Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2015-10-22
"Ile kosztuje napisanie artykułu PR"

Ile kosztuje napisanie artykułu PR

Redagowanie artykułu PR mającego od 500 do 800 słów zajmuje nie więcej niż godzinę. Na napisanie takiego tekstu potrzeba więcej czasu.

Dobry artykuł prasowy jest jasny, zwięzły i ciekawy. Ma dużo nowych informacji. Czyta się go z przyjemnością. Przypomina prezentację z interesującym początkiem, logicznym rozwinięciem i mądrym zakończeniem.

Pisanie jest procesem. Jego kolejne etapy to planowanie, dokumentacja, szukanie kontaktów z rozmówcami, przeprowadzenie wywiadów, porządkowanie notatek, wybieranie najlepszych cytatów i treści, które pomogą opowiedzieć interesującą historię. Na koniec połączenie wszystkiego w logiczną i łatwą w lekturze całość.

Oto jak może wyglądać praca nad tekstem zawierającym 2,000 słów:

0.5 godziny: Rozmowa telefoniczna z klientem lub redaktorem.

1 godzina: Zapoznanie się z materiałami przesłanymi przez klienta.

2 godziny: Przygotowanie planu wywiadów (lista pytań) oraz wybór ekspertów i materiałów źródłowych.

14 godzin: 7 rozmów telefonicznych z ekspertami i innymi osobami udzielającymi informacji (każda rozmowa 2 godziny) oraz zrobienie notatek z wywiadów.

4 godziny: Napisanie 3,000 słów na podstawie zebranych materiałów (analiza i wybór najważniejszych informacji).

6 godzin: Skrócenie roboczego tekstu do 2,000 słów (pierwsza wersja).

4 godziny: Redakcja i dodanie cytatów (druga wersja).

3 godziny: Końcowa edycja tekstu (ortografia i interpunkcja), sprawdzenie cytatów, korekta wprowadzenia (lead), napisanie tytułu i dodanie śródtytułów (wersja końcowa).

0.5 godziny: Ostateczne formatowanie tekstu (zdania i akapity) i wysyłka gotowego artykułu (e-mail).

Razem: 35 godzin

Konkluzja

Koszt napisania artykułu zależy od ilości wykonanej pracy. Jakość nie lubi krótkich terminów i drogi na skróty.

Przed zamówieniem artykułu porozmawiaj ze specjalistą PR o tym kto ma go przeczytać i dlaczego warto go napisać (jaki jest cel?). To pomoże ocenić czy naprawdę go potrzebujesz i czy Cię na to stać.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Usługi PR powinny być wyceniane jak:

wizyta u dentysty (ważne, żeby już nie bolało)
praca górnika (bez nas nie przeżyjecie zimy)
spotkanie u wróżki (na początek 50 zł na stół)
sesja u psychoanalityka (doktorze, kto mnie dzisiaj polubi?)

 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Klienci Gapa Komunikacja Wywiad Pressence Gazeta Tusk Informacja Google Praktycy PRACOWNICY Agencje Polska Public Problem Klient Media Internet Firma Kaczyński Reporterzy Szef Relations Dziennikarze Relacje Reporter Dziennikarz Prawda Rzecznik Twitter



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Nie musisz korzystać z mediów społecznościowych?
2. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
3. Co mówi uścisk dłoni
4. Dlaczego zadzwonili do nas przed wysłaniem oświadczenia mediom
5. Trzy punkty krytyczne w planie zarządzania sytuacją kryzysową
6. Jak poprawić konkurencyjność dzięki PR
7. Filozofia przeżycia agencji PR
8. Myśl jak socjopata, działaj jak święty
9. Prawo Feliszka
10. Wywiad dla mediów w rekrutacji na ważne stanowiska
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl