Każdy kto chce skutecznie komunikować się z mediami powinien przejść szkolenie medialne. Dotyczy to nie tylko osób, które regularnie kontaktują się z reporterami, na przykład rzecznicy prasowi i specjaliści PR, ale również najważniejszych osób w firmie, na przykład członkowie zarządu i kierownicy działów.
Kiedy firma ma coś ważnego do przekazania opinii publicznej, media chcą to usłyszeć od najważniejszej osoby, na przykład prezesa zarządu.
Firmy, instytucje i organizacje, które poważnie traktują współpracę z mediami wiedzą, że pracownicy, którzy mają za sobą pierwsze szkolenie medialne potrzebują regularnych warsztatów i treningów, na których doskonalą umiejętności medialne.
Oto 10 odpowiedzi na często zadawane nam pytania o szkoleniach medialnych:
1. Na czym polega szkolenie medialne?
Już dawno przestałem tłumaczyć, że prowadzę szkolenia i treningi medialne – przekonałem się, że to niejasne wyjaśnienie. Dlatego mówię, że pomagam ludziom unikać kłopotów w kontaktach z mediami.
Taka robocza definicja rozwiewa wiele wątpliwości. Czasem nawet usłyszę komplement, że to trudna praca :-) Więcej...
2. Jakie są mity o szkoleniach medialnych?
W telewizyjnych serialach kryminalnych można usłyszeć bardzo popularną poradę medialną: "Wszystko co od tej chwili powiesz może być użyte przeciwko Tobie". Po takim dictum podejrzany zwykle nabiera wody w usta.
Jako szef firmy czy praktyk PR nie jesteś w tak luksusowej sytuacji. Nie możesz zepsuć wywiadu. I wcale nie musisz. Więcej...
3. Jak rozpoznać fałszywego trenera medialnego?
Często spotykam się z pytaniem, które firmy prowadzące szkolenia medialne są dla mnie najgroźniejszymi konkurentami. Moja odpowiedź od lat jest taka sama – najgroźniejsi są trenerzy medialni, którzy udzielają fatalnych porad.
Dlaczego? Bo psują rynek i reputację prawdziwych trenerów medialnych. Klienci, którzy raz skorzystali z ich usług, zrażają się do wszystkich ludzi z tej branży. Więcej...
4. Jakie są elementy szkolenia medialnego?
Szkolenie medialne to skomplikowana układanka. Jeśli ma być skuteczne, wszystkie elementy muszą idealnie do siebie pasować.
Skuteczne szkolenia medialne nie są tanie. Muszą być dobrze przygotowane, sprawnie przeprowadzone i obiektywnie ocenione. Więcej...
5. Jak Twitter pomaga w szkoleniach medialnych?
Jednym z największych wyzwań dla uczestników naszych szkoleń medialnych jest wyjaśnienie czym się zawodowo zajmują – w maksymalnie 10 sekund.
10 sekund. Tyle średnio trwa wypowiedź w telewizyjnym lub radiowym programie informacyjnym. Skoro reporter wykorzysta tylko kilka sekund, nie ma powodu mówić dłużej – tylko tak można zapewnić sobie kontrolę nad przekazem dla mediów. Więcej...
6. Jakie są korzyści ze szkolenia medialnego?
Dla osoby bez doświadczenia w udzielaniu wywiadów pierwsza rozmowa z reporterem może być bardzo trudna. Widok mikrofonu lub kamery oraz obecność w obcym miejscu (na przykład telewizyjne studio) może wywołać duży stres.
Rozwiązania nie trzeba szukać w książkach o lotach kosmicznych. Wystarczą ćwiczenia w realistycznych warunkach. Więcej...
7. Czy szkolenie medialne pomaga w życiu prywatnym, na przykład w małżeństwie?
Wielu uczestników naszych szkoleń uważa, że tak. Często zapowiadają, że zamierzają wypróbować w domu techniki komunikacji, które poznają w praktyce na szkoleniu.
Żeby nie było nieporozumień – niektórych technik komunikacji medialnej nie można wykorzystać w życiu osobistym. Na przykład, nie możesz powiedzieć żonie, że nie jesteś dostatecznie kompetentny, aby odpowiedzieć na jej ważne pytanie, ale chętnie podasz nazwisko i numer telefonu lepiej poinformowanej osoby :-) Więcej...
8. Ile kosztuje szkolenie medialne?
Koszt inwestycji w szkolenie medialne to dylemat nie tylko dla kupującego, ale także dla sprzedającego. Żadna agencja PR prowadząca szkolenia medialne nie chce oferować cen przekraczających możliwości finansowych zainteresowanych, ale nikt nie może sobie pozwolić na świadczenie usług poniżej własnych kosztów.
Dla potencjalnego klienta nawet najlepsze szkolenie na świecie nie przedstawia żadnej wartości jeżeli nie może sobie na nie pozwolić. Więcej...
9. Jak przekonać szefa do szkolenia medialnego?
Medialne przygotowanie szefów firm jest dziś ważne jak nigdy, gdyż to właśnie oni muszą tłumaczyć różnym grupom otoczenia (w tym także mediom) motywy podejmowania takich a nie innych decyzji oraz przyczyny takich a nie innych reakcji.
Wszyscy wiemy, że kluczowe decyzje zapadają na samym szczycie. Delegowanie do rozmowy z dziennikarzem kogoś poniżej szczebla zarządu często jest uważane za lekceważenie, głupotę lub próbę ukrycia prawdy. Więcej...
10. Jaka jest oferta szkoleń medialnych na polskim rynku?
Na rynku jest wiele ofert szkoleń medialnych – lepszych i gorszych, krótszych i dłuższych, droższych i tańszych.
Firmy, organizacje i instytucje, które potrafią skutecznie się komunikować mają niższe koszty działania, łatwiej przeprowadzają zmiany, szybciej zdobywają nowe rynki, skuteczniej chronią swoją reputację w sytuacji kryzysowej i przyciągają więcej utalentowanych pracowników, bo mają opinię, że dobrze się w nich pracuje. Więcej...
Jeśli masz pytanie o szkoleniach medialnych, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.
|