim kole, wy?cig na torze kartingowym, górska wspinaczka, itp.

Po trzecie: Porozmawiaj z dzieckiem; my?l jak dziecko. Czy zastanawia?e? si? dlaczego sze?ciolatek nie martwi si? zmianami notowa? WIG-u? Nie interesuje go czy Rada Polityki Pieni??nej podwy?szy stopy procentowe? Albo czy 10,000 ludzi straci prac?? Wiesz dlaczego?

Dla dzieci wa?ne jest to, co widz? - nie to, co obiecano im zobaczy?. Porozmawiaj z dzieckiem; my?l jak dziecko.

Jak to zrobi?? Znajd? dziecko. Nie masz swojego? Dziecko s?siada, brata - pe?no ich wokó? Ciebie. Wyt?umacz rodzicom, ?e ch?tnie zaopiekujesz si? ich pociech? przez kilka godzin. Dasz rodzicom zas?u?on? chwil? wytchnienia i okazj? do spokojnego zrobienia zakupów.

Wy??cz telefon komórkowy. Po?ó? si? na pod?odze i roz?ó? zabawki. Rób wszystko co zaproponuje dziecko. Napij si? wymy?lonej herbaty i umyj samochód w bezobs?ugowej myjni. Pytaj o wszystko. Na przyk?ad, dlaczego czerwony Porsche jedzie przed czarnym Mercedesem. Us?yszysz odpowiedzi, po których szcz?ka Ci opadnie z wra?enia. Dzieci ?yj? w realnym ?wiecie!

Co? ?wie?ego

Te trzy proste rozwi?zania maj? jeden wspólny element - ?wie?e spojrzenie.

Kierat codziennych obowi?zków zabija w nas oryginalno??. Odciska pi?tno rutyny. Dodajmy do tego stagnacj? w gospodarce i grupowe zwolnienia. W efekcie na twarzach wielu ludzi - nawet tych, którzy jeszcze maj? prac? - maluje si? zw?tpienie i depresja.

Jedynym wyj?ciem jest zrobienie czego? nietypowego. Czego? co nas obudzi, poruszy i powie: "Hej! Czas wzi?? si? do roboty!"

To dzia?a. Sprawdzi?em przed chwil? :-)

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 5.00 MediaGapa - ocena artykułu: 5.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:
Cz?stochowianka 2009-02-23
Zastrzyk z dwóch wiader optymizmu ;-)) Dzi?ki za niez?ego "kopa" :)
 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Relacje Media Gazeta Klient Klienci Komunikacja Internet Public Rzecznik Wywiad Informacja Reporterzy Dziennikarz Twitter Agencje Kaczy?ski Prawda Szef Pressence Gapa Reporter Dziennikarze Polska Problem PRACOWNICY Tusk Relations Firma Praktycy Google



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Fajna foczka, czyli jak zosta? najlepszym mówc?
3. Prawda pi?knie powiedziana
4. Masz strategi? komunikacji z mediami?
5. Kilka s?ów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
6. Grzegorz Lato - Media Gapa 2011
7. Chcesz wiedzie? wi?cej o szkoleniach medialnych?
8. Druga szansa w mediach
9. Redaktor czy reporter?
10. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl