Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2016-03-15
"Chcesz wiedzieć więcej o szkoleniach medialnych?"

Chcesz wiedzieć więcej o szkoleniach medialnych?

Każdy kto chce skutecznie komunikować się z mediami powinien przejść szkolenie medialne. Dotyczy to nie tylko osób, które regularnie kontaktują się z reporterami, na przykład rzecznicy prasowi i specjaliści PR, ale również najważniejszych osób w firmie, na przykład członkowie zarządu i kierownicy działów.

Kiedy firma ma coś ważnego do przekazania opinii publicznej, media chcą to usłyszeć od najważniejszej osoby, na przykład prezesa zarządu.

Firmy, instytucje i organizacje, które poważnie traktują współpracę z mediami wiedzą, że pracownicy, którzy mają za sobą pierwsze szkolenie medialne potrzebują regularnych warsztatów i treningów, na których doskonalą umiejętności medialne.

Oto 10 odpowiedzi na często zadawane nam pytania o szkoleniach medialnych:

1. Na czym polega szkolenie medialne?

Już dawno przestałem tłumaczyć, że prowadzę szkolenia i treningi medialne – przekonałem się, że to niejasne wyjaśnienie. Dlatego mówię, że pomagam ludziom unikać kłopotów w kontaktach z mediami.

Taka robocza definicja rozwiewa wiele wątpliwości. Czasem nawet usłyszę komplement, że to trudna praca :-) Więcej...

2. Jakie są mity o szkoleniach medialnych?

W telewizyjnych serialach kryminalnych można usłyszeć bardzo popularną poradę medialną: "Wszystko co od tej chwili powiesz może być użyte przeciwko Tobie". Po takim dictum podejrzany zwykle nabiera wody w usta.

Jako szef firmy czy praktyk PR nie jesteś w tak luksusowej sytuacji. Nie możesz zepsuć wywiadu. I wcale nie musisz. Więcej...

3. Jak rozpoznać fałszywego trenera medialnego?

Często spotykam się z pytaniem, które firmy prowadzące szkolenia medialne są dla mnie najgroźniejszymi konkurentami. Moja odpowiedź od lat jest taka sama – najgroźniejsi są trenerzy medialni, którzy udzielają fatalnych porad.

Dlaczego? Bo psują rynek i reputację prawdziwych trenerów medialnych. Klienci, którzy raz skorzystali z ich usług, zrażają się do wszystkich ludzi z tej branży. Więcej...

4. Jakie są elementy szkolenia medialnego?

Szkolenie medialne to skomplikowana układanka. Jeśli ma być skuteczne, wszystkie elementy muszą idealnie do siebie pasować.

Skuteczne szkolenia medialne nie są tanie. Muszą być dobrze przygotowane, sprawnie przeprowadzone i obiektywnie ocenione. Więcej...

5. Jak Twitter pomaga w szkoleniach medialnych?

Jednym z największych wyzwań dla uczestników naszych szkoleń medialnych jest wyjaśnienie czym się zawodowo zajmują – w maksymalnie 10 sekund.

10 sekund. Tyle średnio trwa wypowiedź w telewizyjnym lub radiowym programie informacyjnym. Skoro reporter wykorzysta tylko kilka sekund, nie ma powodu mówić dłużej – tylko tak można zapewnić sobie kontrolę nad przekazem dla mediów. Więcej...

6. Jakie są korzyści ze szkolenia medialnego?

Dla osoby bez doświadczenia w udzielaniu wywiadów pierwsza rozmowa z reporterem może być bardzo trudna. Widok mikrofonu lub kamery oraz obecność w obcym miejscu (na przykład telewizyjne studio) może wywołać duży stres.

Rozwiązania nie trzeba szukać w książkach o lotach kosmicznych. Wystarczą ćwiczenia w realistycznych warunkach. Więcej...

7. Czy szkolenie medialne pomaga w życiu prywatnym, na przykład w małżeństwie?

Wielu uczestników naszych szkoleń uważa, że tak. Często zapowiadają, że zamierzają wypróbować w domu techniki komunikacji, które poznają w praktyce na szkoleniu.

Żeby nie było nieporozumień – niektórych technik komunikacji medialnej nie można wykorzystać w życiu osobistym. Na przykład, nie możesz powiedzieć żonie, że nie jesteś dostatecznie kompetentny, aby odpowiedzieć na jej ważne pytanie, ale chętnie podasz nazwisko i numer telefonu lepiej poinformowanej osoby :-) Więcej...

8. Ile kosztuje szkolenie medialne?

Koszt inwestycji w szkolenie medialne to dylemat nie tylko dla kupującego, ale także dla sprzedającego. Żadna agencja PR prowadząca szkolenia medialne nie chce oferować cen przekraczających możliwości finansowych zainteresowanych, ale nikt nie może sobie pozwolić na świadczenie usług poniżej własnych kosztów.

Dla potencjalnego klienta nawet najlepsze szkolenie na świecie nie przedstawia żadnej wartości jeżeli nie może sobie na nie pozwolić. Więcej...

9. Jak przekonać szefa do szkolenia medialnego?

Medialne przygotowanie szefów firm jest dziś ważne jak nigdy, gdyż to właśnie oni muszą tłumaczyć różnym grupom otoczenia (w tym także mediom) motywy podejmowania takich a nie innych decyzji oraz przyczyny takich a nie innych reakcji.

Wszyscy wiemy, że kluczowe decyzje zapadają na samym szczycie. Delegowanie do rozmowy z dziennikarzem kogoś poniżej szczebla zarządu często jest uważane za lekceważenie, głupotę lub próbę ukrycia prawdy. Więcej...

10. Jaka jest oferta szkoleń medialnych na polskim rynku?

Na rynku jest wiele ofert szkoleń medialnych – lepszych i gorszych, krótszych i dłuższych, droższych i tańszych.

Firmy, organizacje i instytucje, które potrafią skutecznie się komunikować mają niższe koszty działania, łatwiej przeprowadzają zmiany, szybciej zdobywają nowe rynki, skuteczniej chronią swoją reputację w sytuacji kryzysowej i przyciągają więcej utalentowanych pracowników, bo mają opinię, że dobrze się w nich pracuje. Więcej...

Jeśli masz pytanie o szkoleniach medialnych, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 5.00 MediaGapa - ocena artykułu: 5.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Powoływanie się przez dziennikarza na anonimowe źródło:

podważa jego wiarygodność.
zwiększa atrakcyjność tekstu.
pozwala chronić tożsamość informatora.

 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Reporter Rzecznik Wywiad PRACOWNICY Pressence Twitter Gapa Praktycy Dziennikarze Relations Gazeta Komunikacja Prawda Dziennikarz Reporterzy Szef Klienci Relacje Public Google Polska Klient Internet Informacja Firma Agencje Tusk Problem Media Kaczyński



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Kilka słów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
3. 10 wymówek dlaczego nie chcesz pisać bloga
4. 6 błędów niedoświadczonych rzeczników prasowych
5. Bogusław Feliszek dla Baracka Obamy
6. Trzy podchwytliwe zagadki dla nielotników
7. Co mówi uścisk dłoni
8. 10 korzyści dla marki z komunikacji w mediach społecznościowych
9. 10 pytań o nowych mediach i mediach społecznościowych
10. Mówisz, że pracujesz w PR?
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl