Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2017-09-17
"Masz strategi? komunikacji z mediami?"

Masz strategi? komunikacji z mediami?

Komunikacja firmy z mediami musi jasna, konkretna i przekonuj?ca.

Proste zdanie, z którym trudno si? nie zgodzi?, prawda? Trudniej tak? strategi? przygotowa? i jeszcze trudniej stosowa?.

W niektórych firmach za przygotowanie i realizacj? strategii komunikacji odpowiada wewn?trzny dzia? PR. W innych zajmuje si? tym dzia? marketingu. Robi? to lepiej i gorzej w zale?no?ci od kompetencji, do?wiadczenia, wyobra?ni i zaanga?owania. Dlatego wiele du?ych firm zleca przygotowanie strategii komunikacji agencjom PR. Korekta: wiele du?ych i inteligentnych firm.

Wybieraj?c agencj? PR zapytaj o do?wiadczenie i dowiedz si? kto konkretnie zajmie si? opracowaniem strategii. Nie zgadzaj si? na wspó?prac? z anonimowymi ?ó?todziobami ("bo dzisiaj wszystko mo?na robi? przez Internet"), nawet je?li szef agencji b?dzie Ci? zapewnia?, ?e b?d? to robi? pod jego osobistym nadzorem. Nic z tych rzeczy.

Strategi? komunikacji dla Twojej firmy ma zrobi? do?wiadczony ekspert PR, którego znasz i do którego masz zaufanie, bo to Twoja reputacja i Twoja przysz?o??.

Przygotowanie strategii nale?y rozpocz?? od zestawienia silnych i s?abych stron firmy oraz szans i zagro?e?. Nast?pnie nale?y przygotowa? list? kluczowych czynników sukcesu dopasowan? do celów biznesowych firmy.

Strategia powinna by? konkretna, ale tak?e na tyle elastyczna, ?eby mo?na wprowadza? niezb?dne korekty w trakcie realizacji.

Oto 10 przyk?adowych sytuacji kiedy warto poprosi? agencj? PR o wspó?prac? w przygotowaniu strategii komunikacji:

1. Szef firmy nie jest zadowolony z tego jak jego firma jest postrzegana w mediach i co o niej mówi? dziennikarze.

2. Szef firmy nie jest zadowolony z tego jak firma komunikuje si? z g?ównymi interesariuszami.

3. Wewn?trzny dzia? PR nie mo?e si? porozumie? z dzia?em marketingu.

4. Firma potrzebuje obiektywnej oceny tego jak komunikuje si? z interesariuszami.

5. Szef firmy nie jest zadowolony ze wspó?pracy swojego dzia?u prawnego, finansowego i marketingu w opracowaniu przekazów dla mediów.

6. Ekspert techniczny unika wyst?pie? w mediach.

7. Szefa firmy czeka trudny wywiad dla mediów.

8. Firma szykuje si? do premiery produktu.

9. Pracownicy wewn?trznego dzia?u PR boj? si? rozmawia? szczerze i otwarcie z szefem firmy.

10. Firma otrzyma?a poufn? i wiarygodn? informacj?, ?e konkurencja zamierza oskar?y? j? o plagiat.

Przygotowanie lub aktualizacja strategii komunikacji wi??e si? z regularnymi spotkaniami z ekspertem PR – raz w tygodniu, raz w miesi?cu (rzadziej lub cz??ciej zgodnie z potrzebami). Wspó?prac? dobrze jest czasem rozpocz?? od pobytu eksperta w firmie przez tydzie? lub dwa. Ekspert powinien by? tak?e dost?pny przez telefon, e-mail i Skype'a.

Jakie masz do?wiadczenia ze wspó?pracy z ekspertami PR. Co cechuje najlepszych? Jak pomogli Twojej firmie poprawi? komunikacj?? Napisz o tym w komentarzu.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 0.00 MediaGapa - ocena artykułu: 0.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Dziennikarze Internet Klienci Relacje Public Agencje Reporterzy PRACOWNICY Kaczy?ski Problem Pressence Prawda Gapa Dziennikarz Szef Informacja Reporter Relations Gazeta Twitter Komunikacja Praktycy Google Firma Klient Polska Tusk Rzecznik Media Wywiad



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Wywiad dla mediów w rekrutacji na wa?ne stanowiska
3. 40 cytatów inspiruj?cych praktyków PR
4. SCC, czyli s?owa czyni? cuda
5. Prawda o agencjach PR i szkoleniach medialnych
6. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
7. Aktor i prezydent, czyli test skuteczno?ci przekonywania
8. Dlaczego nie jeste?my najta?sz? agencj? PR w Polsce
9. 7 ?wicze? przed wyst?pieniem publicznym
10. My?l jak socjopata, dzia?aj jak ?wi?ty
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl