Spojrzeli na mnie jakbym stracił rozum.
Na naszych zebraniach w Pressence Public Relations są sytuacje kiedy wszyscy na chwilę przestają mówić. To był właśnie taki moment.
Rozmawialiśmy o nowej propozycji na naszej stronie WWW. W ofercie mamy bezpłatny newsletter, e-booki i krótkie artykuły poradnicze o PR, relacjach z mediami, komunikacji kryzysowej, prezentacjach i wystąpieniach publicznych. Ich celem jest edukacja klientów, zwiększanie rozpoznawalności naszej marki, budowanie pozytywnych relacji i zdobywanie nowych klientów. To wszystko dobrze działa, ale zawsze można coś poprawić.
Dlatego powiedziałem: "Co myślicie o półgodzinnej konsultacji przez telefon ze mną?"
Nastąpiła długa cisza. Nikt nie powiedział nie. Nikt nie powiedział tak.
"Dlaczego nie?" – zapytałem. "Bezpłatna konsultacja o potrzebach i wyzwaniach PR, która może przekonać nowych klientów do współpracy z nami."
Moi współpracownicy nie wyglądali na zachwyconych tym pomysłem. Uważali, że takie rozmowy to strata czasu. Ludzie nie odróżniają PR od reklamy, mylą PR z relacjami z mediami, nie widzą różnicy między nowymi mediami i mediami społecznościowymi. Podejrzewali, że większość telefonów będzie od ludzi, którzy nie znają się na PR lub nie są gotowi na współpracę z naszą agencją.
I to był dla mnie najważniejszy punkt.
Wielu ludzi, z którymi się spotykamy nie wie na początku co naprawdę robimy i jak pracujemy. Czyli i tak musimy im to wyjaśniać – osobiście lub przez telefon. Oferując bezpłatną konsultację zachęcamy do pierwszego kontaktu osoby, które czują, że PR może pomóc im rozwiązać problemy biznesowe a my możemy podpowiedzieć jak to zrobić.
Dlatego zapraszam do skorzystania z bezpłatnej konsultacji PR oczekując w zamian trzech rzeczy:
1. Zadzwoń jeśli masz prawdziwy produkt lub reprezentujesz prawdziwą firmę lub instytucję. Lubimy start-upy, ale jeśli nic jeszcze nie sprzedałeś, nie masz klientów, nie masz pieniędzy lub nie masz gotowego produktu, to o czym mamy rozmawiać?
2. Poznaj podstawowe techniki PR. Dowiedz się co odróżnia PR od reklamy, marketingu i propagandy, jak działają media społecznościowe, do czego służą blogi, itd. Piszemy o tym m.in. na naszym blogu Szkolenia PR.
3. Zastanów się czego chcesz się dowiedzieć. Zacznę od pytania: "Mamy pół godziny. Co pan/pani chce wiedzieć na koniec rozmowy?" Nie dzwoń jeśli nie potrafisz odpowiedzieć na to pytanie.
Zapytam także o inne rzeczy. Na przykład:
1. Kto obecnie zajmuje się PR w Twojej firmie lub instytucji?
2. O czym chciałbyś opowiedzieć mediom w pierwszej kolejności?
3. Kim jest Twój idealny klient?
4. Z jakich korzystasz mediów społecznościowych i jak często?
5. O czym najczęściej piszesz na firmowym blogu?
6. Czy masz rzecznika prasowego?
7. Czego brakuje w Twojej strategii biznesowej?
Mój cel jest jasny i prosty. Chcę dzięki tym konsultacjom nawiązywać kontakty, które przekształcą się w regularną współpracę z Pressence Public Relations. Wiem, że nie brakuje ludzi, których interesują bezpłatne porady, ale nie planują współpracy z agencją PR. Z nimi też chętnie porozmawiam, bo każda taka rozmowa czegoś mnie uczy i pokazuje miejsce naszej agencji na rynku usług PR.
Być może też myślisz, że straciłem rozum. Ale co jeśli okaże się, że możemy sensownie porozmawiać o PR? Mój telefon: 77 441 40 14.
PS. Zobacz też "Chcesz PR?"
|