Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2017-01-15
"Prośba o mniej zapytań ofertowych"

Prośba o mniej zapytań ofertowych

W Nowym Roku nie chcemy w Pressence Public Relations więcej pieniędzy, więcej wywiadów w mediach ani więcej lajków na Facebooku. Prosimy tylko o mniej zapytań ofertowych na usługi PR.

Zapytania ofertowe są od lat najbardziej popularną metodą wyboru agencji PR. Jednocześnie nie znam nikogo kto by nie krytykował tej metody selekcji i wyboru firmy świadczącej usługi PR.

Oto trzy przykłady fragmentów zapytań jakie otrzymaliśmy w zeszłym roku pokazujące złą stronę zapytań ofertowych:

1. Proszę podać listę 10 firm z naszej branży, dla której pracowaliście, co dla nich zrobiliście i z jakim efektem.

To pytanie o informacje poufne.

2. Proszę o szczegółowy plan i harmonogram realizacji projektu.

Mamy przygotować za darmo szczegółowy plan i harmonogram projektu, który być może będzie realizował ktoś inny?

3. Proszę o listę technik i narzędzi oraz opis procesu realizacji proponowanego celu PR.

Kawa ma być z cukrem?

Relacje w PR

Zapytanie ofertowe pomaga wybrać dostawcę spinaczy biurowych, sprzętu komputerowego lub urn wyborczych. Ale nie pomaga w wyborze agencji PR.

Dlaczego? Bo w PR najważniejsze są relacje. Cena i treść oferty są ważne. Ale ich atrakcyjność spada bez relacji. A jak można mieć relacje z kimś kogo się nie zna?

Wysyłasz zapytanie ofertowe kiedy potrzebujesz prawnika, lekarza lub doradcy finansowego? Nie. Rozmawiasz z zaufanymi ludźmi, którzy znają takie osoby – prawników, lekarzy i doradców finansowych.

W wyborze agencji PR zaufanie do konkretnych ludzi jest ważniejsze od ceny, treści oferty i tego, co możesz przeczytać na stronie WWW oferenta.

Pressence Public Relations nie odpowiada na zapytania ofertowe:

1. które otrzymuje od nieznanej firmy, instytucji lub organizacji,

2. które są zbyt ogólne,

3. które zawierają nierealistyczne oczekiwania,

4. kiedy wiemy, że nasza konkurencja zawsze przedstawi niższą cenę,

5. kiedy nie wiemy kim jest nasza konkurencja,

6. kiedy nie wiemy kto będzie oceniał naszą ofertę,

7. kiedy nie znamy kryteriów wyboru oferty,

8. kiedy cena jest jedynym kryterium oceny wartości naszej oferty,

9. kiedy wiemy, że pytający już wcześniej wybrał usługodawcę,

10. kiedy pytający nic o nas nie wie.

Wybór agencji PR zacznij od kwerendy w Internecie. Zrób krótką listę agencji z najlepszą reputacją i najlepiej pasujących do wizji, kultury, wartości i priorytetów Twojej firmy, instytucji lub organizacji. Spotkaj się na indywidualnych rozmowach o tym, czego potrzebujesz. Dopiero po tych rozmowach wyślij wybranym agencjom konkretne zapytanie ofertowe.

Oto co jeszcze jest ważne w procesie wyboru agencji PR:

1. Odpowiadaj na pytania agencji.

2. Powiedz agencji (jeśli zapyta) z kim jeszcze rozmawiasz o współpracy.

3. Nie kieruj się w wyborze ceną.

4. Nie oczekuj, że otrzymasz coś wyjątkowego za darmo.

5. Bądź otwarty na nowe pomysły i propozycje.

Takie podejście do wyboru agencji PR daje o niebo lepsze rezultaty i pomaga budować pozytywne relacje już na początku współpracy.

PS. Wczoraj w odpowiedzi na zapytanie ofertowe nowego klienta wysłałem 20 szczegółowych pytań. Jeśli je przeczyta, zobaczy i zrozumie jak myślimy i pracujemy.

Jeśli szukasz agencji PR, która nie zgadza się na wszystko, żeby zdobyć klienta, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

W okresie prosperity gospodarczej ceny za usługi PR powinny:

wzrosnąć.
0%
spaść.
0%
pozostać bez zmian.
0%
zależeć od WIG 20.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Polska Kaczyński Pressence Praktycy Firma PRACOWNICY Dziennikarz Klient Public Problem Gazeta Internet Prawda Komunikacja Agencje Rzecznik Reporter Google Informacja Szef Reporterzy Dziennikarze Twitter Media Gapa Klienci Tusk Wywiad Relations Relacje



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Grzegorz Lato - Media Gapa 2011
2. Czego oczekuję od dziennikarzy w tym roku
3. 36 godzin sławy
4. Dlaczego mała agencja PR rzadko odpowiada na zapytania ofertowe
5. Chcesz wystąpić w telewizji?
6. Do trzech razy sztuka
7. Krótka przygoda z rzecznikiem prasowym
8. Cisza, czyli stare reporterskie sztuczki
9. Eksperci PR od siedmiu boleści
10. Masz strategię komunikacji z mediami?
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2017
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2017 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl