Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2016-01-17
"5 kłamstw agencji PR"

5 kłamstw agencji PR

Specjaliści PR w większości jak ognia unikają wszelkich skojarzeń z kłamstwem lub oszustwem. W public relations takie asocjacje utrudniają lub nawet uniemożliwiają budowanie trwałych i wartościowych relacji z mediami i konsumentami. Takie jest moje zdanie.

Niestety, nie wszyscy w PR się ze mną zgadzają. Są agencje PR, które nie odróżniają perswazji od manipulacji – świadomie i celowo okłamują i oszukują swoich klientów.

Oto 5 typowych kłamstw agencji PR:

1. Macie rewelacyjny produkt.

Jeżeli produkujesz produkt, który jest często kupowany i używany przez konsumentów (na przykład masło lub lodówka), łatwo to sprawdzić. Jeżeli produkujesz maszyny budowlane lub urządzenia, których zastosowanie trudno wytłumaczyć laikom (i specjalistom PR), taka opinia nie ma żadnej realnej wartości.

To nie znaczy, że agencja PR nie może zająć się promocją tego produktu i zwiększeniem sprzedaży, ale ponieważ sama go nie używa, nie może go obiektywnie ocenić.

2. Media zainteresuje wszystko co robicie i każdy wasz pracownik.

Agencja PR może z ręką na sercu obiecać, że napisze bardzo ciekawą informację nawet o najnudniejszym pracowniku w Twojej firmie i zrobi z niego gwiazdę mediów. I co? I nic. Zero odzewu w mediach.

Firmy często mają ciekawe tematy, którymi nie chcą się chwalić z różnych powodów. Bo się trochę wstydzą (nie wszystko udało się zrobić dobrze za pierwszym razem), bo trzeba coś powiedzieć o konkurencji (ich produkt zainspirował nas do zrobienia czegoś lepszego), bo to jeszcze nie jest gotowe (produkt przechodzi pierwsze testy).

Ale właśnie takie tematy interesują media. Czytelnicy czekają na wzruszające opowieści o kłopotach i ludziach, którzy je rozwiązali.

Dobra agencja PR opracuje i przedstawi oryginalny temat w sposób, który zainteresuje reporterów i konsumentów – jeśli dasz jej szansę.

3. Musicie regularnie wysyłać mediom mnóstwo informacji.

W efekcie klient agencji zasypuje media nudnymi komunikatami prasowymi i linkami do artykułów na firmowym blogu, których nikt nie czyta.

Dobra agencja PR przygotuje program tworzenia wartościowych treści, które zwiększą rozpoznawalność firmy i pomogą osiągnąć strategiczne cele biznesowe.

4. Dzięki nam może o was dobrze napisać każda gazeta.

Po lekturze pozytywnego artykułu o konkurencji w popularnej gazecie, być może masz ochotę zapytać swoją agencję PR kiedy podobny artykuł przeczytasz o sobie. Tylko przez przypadek nie zauważyłeś informacji: artykuł sponsorowany. Czyli konkurencja zapłaciła za tę publikację jak za reklamę.

Twoja agencja PR powinna sprawdzić, które gazety i czasopisma czytają Twoi konsumenci, jakie oglądają programy w telewizji, jakich słuchają audycji i jakie mają ulubione serwisy społecznościowe.

Po zebraniu i analizie tych danych można wybrać media, które pomogą dotrzeć z firmowymi przekazami do optymalnej grupy odbiorców i zwiększą rozpoznawalność marki.

5. Rzeczywiście jeszcze nie mamy żadnych efektów, ale za pół roku wszystko się poprawi.

PR potrzebuje czasu. Często najlepsze efekty przychodzą po kilku latach. Może się jednak zdarzyć, że poczujesz się zawiedziony współpracą z agencją. Mili ludzie, ale coś jest nie tak.

Może agencja PR przeceniła swoje możliwości, może zlekceważyła Twoją konkurencję, może wybrała złą strategię, a może od początku grała komedię.

Jeśli mimo Twoich rzeczowych uwag i krytycznych zastrzeżeń, agencja nie potrafi wypracować widocznych efektów, czas na znalezienie nowej agencji PR.

PS. Zobacz też "Chcesz PR?".

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Usługi PR powinny być wyceniane jak:

wizyta u dentysty (ważne, żeby już nie bolało)
praca górnika (bez nas nie przeżyjecie zimy)
spotkanie u wróżki (na początek 50 zł na stół)
sesja u psychoanalityka (doktorze, kto mnie dzisiaj polubi?)

 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Internet Gazeta Relacje Relations Wywiad Tusk Komunikacja Informacja Problem Dziennikarze Agencje Reporter Gapa Rzecznik Praktycy Pressence Polska Dziennikarz Szef Firma Prawda Klienci Media Twitter Klient Public PRACOWNICY Google Kaczyński Reporterzy



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Nie musisz korzystać z mediów społecznościowych?
2. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
3. Co mówi uścisk dłoni
4. Dlaczego zadzwonili do nas przed wysłaniem oświadczenia mediom
5. Jak poprawić konkurencyjność dzięki PR
6. Prawo Feliszka
7. 10 pytań o nowych mediach i mediach społecznościowych
8. Trzy punkty krytyczne w planie zarządzania sytuacją kryzysową
9. Dlaczego warto robić audyt medialny
10. Filozofia przeżycia agencji PR
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl