Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2015-08-26
"5 rodzajów buntowników w polskim PR"

5 rodzajów buntowników w PR

Przymierzam się do napisania książki o polskich buntownikach w PR. Dlaczego polskich? Bo nie chcę pisać grubej książki.

Ludzie dzisiaj mało czytają. A ja chcę napisać bestseller. Dlatego moja książka nie może być gruba – będzie miała najwyżej 25 stron i dużo kolorowych obrazków. Poza tym, nie będę pisał o buntownikach z kredytem hipotecznym we frankach szwajcarskich. Wiem co to litość.

Polskie public relations potrzebuje buntowników – niepokornych, przekornych i czupurnych ludzi, którzy wywrócą wszystko do góry nogami i zbudują nowy PR. Ale buntownik buntownikowi nie jest równy. Jeden wywraca, drugi burzy, trzeci tylko przestawia. Krótko mówiąc, buntowników nam nie brakuje, ale tych prawdziwych ze świecą szukać.

Oto 5 rodzajów buntowników, których spotkałem w agencjach public relations, wewnętrznych działach PR, na konferencjach branżowych i w biurach pośrednictwa pracy:

1. Idiota

Idiota buntuje się nieświadomie. Nie można mieć pewności, że to, co mówi ma jakąkolwiek wartość. Szybciej mówi niż myśli i nigdy nie wiadomo co wymyśli. Manipuluje informacjami dla własnej korzyści i wywołuje rewolucyjne nastroje wśród współpracowników.

2. Pupil

Największym walorem pupila nie jest inteligencja, wykształcenie, doświadczenie czy umiejętność parzenia kawy. Jego wartość bierze się z relacji z klientami. To nie jest pracownik agencji obsługujący klienta – to przedstawiciel klienta pracujący w agencji. Mówi jak klient, myśli jak klient, chodzi jak klient i chce być traktowany jak klient agencji, w której pracuje. Trudno się z nim nie zgodzić, bo klient zawsze ma rację.

3. Geniusz

Geniusz doskonale wie co inni powinni robić i nic nie wie o swoich obowiązkach. Wie jak powinna wyglądać idealna informacja prasowa, jak rozmawiać z reporterem i jak napisać strategię komunikacji w mediach społecznościowych. Wie, ale sam nie potrafi tego zrobić. Kiedy zostawi się go choć na chwilę sam na sam z klientem, jego współpracownicy wiedzą co ich czeka: kolejna awantura i dużo dodatkowej pracy.

4. Szczęściarz

Szczęściarz najczęściej zawdzięcza swój status jednemu przypadkowemu sukcesowi – często w innej agencji PR. Przepracowany i zmęczony szef postawił na niego przez pomyłkę i nie chce przyznać się do błędu.

5. Prawdziwy buntownik

Prawdziwy buntownik zadaje pytania, które zmuszają ludzi do zrewidowania swoich poglądów o PR. Nie cierpi miernoty. Prowokuje. Wkurza dociekliwymi pytaniami. Nie uznaje banalnych odpowiedzi. Ale prawdziwy buntownik myśli inaczej. I dlatego jest jedynym buntownikiem, który może zmienić polski PR.

Znasz prawdziwego buntownika w polskim PR? Napisz o tym w komentarzu.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 5.00 MediaGapa - ocena artykułu: 5.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Powoływanie się przez dziennikarza na anonimowe źródło:

podważa jego wiarygodność.
0%
zwiększa atrakcyjność tekstu.
0%
pozwala chronić tożsamość informatora.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Polska Kaczyński Media Gapa Klienci Prawda Internet Google Twitter Gazeta Tusk Reporterzy Agencje Public Klient Praktycy Szef Wywiad Rzecznik PRACOWNICY Dziennikarz Informacja Relacje Dziennikarze Firma Problem Relations Pressence Reporter Komunikacja



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Nie musisz korzystać z mediów społecznościowych?
2. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
3. Największy mit w zarządzaniu kryzysem
4. Masz strategię komunikacji z mediami?
5. Kwestionariusz PRousta - Anna Miotk
6. Co mówi uścisk dłoni
7. 5 stylów zarządzania konfliktem z mediami
8. Opowieść o dwóch lustrach, czyli audyt wizerunku
9. Prawda o agencjach PR i szkoleniach medialnych
10. 10 pytań o nowych mediach i mediach społecznościowych
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl