Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2015-10-22
"Ile kosztuje napisanie artykułu PR"

Ile kosztuje napisanie artykułu PR

Redagowanie artykułu PR mającego od 500 do 800 słów zajmuje nie więcej niż godzinę. Na napisanie takiego tekstu potrzeba więcej czasu.

Dobry artykuł prasowy jest jasny, zwięzły i ciekawy. Ma dużo nowych informacji. Czyta się go z przyjemnością. Przypomina prezentację z interesującym początkiem, logicznym rozwinięciem i mądrym zakończeniem.

Pisanie jest procesem. Jego kolejne etapy to planowanie, dokumentacja, szukanie kontaktów z rozmówcami, przeprowadzenie wywiadów, porządkowanie notatek, wybieranie najlepszych cytatów i treści, które pomogą opowiedzieć interesującą historię. Na koniec połączenie wszystkiego w logiczną i łatwą w lekturze całość.

Oto jak może wyglądać praca nad tekstem zawierającym 2,000 słów:

0.5 godziny: Rozmowa telefoniczna z klientem lub redaktorem.

1 godzina: Zapoznanie się z materiałami przesłanymi przez klienta.

2 godziny: Przygotowanie planu wywiadów (lista pytań) oraz wybór ekspertów i materiałów źródłowych.

14 godzin: 7 rozmów telefonicznych z ekspertami i innymi osobami udzielającymi informacji (każda rozmowa 2 godziny) oraz zrobienie notatek z wywiadów.

4 godziny: Napisanie 3,000 słów na podstawie zebranych materiałów (analiza i wybór najważniejszych informacji).

6 godzin: Skrócenie roboczego tekstu do 2,000 słów (pierwsza wersja).

4 godziny: Redakcja i dodanie cytatów (druga wersja).

3 godziny: Końcowa edycja tekstu (ortografia i interpunkcja), sprawdzenie cytatów, korekta wprowadzenia (lead), napisanie tytułu i dodanie śródtytułów (wersja końcowa).

0.5 godziny: Ostateczne formatowanie tekstu (zdania i akapity) i wysyłka gotowego artykułu (e-mail).

Razem: 35 godzin

Konkluzja

Koszt napisania artykułu zależy od ilości wykonanej pracy. Jakość nie lubi krótkich terminów i drogi na skróty.

Przed zamówieniem artykułu porozmawiaj ze specjalistą PR o tym kto ma go przeczytać i dlaczego warto go napisać (jaki jest cel?). To pomoże ocenić czy naprawdę go potrzebujesz i czy Cię na to stać.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Relacje Kaczyński Dziennikarz Prawda Public Polska Relations Pressence Problem Szef Internet PRACOWNICY Agencje Klient Klienci Rzecznik Wywiad Informacja Media Dziennikarze Praktycy Gazeta Reporter Komunikacja Google Firma Tusk Twitter Reporterzy Gapa



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Prawdziwy kryzys Toyoty
2. Sprzedawca jak saper
3. Redaktor czy reporter?
4. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Media Gapa 2017
5. Masz strategię komunikacji z mediami?
6. Nie bądź pasażerem w wywiadzie dla mediów
7. 5 rzeczy jakich pracownicy oczekują od komunikacji wewnętrznej
8. Znasz Toma Petersa?
9. Ukryte koszty wewnętrznego PR
10. Dobra strategia medialna
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl