Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2017-07-09
"5 porad jak tworzy? dobre infografiki"

5 porad jak tworzy? dobre infografiki

Korzystasz z infografik w swojej strategii PR?

Infografiki nale?? do jednych z najch?tniej udost?pnianych materia?ów wizualnych w Internecie. S? przekazywane cz??ciej ni? zdj?cia, bo ??cz? ciekawe dane z atrakcyjnym obrazem.

Dobra infografika jest jak interesuj?ca opowie??. Wszystko jest naturalnie po??czone i prowadzi logicznie od pocz?tku do ko?ca.

Oto 5 porad jak tworzy? dobre infografiki:

1. Wybierz temat, która zainteresuje Twoich czytelników.

Nie rób infografiki dla siebie, ale dla osób, które czytaj? Twojego bloga lub obserwuj? Twoje profile w mediach spo?eczno?ciowych. Niech to b?dzie infografika nie tylko o czym?, ale tak?e dla kogo?.

2. Zadbaj o prostot?.

Jednych z plusów infografik jest to, ?e przedstawiaj? skomplikowane pomys?y lub procesy w prosty i zrozumia?y sposób. Je?li czytelnicy po zobaczeniu infografiki, nie mog? powiedzie? "Aha, teraz ju? rozumiem!" to znak, ?e jest zbyt skomplikowana.

3. Postaw na obraz.

Niektóre infografiki maj? wi?cej informacji ni? grafiki. W najlepszych infografikach jest równowaga pomi?dzy obrazem i faktami.

4. Sprawd? fakty i liczby.

Wiele infografik koncentruje si? na prezentacji liczb. Dzi?ki obrazom te dane s? lepiej zapami?tywane. Ale liczby s? wa?ne tylko kiedy s? prawdziwe, pochodz? z wiarygodnych ?róde? i s? zrozumia?e.

5. Wymy?l atrakcyjny tytu?.

Infografika powinna mie? atrakcyjny tytu?. Dobre tytu?y s? krótkie (do 70 znaków), streszczaj? temat i zach?caj? do obejrzenia infografiki.

Konkluzja

Ka?dy mo?e zrobi? dobr? infografik?. Ale nie ka?dy potrafi stworzy? tak?, któr? czytelnicy zechc? udost?pnia? na swoich profilach w Internecie.

Je?li przygotujesz infografik? wed?ug tych 5 porad, nie zmarnujesz czasu i oszcz?dzisz sobie rozczarowania.

Jak? porad? o tworzeniu infografik dodasz do tej listy? Napisz o tym w komentarzu.

PS. Zobacz nasz? infografik? o serwisach spo?eczno?ciowych dla ma?ych firm.

 

5 serwisów spo?eczno?ciowych dla ma?ych firm

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.50 MediaGapa - ocena artykułu: 4.50

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Szef Informacja Agencje Google Wywiad Praktycy Dziennikarz Kaczy?ski Gazeta PRACOWNICY Problem Gapa Relations Prawda Komunikacja Pressence Firma Klienci Reporter Internet Dziennikarze Twitter Relacje Public Tusk Rzecznik Media Polska Reporterzy Klient



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Dlaczego debaty wyborcze w telewizji s? ?atwe
3. Co mówi u?cisk d?oni
4. Przysz?e lekcje z historii
5. My?l jak socjopata, dzia?aj jak ?wi?ty
6. Smakowite micha?ki
7. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Media Gapa 2017
8. Co ??czy PR z lataniem samolotem
9. 40 cytatów inspiruj?cych praktyków PR
10. Gwarancja jako?ci us?ug agencji PR
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl