Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2008-06-09
"Samolubny komunikat"

Samolubny komunikat

W PR panuje przekonanie, że skuteczny przekaz jest optymalną kombinacją logiki i magii.

Próba perswazji spali na panewce jeżeli jej autor skupi się wyłącznie na własnych priorytetach ignorując interesy tych, których pragnie przekonać – bez względu na siłę argumentów i atrakcyjność zaklęć.

Prawdziwy kompromis polega na znalezieniu wspólnego gruntu na skrzyżowaniu wielu przecinających się i sprzecznych interesów.

Reguły publicznej debaty

Obserwowałem wiele publicznych debat, na których przedstawiano sensowne argumenty. Ale ponieważ mówca koncentrował się wyłącznie na swoich interesach próbując jednocześnie zaprzeczyć istnieniu innych opinii, jego argumenty trafiały w próżnię. To, co mówił było logiczne i jasne, ale brakowało stosownego kontekstu.

Przed przystąpieniem do publicznej debaty musisz zadać sobie następujące pytania:

1. Jakie są jeszcze inne interesy w debacie?

2. Kto reprezentuje te interesy? Jak oceniana jest przez nich waga Twoich interesów?

3. Czy macie jakiś wspólny punkt widzenia lub interes?

4. Co uzasadnia interesy oponentów, bez względu na ich wagę, słuszność i wiarygodność?

5. Jak w porównaniu do interesów oponentów oceniają wagę i zasadność Twoich interesów decydenci? Dlaczego?

Konkluzja

Samolubny przekaz może być zrozumiany jako egoistyczny komunikat bez uzasadnienia. A kto lubi egoistów?

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.75 MediaGapa - ocena artykułu: 4.75

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Pressence Reporter Klient Rzecznik Polska Praktycy Problem Wywiad PRACOWNICY Klienci Agencje Public Internet Google Dziennikarz Relations Kaczyński Twitter Dziennikarze Prawda Reporterzy Szef Tusk Informacja Firma Relacje Gapa Gazeta Media Komunikacja



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Czy mała lub średnia firma musi być przygotowana do zarządzania kryzysem?
2. Anty-negatywny apel polityczny
3. Prawda, kłamstwa i sejmowa komisja śledcza
4. Lubisz patrzeć, prawda?
5. Historia w biegu
6. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Media Gapa 2017
7. 10 korzyści dla marki z komunikacji w mediach społecznościowych
8. Zdrowy rozsądek w zlewie
9. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
10. Jak warto rozmawiać
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl