Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2016-10-05
"Inne spojrzenie na szkolenia medialne i trudne pytania"

Inne spojrzenie na szkolenia medialne i trudne pytania

Nie przepadasz za kontaktami z mediami. Boisz si? reporterów zadaj?cych trudne pytania, przerywaj?cych odpowied? i przekr?caj?cych Twoje s?owa. Liczysz, ?e na szkoleniu medialnym nauczysz si? lepiej komunikowa? si? z mediami i swoimi klientami. Doskonale to rozumiem.

Je?li jednak s?dzisz, ?e celem tego szkolenia jest nauczenie Ci? tworzenia jednego lub dwóch kluczowych komunikatów i opanowanie technik sprytnego przechodzenia od odpowiedzi do g?ównego przes?ania (bez wzgl?du na kontekst) oraz mocnego podkre?lania najwa?niejszych tre?ci, czeka Ci? niema?e rozczarowanie.

Celem szkolenia medialnego nie jest nauka technik manipulacji. Wr?cz przeciwnie, chodzi o wybór najciekawszych faktów o tym, co robi Twoja firma i umiej?tne w??czenie ich do odpowiedzi wtedy kiedy to b?dzie logicznie powi?zane z pytaniem reportera. Ka?da odpowied? musi by? nie tylko zgodna z faktami, ale tak?e wygl?da? na zgodn? z faktami.

B?d? sob? i odpowiadaj na pytania

Percepcja tego, co mówisz zale?y od tego jak to robisz. Kiedy mówisz prawd? i tylko prawd?, ale robisz to bez przekonania, ca?y przekaz uznany jest za nieprzekonuj?cy. W takim przypadku to, co mówisz jest ma?o wa?ne, bo ludzie i tak Ci nie uwierz?. Podobnie odnios? si? do firmy, któr? reprezentujesz.

Je?li chcesz by? zadowolony z wywiadu, b?d? sob? i odpowiadaj na pytania. Je?li Twoja firma dzia?a prawid?owo i dba o interesy swoich klientów, nie masz powodu do obaw lub wstydu – ka?de pytanie reportera jest okazj? do pokazania si? z jak najlepszej strony.

Oto 10 porad z naszych szkole? medialnych jak radzi? sobie w trudnych sytuacjach:

1. Zachowaj zimn? krew nawet w przypadku najostrzejszej prowokacji reportera.

2. Nie mów "bez komentarza". To brzmi arogancko i wygl?da na przyznanie si? do winy.

3. Nie b?d? niewolnikiem tezy i planu rozmowy reportera. Trzymaj si? swego planu i tego, co chcesz powiedzie?. Ka?d? tez? popieraj faktami i przyk?adami.

4. Je?li czego? nie wiesz, nie wstyd? si? do tego przyzna?.

5. Nie denerwuj si? kiedy reporter pyta o to samo kilka razy. Za ka?dym razem mów to samo.

6. Nie gdybaj. Nie baw si? w spekulacje. Nie komentuj hipotez.

7. Nie oceniaj tego, co mówi? inni. Reporter powo?uj?c si? na cudz? wypowied? chce, ?eby? skrytykowa? jej autora. Potem poprosi kogo? o ocen? Twojej wypowiedzi.

8. Nie powtarzaj negatywnych pyta? lub obra?liwych komentarzy. Odno? si? tylko do faktów.

9. Nie pro? reportera o wyja?nienie pytania. Je?li pytanie jest niejasne, odpowiedz tak jak je rozumiesz. Pro?ba o wyja?nienie wygl?da na gr? na czas i/lub prób? uniku.

10. Mów tylko to, co chcesz powiedzie?. I ani s?owa wi?cej.

Konkluzja

To prawda, ?e agresywny i w?cibski reporter mo?e wyprowadzi? z równowagi najbardziej prawdomównego i uczciwego rzecznika prasowego. Spokój, opanowanie i jasny plan tego, co chcesz zrobi? i powiedzie? pomagaj? wyj?? obronn? r?k? z najtrudniejszych sytuacji.

Je?li podoba Ci si? nasze podej?cie do szkole? medialnych i jeste? zainteresowany takim szkoleniem, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Internet Praktycy Klienci Klient Gazeta Dziennikarz Problem Reporter Dziennikarze Rzecznik Relations Prawda Twitter Reporterzy Komunikacja Pressence Kaczy?ski Polska PRACOWNICY Public Firma Tusk Relacje Szef Informacja Agencje Wywiad Media Gapa Google



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Wywiad dla mediów w rekrutacji na wa?ne stanowiska
3. 40 cytatów inspiruj?cych praktyków PR
4. SCC, czyli s?owa czyni? cuda
5. Aktor i prezydent, czyli test skuteczno?ci przekonywania
6. Prawda o agencjach PR i szkoleniach medialnych
7. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
8. 7 ?wicze? przed wyst?pieniem publicznym
9. Dlaczego nie jeste?my najta?sz? agencj? PR w Polsce
10. My?l jak socjopata, dzia?aj jak ?wi?ty
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl