Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2016-04-15
"3 pytania sprawdzające czy potrzebujesz pomocy w komunikacji kryzysowej"

3 pytania sprawdzające czy potrzebujesz pomocy w komunikacji kryzysowej

W zarządzaniu kryzysowym mamy do czynienia tylko z dwoma skutkami: sukces lub porażka.

Porażka wiąże się z utratą dobrego imienia, klientów i zysków. W skrajnej sytuacji firma plajtuje i znika z rynku.

Sukces wzmacnia firmę, poprawia morale pracowników i psuje humor konkurencji.

Wiedza o tym, co robić w sytuacji kryzysowej opiera się na trafnej ocenie czy mamy do czynienia z prawdziwym kryzysem.

Oto trzy pytania, które pomogą ocenić sytuację:

I. Czy mam do czynienia z kryzysem PR?

Prawdziwy kryzys pojawia się kiedy wydarzenie (na przykład skandal, wypadek lub katastrofa) przekracza skalą lub zakresem możliwości firmy do skutecznej reakcji.

Weźmy na przykład nieprzyjemną rozmowę o Twoim produkcie lub marce w serwisie społecznościowym. Jeśli zespół PR potrafi szybko wychwycić i wyjaśnić nieporozumienie, trudno mówić o potencjalnym kryzysie.

Weźmy teraz na przykład eksplozję w głównym zakładzie lub aresztowanie prezesa firmy – wszystko pokazywane na żywo w telewizji. Rodziny poszkodowanych żądają wyjaśnień. Reporterzy zadają trudne pytania.

Takie wydarzenia nazwiemy kryzysami, gdyż nie mamy pełnej kontroli nad tym, co się o nich mówi. Kryzysowe zdarzenie przekroczyło skalą lub zakresem możliwości do skutecznej reakcji.

II. Czy sam dam sobie radę z kryzysem czy potrzebuję pomocy z zewnątrz?

Jeżeli problem może trwale zaszkodzić marce lub uniemożliwić prowadzenie produkcji, prawdopodobnie nie jesteś w stanie sam się z nim uporać.

W komunikacji kryzysowej liczy się przekonująca narracja. Milczenie nie wchodzi w rachubę. Komunikacja z akcjonariuszami, partnerami biznesowymi, pracownikami, politykami, liderami opinii, mediami i klientami musi być skoordynowana i dopasowana do strategii zarządzania kryzysem.

Pracownicy wewnętrznych działów PR dobrze sobie radzą z codzienną komunikacją marketingową. Kiedy jednak w sytuacji kryzysowej pojawia się potrzeba wyjścia poza rutynowe komunikaty i podjęcia pewnego ryzyka, ludzie czują nieswojo i szukają wsparcia z zewnątrz, na przykład w agencji PR.

III. Czy mogę polegać na naszym obecnym planie komunikacji kryzysowej?

Siła planu komunikacji zależy od kilku czynników:

1. Czy plan jest aktualny?

2. Czy plan był przećwiczony?

3. Czy kryzysowe zdarzenie jest na liście potencjalnych kryzysów w planie kryzysowym?

4. Czy mam narzędzia do monitoringu mediów i konwersacji w serwisach społecznościowych?

5. Czy wiadomo kto będzie wypowiadał się publicznie w imieniu firmy, instytucji lub organizacji?

6. Czy te osoby przeszły szkolenie komunikacji z mediami i/lub grupami obywateli?

7. Czy wiedzą co mają powiedzieć?

8. Z kim mam się komunikować w pierwszej kolejności?

9. Jakie media mam wykorzystać do komunikacji z tymi osobami lub grupami?

10. Jak sprawdzę czy to, co powiedziałem zostało prawidłowo zrozumiane?

Jeśli nie znasz odpowiedzi na te pytania lub – co gorsza – boisz się je zadać, nie możesz polegać na swoim planie kryzysowym.

Jeśli potrzebujesz pomocy w przygotowaniu i przećwiczeniu planu komunikacji kryzysowej, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 5.00 MediaGapa - ocena artykułu: 5.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Tusk Agencje Kaczyński Klienci Szef Internet Polska Praktycy Relacje Dziennikarz Rzecznik Pressence Firma Media PRACOWNICY Informacja Twitter Klient Gapa Problem Gazeta Komunikacja Dziennikarze Wywiad Google Prawda Reporter Relations Reporterzy Public



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Debata prezydencka to sport kontaktowy
2. Gorączka informacji
3. Z kim nie warto rozmawiać
4. Anty-negatywny apel polityczny
5. Kilka słów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
6. Zasada zachowania głupoty
7. Czego uczą prawdziwe symulacje
8. Nie stać Cię na public relations, prawda?
9. Największy mit w zarządzaniu kryzysem
10. Prośba o mniej zapytań ofertowych
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl