Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2008-06-23
"Odrobina konkretu, czyli puste gadanie"

Odrobina konkretu, czyli puste gadanie

Czy konkret umar??

W??cz telewizor. Obejrzyj najnowsze wiadomo?ci. Polityka, ekonomia, zdrowie, sport - media stawiaj? na form?, nie na tre?? i konkret. Ludzie nie s? oceniani za to, co robi?, ale za to kim s? i co mówi? - i jak wygl?daj?.

Ewolucja p?ytkiego dziennikarstwa - lekkie tematy bez zag??biania si? w szczegó?y - si?gn??a poziomu, który zniech?ca wi?kszo?? ludzi do wchodzenia w konkrety. St?d popularno?? programów w stylu "Idol", "Ciao Darwin", "Si?acze", "Usterka" czy "Noc po?lubna".

Dziennikarstwo wykorzystuje ludzi we wszystkich sytuacjach ?yciowych. Go?cie programu s? tylko pionkami w grze uprawianej przez media. Maj? powiedzie? to czego si? od nich oczekuje i ... do domu.

Strategia konkretu

Pracuj?c nad strategi? komunikacyjn? klienta badamy sytuacj?, przygotowujemy przekaz, rozwa?amy "kim_tak_naprawd? chc?_by?", itp. Zawsze skupiamy si? na wra?eniu jakie klient chce wywrze? i do kogo pragnie dotrze? ze swoim przekazem.

Na szkoleniach medialnych do znudzenia powtarzamy, ?e kluczowe jest pierwsze siedem sekund kontaktu. Du?o mówimy o stylu, ale nigdy jako celu samym w sobie, lecz ?rodku pomagaj?cym zrealizowa? zamiar.

Wybrali?my taki styl budowania wizerunku, bo uwa?amy, ?e przede wszystkim liczy si? KONKRET - produkt, us?uga lub pomys?, o którym chce poinformowa? nasz klient.

Ale poniewa? media coraz wi?kszy nacisk k?ad? na styl, coraz wi?kszym wyzwaniem staje WRA?ENIE. Mo?na powiedzie?, ?e dotyczy "opakowania" jakie praktycy PR daj? konkretowi, aby zwi?kszy? si?? przekazu. W polityce, na przyk?ad, zrozumia?o?? przekazu jest mniej istota od wiarygodno?ci.

Praktycy public relations musz? wi?c dla dobra swoich klientów dostosowa? form? przekazu do stylu i wymaga? mediów.

Konkretne dziennikarstwo

Niektórzy z moich przyjació? reporterów teraz zaledwie wzrusz? ramionami, ale naprawd? jest wielu purystów public relations, którzy przekazuj? tylko wa?ne informacje, mówi? prawd?, post?puj? etycznie i dbaj? o to, ?eby ich informacje by?y jasne, konkretne i dok?adne.

Wielu dziennikarzy wini za to przej?cie od tre?ci do stylu zmiany w naszym stylu ?ycia. Tak jak pury?ci public relations chc? pisa? prawd?, opisywa? i t?umaczy? ?wiat, itd. Zwró? uwag?, ?e powiedzia?em "dziennikarzy", nie reporterów. Nie pytaj o ró?nic? je?li jej nie widzisz.

Smutna prawda jest taka, ?e centrum uwagi opinii publicznej zosta?o przesuni?te z tre?ci na form? przekazu. Cynicy powiedz?, ?e teraz w?a?ciwie liczy si? tylko styl i forma. Nie zgadzam si?. To tylko ewolucja komunikacji.

Obserwuj?c walk? mediów o zdobycie zainteresowania odbiorców, trudno nie rozumie? ich pragnienia zyskania natychmiastowej akceptacji. Kto ma czas, aby wchodzi? w szczegó?y problemu? Kto zastanawia si? dlaczego wszystko jest tak uproszczone i sp?ycone? Kto zapyta o konkret?

Konkluzja

By? mo?e jeste? wspania?ym praktykiem PR, ale je?eli nie dostosowujesz swojego stylu komunikacji do stylu/wymaga?/kaprysów mediów, wszystkie pieni?dze Twojego klienta s? wyrzucone w b?oto. I to nie tylko takie sobie puste gadanie...

Naszym wyzwaniem jest przebi? si? z konkretem przez komunikacyjny zgie?k formy i stylu.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Twitter Rzecznik Google Klient Dziennikarze Reporterzy Kaczy?ski Firma Prawda Polska Relacje Informacja Problem Komunikacja PRACOWNICY Public Dziennikarz Reporter Pressence Szef Media Klienci Tusk Internet Praktycy Relations Agencje Gapa Wywiad Gazeta



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Fajna foczka, czyli jak zosta? najlepszym mówc?
3. Kilka s?ów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
4. Redaktor czy reporter?
5. Druga szansa w mediach
6. Masz strategi? komunikacji z mediami?
7. Prawda pi?knie powiedziana
8. Chcesz wiedzie? wi?cej o szkoleniach medialnych?
9. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
10. Grzegorz Lato - Media Gapa 2011
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl