Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2015-09-30
"Co powie dzisiaj Volkswagen?"

Co powie dzisiaj Volkswagen

Gdybyś miesiąc temu zapytał przypadkowego kierowcę co sądzi o marce Volkswagen, prawdopodobnie usłyszałbyś kilka miłych słów: niezawodność, dobra jakość, zaufanie – światowa czołówka.

Skandal z manipulowaniem pomiarem emisji spalin w autach Volkswagena z silnikiem diesla doprowadził do powołania w Stanach Zjednoczonych i Niemczech komisji śledczych. Prokuratura w Brunszwiku wszczęła śledztwo przeciwko byłemu prezesowi koncernu. Komisja Europejska wzywa państwa UE do krajowych dochodzeń mających ustalić skalę problemu.

Problem może dotyczyć 11 milionów pojazdów VW na całym świecie. Manipulacje trwały 7 lat. Tylko w USA koncernowi grozi za fałszowanie pomiarów spalin kara w wysokości 18 miliardów dolarów.

Efekt? Dziś marka Volkswagena kojarzy się z brzydkim słowem: oszust.

Koncern z Wolfsburga na pewno stać na najlepszych ekspertów zarządzania kryzysowego. Co wymyślą i zrobią, żeby zmniejszyć straty i odbudować zaufanie do tej marki?

Trudno powiedzieć, ale widzę cztery scenariusze:

1. Udajemy, że nic się nie stało. (ignorujemy fakty)

To tylko burza w szklance wody – kosztowna, ale damy radę. Nie boimy się prokuratorów i powództw sądowych, bo mamy najlepszych prawników.

Nie robiliśmy niczego złego. Wszyscy tak robią i czerpią z tego korzyści.

Naszych klientów nie interesuje ochrona środowiska i to, co mówią ekolodzy.

2. Będziemy się bić. (mamy własne fakty)

Normy dotyczące emisji spalin w silnikach diesla są zbyt wysokie i pokazują brak realizmu i złą wolę tych, którzy wydają nieżyciowe przepisy.

Wydaliśmy miliardy na budowę i produkcję silników diesla przyjaznych środowisku. Nie ulegniemy presji naszych wrogów. Dla ochrony przyrody zrobiliśmy więcej niż cała nasza konkurencja.

Zwolniliśmy prezesa firmy, ale on od dawna mówił o odejściu.

3. Poddajemy się. (nie mamy nic na naszą obronę)

Przyłapaliście nas na gorącym uczynku. Nic nas nie usprawiedliwia. To nie powinno się zdarzyć.

Od dawna wiedzieliśmy, że nasze diesle trują środowisko. Nie chcieliśmy się do tego przyznać. Graliśmy na czas. Teraz jest nam głupio.

Żałujemy i przepraszamy. Znajdziemy winnych. Polecą głowy – dużo głów.

4. Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. (mamy na koncie wiele sukcesów)

Volkswagen jest liderem innowacyjności. To my daliśmy światu Garbusa i Golfa. Zawsze respektowaliśmy przepisy i branżowe standardy.

Od pewnego czasu wiedzieliśmy o problemie z oprogramowaniem do pomiaru emisji spalin w samochodach diesla. Obawiamy się, że podobne kłopoty mogą mieć także inni producenci.

Ochrona przyrody była dla nas zawsze ważna. Jesteśmy dumni z naszych wyników w walce z zanieczyszczeniem środowiska. Chętnie pokażemy wiarygodne dane pokazujące ile zrobiliśmy do tej pory dla ochrony przyrody na całym świecie.

Współpracujemy ściśle z organami rządowymi, aby wyjaśnić co się wydarzyło i nie doszło do podobnych zdarzeń w przyszłości.

Naszą markę zbudowaliśmy na zaufaniu i teraz naszym celem jest odbudowa tego zaufania. Zrobimy wszystko, żeby to osiągnąć. Przepraszamy. Chcemy się skupić na tym, co przed nami.

Aktualizacja 3.11.2015: Afera Volkswagena zatacza coraz szersze kręgi. Kolejne 800 tys. aut z nielegalnym oprogramowaniem.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 0.00 MediaGapa - ocena artykułu: 0.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Powoływanie się przez dziennikarza na anonimowe źródło:

podważa jego wiarygodność.
zwiększa atrakcyjność tekstu.
pozwala chronić tożsamość informatora.

 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Reporterzy Praktycy Dziennikarz Google Gazeta Kaczyński Dziennikarze Firma Relacje Rzecznik Polska Public Internet Media Problem Gapa Szef Komunikacja Wywiad Pressence Tusk PRACOWNICY Informacja Relations Reporter Agencje Prawda Klienci Twitter Klient



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Kilka słów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
3. 10 wymówek dlaczego nie chcesz pisać bloga
4. 6 błędów niedoświadczonych rzeczników prasowych
5. Bogusław Feliszek dla Baracka Obamy
6. Trzy podchwytliwe zagadki dla nielotników
7. Co mówi uścisk dłoni
8. 10 pytań o nowych mediach i mediach społecznościowych
9. 10 korzyści dla marki z komunikacji w mediach społecznościowych
10. Mówisz, że pracujesz w PR?
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl