Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2015-08-26
"5 rodzajów buntowników w polskim PR"

5 rodzajów buntowników w PR

Przymierzam si? do napisania ksi??ki o polskich buntownikach w PR. Dlaczego polskich? Bo nie chc? pisa? grubej ksi??ki.

Ludzie dzisiaj ma?o czytaj?. A ja chc? napisa? bestseller. Dlatego moja ksi??ka nie mo?e by? gruba – b?dzie mia?a najwy?ej 25 stron i du?o kolorowych obrazków. Poza tym, nie b?d? pisa? o buntownikach z kredytem hipotecznym we frankach szwajcarskich. Wiem co to lito??.

Polskie public relations potrzebuje buntowników – niepokornych, przekornych i czupurnych ludzi, którzy wywróc? wszystko do góry nogami i zbuduj? nowy PR. Ale buntownik buntownikowi nie jest równy. Jeden wywraca, drugi burzy, trzeci tylko przestawia. Krótko mówi?c, buntowników nam nie brakuje, ale tych prawdziwych ze ?wiec? szuka?.

Oto 5 rodzajów buntowników, których spotka?em w agencjach public relations, wewn?trznych dzia?ach PR, na konferencjach bran?owych i w biurach po?rednictwa pracy:

1. Idiota

Idiota buntuje si? nie?wiadomie. Nie mo?na mie? pewno?ci, ?e to, co mówi ma jak?kolwiek warto??. Szybciej mówi ni? my?li i nigdy nie wiadomo co wymy?li. Manipuluje informacjami dla w?asnej korzy?ci i wywo?uje rewolucyjne nastroje w?ród wspó?pracowników.

2. Pupil

Najwi?kszym walorem pupila nie jest inteligencja, wykszta?cenie, do?wiadczenie czy umiej?tno?? parzenia kawy. Jego warto?? bierze si? z relacji z klientami. To nie jest pracownik agencji obs?uguj?cy klienta – to przedstawiciel klienta pracuj?cy w agencji. Mówi jak klient, my?li jak klient, chodzi jak klient i chce by? traktowany jak klient agencji, w której pracuje. Trudno si? z nim nie zgodzi?, bo klient zawsze ma racj?.

3. Geniusz

Geniusz doskonale wie co inni powinni robi? i nic nie wie o swoich obowi?zkach. Wie jak powinna wygl?da? idealna informacja prasowa, jak rozmawia? z reporterem i jak napisa? strategi? komunikacji w mediach spo?eczno?ciowych. Wie, ale sam nie potrafi tego zrobi?. Kiedy zostawi si? go cho? na chwil? sam na sam z klientem, jego wspó?pracownicy wiedz? co ich czeka: kolejna awantura i du?o dodatkowej pracy.

4. Szcz??ciarz

Szcz??ciarz najcz??ciej zawdzi?cza swój status jednemu przypadkowemu sukcesowi – cz?sto w innej agencji PR. Przepracowany i zm?czony szef postawi? na niego przez pomy?k? i nie chce przyzna? si? do b??du.

5. Prawdziwy buntownik

Prawdziwy buntownik zadaje pytania, które zmuszaj? ludzi do zrewidowania swoich pogl?dów o PR. Nie cierpi miernoty. Prowokuje. Wkurza dociekliwymi pytaniami. Nie uznaje banalnych odpowiedzi. Ale prawdziwy buntownik my?li inaczej. I dlatego jest jedynym buntownikiem, który mo?e zmieni? polski PR.

Znasz prawdziwego buntownika w polskim PR? Napisz o tym w komentarzu.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 5.00 MediaGapa - ocena artykułu: 5.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Informacja Relations Reporter Reporterzy Dziennikarz Gapa Internet Pressence Gazeta Komunikacja Prawda Szef Tusk Praktycy Dziennikarze Klienci PRACOWNICY Relacje Problem Wywiad Rzecznik Twitter Klient Polska Google Agencje Firma Media Public Kaczy?ski



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Prawda o agencjach PR i szkoleniach medialnych
3. Jak prze?y? nalot mediów
4. W public relations przekaz jest wa?niejszy od relacji
5. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
6. Czytanie z oczu
7. 7 ?wicze? przed wyst?pieniem publicznym
8. Media nie wygrywaj? wyborów
9. Zwolnij, czyli 15 odpowiedzi na pytania, które lepiej przeczyta? przed kolejnym kryzysem
10. My?l jak socjopata, dzia?aj jak ?wi?ty
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl