Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2017-07-09
"5 porad jak tworzyć dobre infografiki"

5 porad jak tworzyć dobre infografiki

Korzystasz z infografik w swojej strategii PR?

Infografiki należą do jednych z najchętniej udostępnianych materiałów wizualnych w Internecie. Są przekazywane częściej niż zdjęcia, bo łączą ciekawe dane z atrakcyjnym obrazem.

Dobra infografika jest jak interesująca opowieść. Wszystko jest naturalnie połączone i prowadzi logicznie od początku do końca.

Oto 5 porad jak tworzyć dobre infografiki:

1. Wybierz temat, która zainteresuje Twoich czytelników.

Nie rób infografiki dla siebie, ale dla osób, które czytają Twojego bloga lub obserwują Twoje profile w mediach społecznościowych. Niech to będzie infografika nie tylko o czymś, ale także dla kogoś.

2. Zadbaj o prostotę.

Jednych z plusów infografik jest to, że przedstawiają skomplikowane pomysły lub procesy w prosty i zrozumiały sposób. Jeśli czytelnicy po zobaczeniu infografiki, nie mogą powiedzieć "Aha, teraz już rozumiem!" to znak, że jest zbyt skomplikowana.

3. Postaw na obraz.

Niektóre infografiki mają więcej informacji niż grafiki. W najlepszych infografikach jest równowaga pomiędzy obrazem i faktami.

4. Sprawdź fakty i liczby.

Wiele infografik koncentruje się na prezentacji liczb. Dzięki obrazom te dane są lepiej zapamiętywane. Ale liczby są ważne tylko kiedy są prawdziwe, pochodzą z wiarygodnych źródeł i są zrozumiałe.

5. Wymyśl atrakcyjny tytuł.

Infografika powinna mieć atrakcyjny tytuł. Dobre tytuły są krótkie (do 70 znaków), streszczają temat i zachęcają do obejrzenia infografiki.

Konkluzja

Każdy może zrobić dobrą infografikę. Ale nie każdy potrafi stworzyć taką, którą czytelnicy zechcą udostępniać na swoich profilach w Internecie.

Jeśli przygotujesz infografikę według tych 5 porad, nie zmarnujesz czasu i oszczędzisz sobie rozczarowania.

Jaką poradę o tworzeniu infografik dodasz do tej listy? Napisz o tym w komentarzu.

PS. Zobacz naszą infografikę o serwisach społecznościowych dla małych firm.

 

5 serwisów społecznościowych dla małych firm

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

W okresie prosperity gospodarczej ceny za usługi PR powinny:

wzrosnąć.
0%
spaść.
0%
pozostać bez zmian.
0%
zależeć od WIG 20.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Problem Reporterzy Dziennikarz Tusk Firma Internet Twitter Praktycy Klient Prawda Gazeta Relacje Agencje Reporter Rzecznik Relations Komunikacja Kaczyński PRACOWNICY Wywiad Media Gapa Informacja Dziennikarze Polska Google Szef Public Pressence Klienci



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Skrucha i żal w komunikacji kryzysowej
2. Grzegorz Lato - Media Gapa 2011
3. Co mówi uścisk dłoni
4. 36 godzin sławy
5. Dlaczego mała agencja PR rzadko odpowiada na zapytania ofertowe
6. Chcesz wystąpić w telewizji?
7. Czego oczekuję od dziennikarzy w tym roku
8. Do trzech razy sztuka
9. Innowacyjna metoda pisania informacji prasowych
10. Inne spojrzenie na szkolenia medialne i trudne pytania
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2017
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2017 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl