Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2015-09-30
"Co powie dzisiaj Volkswagen?"

Co powie dzisiaj Volkswagen

Gdyby? miesi?c temu zapyta? przypadkowego kierowc? co s?dzi o marce Volkswagen, prawdopodobnie us?ysza?by? kilka mi?ych s?ów: niezawodno??, dobra jako??, zaufanie – ?wiatowa czo?ówka.

Skandal z manipulowaniem pomiarem emisji spalin w autach Volkswagena z silnikiem diesla doprowadzi? do powo?ania w Stanach Zjednoczonych i Niemczech komisji ?ledczych. Prokuratura w Brunszwiku wszcz??a ?ledztwo przeciwko by?emu prezesowi koncernu. Komisja Europejska wzywa pa?stwa UE do krajowych dochodze? maj?cych ustali? skal? problemu.

Problem mo?e dotyczy? 11 milionów pojazdów VW na ca?ym ?wiecie. Manipulacje trwa?y 7 lat. Tylko w USA koncernowi grozi za fa?szowanie pomiarów spalin kara w wysoko?ci 18 miliardów dolarów.

Efekt? Dzi? marka Volkswagena kojarzy si? z brzydkim s?owem: oszust.

Koncern z Wolfsburga na pewno sta? na najlepszych ekspertów zarz?dzania kryzysowego. Co wymy?l? i zrobi?, ?eby zmniejszy? straty i odbudowa? zaufanie do tej marki?

Trudno powiedzie?, ale widz? cztery scenariusze:

1. Udajemy, ?e nic si? nie sta?o. (ignorujemy fakty)

To tylko burza w szklance wody – kosztowna, ale damy rad?. Nie boimy si? prokuratorów i powództw s?dowych, bo mamy najlepszych prawników.

Nie robili?my niczego z?ego. Wszyscy tak robi? i czerpi? z tego korzy?ci.

Naszych klientów nie interesuje ochrona ?rodowiska i to, co mówi? ekolodzy.

2. B?dziemy si? bi?. (mamy w?asne fakty)

Normy dotycz?ce emisji spalin w silnikach diesla s? zbyt wysokie i pokazuj? brak realizmu i z?? wol? tych, którzy wydaj? nie?yciowe przepisy.

Wydali?my miliardy na budow? i produkcj? silników diesla przyjaznych ?rodowisku. Nie ulegniemy presji naszych wrogów. Dla ochrony przyrody zrobili?my wi?cej ni? ca?a nasza konkurencja.

Zwolnili?my prezesa firmy, ale on od dawna mówi? o odej?ciu.

3. Poddajemy si?. (nie mamy nic na nasz? obron?)

Przy?apali?cie nas na gor?cym uczynku. Nic nas nie usprawiedliwia. To nie powinno si? zdarzy?.

Od dawna wiedzieli?my, ?e nasze diesle truj? ?rodowisko. Nie chcieli?my si? do tego przyzna?. Grali?my na czas. Teraz jest nam g?upio.

?a?ujemy i przepraszamy. Znajdziemy winnych. Polec? g?owy – du?o g?ów.

4. Nie ma tego z?ego co by na dobre nie wysz?o. (mamy na koncie wiele sukcesów)

Volkswagen jest liderem innowacyjno?ci. To my dali?my ?wiatu Garbusa i Golfa. Zawsze respektowali?my przepisy i bran?owe standardy.

Od pewnego czasu wiedzieli?my o problemie z oprogramowaniem do pomiaru emisji spalin w samochodach diesla. Obawiamy si?, ?e podobne k?opoty mog? mie? tak?e inni producenci.

Ochrona przyrody by?a dla nas zawsze wa?na. Jeste?my dumni z naszych wyników w walce z zanieczyszczeniem ?rodowiska. Ch?tnie poka?emy wiarygodne dane pokazuj?ce ile zrobili?my do tej pory dla ochrony przyrody na ca?ym ?wiecie.

Wspó?pracujemy ?ci?le z organami rz?dowymi, aby wyja?ni? co si? wydarzy?o i nie dosz?o do podobnych zdarze? w przysz?o?ci.

Nasz? mark? zbudowali?my na zaufaniu i teraz naszym celem jest odbudowa tego zaufania. Zrobimy wszystko, ?eby to osi?gn??. Przepraszamy. Chcemy si? skupi? na tym, co przed nami.

Aktualizacja 3.11.2015: Afera Volkswagena zatacza coraz szersze kr?gi. Kolejne 800 tys. aut z nielegalnym oprogramowaniem.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 0.00 MediaGapa - ocena artykułu: 0.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Szef Internet Relacje Dziennikarze Gazeta Tusk Problem Reporter Wywiad Kaczy?ski PRACOWNICY Google Dziennikarz Twitter Rzecznik Firma Klient Pressence Informacja Praktycy Polska Relations Klienci Gapa Prawda Agencje Reporterzy Public Komunikacja Media



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Fajna foczka, czyli jak zosta? najlepszym mówc?
3. Prawda pi?knie powiedziana
4. Masz strategi? komunikacji z mediami?
5. Kilka s?ów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
6. Grzegorz Lato - Media Gapa 2011
7. Chcesz wiedzie? wi?cej o szkoleniach medialnych?
8. Druga szansa w mediach
9. Redaktor czy reporter?
10. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl