Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2017-02-25
"Za co rzeczywiście płacisz fotografowi"

Za co rzeczywiście płacisz fotografowi

"Co? 1000 złotych za jedno zdjęcie? Podobne zrobię swoim smartfonem. Mogę zapłacić nie więcej niż 100 złotych. Albo poproszę o pomoc kuzyna Piotra po weekendowym kursie fotografowania."

Zawodowy fotograf to ktoś więcej od "pana z aparatem", który wręcza plik kolorowych zdjęć. Płaci mu się nie tylko za kilka godzin współpracy, ale także za doświadczenie, spostrzegawczość, kreatywność i zaangażowanie.

Trzeba wyjątkowego talentu, żeby uchwycić na zdjęciu sedno tego kim jest lub co robi klient. A zlecenia są bardzo różne – od sesji ze ślubu przez zdjęcia noworodków po fotoreportaże z firmowych imprez.

Dobrego fotografa trudno znaleźć w Internecie. Nie każdy właściciel aparatu fotograficznego z profilem na Instagramie lub blogiem na Tumblrze jest fotografem. Po zapoznaniu się z portfolio, sprawdzeniu cen i wymianie wstępnych informacji przez e-mail warto porozmawiać – przez telefon lub osobiście.

Popatrzmy ile pieniędzy fotograf zainwestował w perfekcyjne utrwalenie i uwiecznienie ważnego dla Ciebie wydarzenia.

1. Doświadczenie: Wielu ludzi tego nie bierze pod uwagę, ale to naprawdę ma znaczenie. Lata nauki i zdobyte doświadczenie – bez tego fotograf nie będzie prawdziwym profesjonalistą.

2. Sprzęt: Możesz bardzo się zdziwić mnogością i różnorodnością sprzętu potrzebnego do zrobienia jednego ujęcia. Na przykład korpusy aparatu (większość fotografów ma dwa), obiektywy, filtry, lampy błyskowe, oświetlenie, akumulatory, ładowarki, statywy, torby, itd.

3. Ubezpieczenie: Opłata (miesięczna lub roczna) zależy od wartości sprzętu. W przypadku drogiego wyposażenia (a taki mają najlepsi fotografowie) to są naprawdę duże pieniądze. Pamiętajmy także o składce na ubezpieczenie studia fotograficznego.

4. Studio: Wynajem studia lub korzystanie ze studia fotografa nie jest tanie. Dodatkowa opłata może być także pobrana za wyszukanie w terenie i rezerwację miejsc do zrobienia zdjęć.

5. Obróbka zdjęć: Większość fotografów pobiera dodatkową opłatę za obróbkę zdjęć. Jej wysokość zależy od liczby zdjęć i potrzeb. Czas poświęcony na obróbkę techniczną zdjęć wynosi od godziny do nawet 16 godzin!

6. Sprzęt do obróbki zdjęć: Fotografowie płacą krocie za korzystanie z oprogramowania do obróbki zdjęć. Zwykle ta opłata jest wliczona do czasu pracy. Plus koszt tej magicznej maszyny, czyli komputera.

7. Transport: Jeśli sesja zdjęciowa jest w terenie lub innym mieście, do faktury będzie doliczony koszt dojazdu. Czasem także dodany koszt pobytu w hotelu i wyżywienia.

8. Przesyłka gotowych zdjęć: Niektórzy przekazują gotowe zdjęcia na pendrivie lub płycie CD. Inni korzystają z Dropboxa lub WeTransfer. To też może wiązać się z dodatkowym kosztem.

Fotografowanie wymaga kunsztu i serca. Każde ujęcie jest inne i potrzeba wielu przygotowań i zabiegów, żeby osiągnąć zamierzony efekt.

Warto pamiętać, że złe zdjęcie jest droższe od dobrego. Pół biedy jeśli zepsujesz zdjęcie na imieninach, ale nic nie zastąpi pięknych zdjęć z najważniejszych momentów Twojego życia (prywatnego i zawodowego), którymi będziesz mógł się cieszyć (i chwalić) przez długie lata. Pamiętaj, że płacisz za chwilę z życia, która zostanie zapisana na zawsze.

Konkluzja

Kiedy będziesz szukał fotografa, nie zapominaj, że płacisz za jakość. Nie wybieraj tego, który pojawi się pierwszy w wynikach wyszukiwarki. Nie wybieraj kogoś dlatego, że jest kuzynem znajomego z pracy. Wybierz tego, kogo lubisz za to kim jest, cenisz za to, co do tej pory zrobił i wierzysz, że będzie pracował tak jakby to robił dla siebie.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 5.00 MediaGapa - ocena artykułu: 5.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Które media są nośnikami najgroźniejszych kryzysów online?

Serwisy społecznościowe.
0%
Portale informacyjne.
0%
Fora dyskusyjne.
0%
Autorskie blogi.
0%
Mikroblogi.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Reporterzy Praktycy PRACOWNICY Tusk Relacje Internet Problem Gapa Klienci Media Komunikacja Firma Polska Pressence Informacja Wywiad Rzecznik Reporter Public Agencje Kaczyński Dziennikarz Prawda Dziennikarze Klient Relations Google Szef Twitter Gazeta



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Wartościowy prezent dla klienta
2. 21 pytań reportera na szkoleniu medialnym
3. 10 pytań o nowych mediach i mediach społecznościowych
4. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
5. Jak szkolenie medialne pomaga w małżeństwie
6. Taktyki medialne w pozwach zbiorowych
7. Nie wiesz czy potrzebujesz szkolenia medialnego?
8. Kwestionariusz PRousta – Przemysław Przybylski
9. 7 ćwiczeń przed wystąpieniem publicznym
10. Co mówi uścisk dłoni
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2017
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2017 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl