Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2016-04-15
"3 pytania sprawdzaj?ce czy potrzebujesz pomocy w komunikacji kryzysowej"

3 pytania sprawdzaj?ce czy potrzebujesz pomocy w komunikacji kryzysowej

W zarz?dzaniu kryzysowym mamy do czynienia tylko z dwoma skutkami: sukces lub pora?ka.

Pora?ka wi??e si? z utrat? dobrego imienia, klientów i zysków. W skrajnej sytuacji firma plajtuje i znika z rynku.

Sukces wzmacnia firm?, poprawia morale pracowników i psuje humor konkurencji.

Wiedza o tym, co robi? w sytuacji kryzysowej opiera si? na trafnej ocenie czy mamy do czynienia z prawdziwym kryzysem.

Oto trzy pytania, które pomog? oceni? sytuacj?:

I. Czy mam do czynienia z kryzysem PR?

Prawdziwy kryzys pojawia si? kiedy wydarzenie (na przyk?ad skandal, wypadek lub katastrofa) przekracza skal? lub zakresem mo?liwo?ci firmy do skutecznej reakcji.

We?my na przyk?ad nieprzyjemn? rozmow? o Twoim produkcie lub marce w serwisie spo?eczno?ciowym. Je?li zespó? PR potrafi szybko wychwyci? i wyja?ni? nieporozumienie, trudno mówi? o potencjalnym kryzysie.

We?my teraz na przyk?ad eksplozj? w g?ównym zak?adzie lub aresztowanie prezesa firmy – wszystko pokazywane na ?ywo w telewizji. Rodziny poszkodowanych ??daj? wyja?nie?. Reporterzy zadaj? trudne pytania.

Takie wydarzenia nazwiemy kryzysami, gdy? nie mamy pe?nej kontroli nad tym, co si? o nich mówi. Kryzysowe zdarzenie przekroczy?o skal? lub zakresem mo?liwo?ci do skutecznej reakcji.

II. Czy sam dam sobie rad? z kryzysem czy potrzebuj? pomocy z zewn?trz?

Je?eli problem mo?e trwale zaszkodzi? marce lub uniemo?liwi? prowadzenie produkcji, prawdopodobnie nie jeste? w stanie sam si? z nim upora?.

W komunikacji kryzysowej liczy si? przekonuj?ca narracja. Milczenie nie wchodzi w rachub?. Komunikacja z akcjonariuszami, partnerami biznesowymi, pracownikami, politykami, liderami opinii, mediami i klientami musi by? skoordynowana i dopasowana do strategii zarz?dzania kryzysem.

Pracownicy wewn?trznych dzia?ów PR dobrze sobie radz? z codzienn? komunikacj? marketingow?. Kiedy jednak w sytuacji kryzysowej pojawia si? potrzeba wyj?cia poza rutynowe komunikaty i podj?cia pewnego ryzyka, ludzie czuj? nieswojo i szukaj? wsparcia z zewn?trz, na przyk?ad w agencji PR.

III. Czy mog? polega? na naszym obecnym planie komunikacji kryzysowej?

Si?a planu komunikacji zale?y od kilku czynników:

1. Czy plan jest aktualny?

2. Czy plan by? prze?wiczony?

3. Czy kryzysowe zdarzenie jest na li?cie potencjalnych kryzysów w planie kryzysowym?

4. Czy mam narz?dzia do monitoringu mediów i konwersacji w serwisach spo?eczno?ciowych?

5. Czy wiadomo kto b?dzie wypowiada? si? publicznie w imieniu firmy, instytucji lub organizacji?

6. Czy te osoby przesz?y szkolenie komunikacji z mediami i/lub grupami obywateli?

7. Czy wiedz? co maj? powiedzie??

8. Z kim mam si? komunikowa? w pierwszej kolejno?ci?

9. Jakie media mam wykorzysta? do komunikacji z tymi osobami lub grupami?

10. Jak sprawdz? czy to, co powiedzia?em zosta?o prawid?owo zrozumiane?

Je?li nie znasz odpowiedzi na te pytania lub – co gorsza – boisz si? je zada?, nie mo?esz polega? na swoim planie kryzysowym.

Je?li potrzebujesz pomocy w przygotowaniu i prze?wiczeniu planu komunikacji kryzysowej, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 0.00 MediaGapa - ocena artykułu: 0.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Dziennikarze Pressence Gapa Rzecznik Public Praktycy Firma Reporterzy Szef Informacja Prawda Relacje Wywiad Agencje Polska Twitter Google Kaczy?ski Problem Dziennikarz Relations Reporter Internet PRACOWNICY Tusk Media Klient Komunikacja Klienci Gazeta



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. 7 ?wicze? przed wyst?pieniem publicznym
3. Czytanie z oczu
4. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
5. Prawda o agencjach PR i szkoleniach medialnych
6. Gwarancja jako?ci us?ug agencji PR
7. My?l jak socjopata, dzia?aj jak ?wi?ty
8. Za co rzeczywi?cie p?acisz fotografowi
9. Zwolnij, czyli 15 odpowiedzi na pytania, które lepiej przeczyta? przed kolejnym kryzysem
10. Porozmawiamy o Twoim najwi?kszym wyzwaniu w PR
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl