Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2015-07-20
"21 pyta? przed wys?aniem mediom informacji prasowej"

21 pyta? przed wys?aniem mediom informacji prasowej

Z przyjemno?ci? informujemy, ?e... Jeste?my dumni z wyró?nienia... Zapraszamy na uroczyst? premier?... Itd., itp...

Wi?kszo?? reporterów zalewana jest codziennie informacjami prasowymi i propozycjami tematów, z których jedynie znikoma cz??? jest wykorzystywana w mediach.

To, co przysy?aj? agencje PR i pracownicy firmowych dzia?ów public relations i marketingu zwykle jest nudne, banalne i sztampowe.

Jak prze?ama? ten kryzys?

Oto 21 pyta? jakie nale?y sobie zada? przed wys?aniem informacji reporterowi:

I. Tytu?

1. Czy tytu? mojej informacji jest krótki i rzeczowy? Idealna d?ugo?? – nie wi?cej ni? 30 znaków.

2. Czy tytu? jest ciekawy i zach?ca do przeczytania informacji? Na przyk?ad, dlaczego ¾ Polaków jest za legalizacj? marihuany do celów leczniczych?

3. Czy tytu? jest niejasny? Zaskakuj?ca teza jest jak najbardziej na miejscu, ale dwuznaczno?? ju? nie.

4. Czy tytu? wywo?uje emocje? Emocjonalny tytu? zwi?ksza zainteresowanie, na przyk?ad "Dlaczego suszenie prania w mieszkaniu szkodzi zdrowiu?"

5. Czy w tytule od razu wiadomo o co chodzi? Je?li masz w?tpliwo?ci, daj go do przeczytania komu? kto nic nie wie o sprawie. Zrozumia? po pierwszym czytaniu?

II. Pierwszy akapit

6. Czy zacz??em od tanich uprzejmo?ci? Je?li nie jeste? z reporterem w znakomitej komitywie, nie marnuj czasu na trywialne wprowadzenia, na przyk?ad "Jak sobie radzisz z tymi upa?ami?" lub "Mam nadziej?, ?e mia?e? udany weekend."

7. Czy si? podlizuj?? "Przeczyta?em z ciekawo?ci? Pana najnowszy artyku? o nowych ulubionych wakacyjnych trasach Polaków" brzmi nie?le, ale "Z uwielbieniem czytam wszystko, co Pan pisze" robi odpychaj?ce wra?enie.

8. Czy przeszed?em od razu do sedna sprawy? Na przyk?ad, "Czy jest Pan zainteresowany tematem o nowych metodach leczenia oty?o?ci u dzieci?" Albo "Mam temat, który na pewno zainteresuje Pana czytelników."

9. Czy stre?ci?em sedno sprawy w jednym zdaniu? Proste, prawda?

III. G?ówna cz??? informacji

10. Czy próbowa?em si? wym?drza?? Je?li tak, niedobrze. Pretensjonalny, napuszony i ?argonowy j?zyk nie zach?ca do czytania.

11. Czy poszczególne akapity nie maj? wi?cej ni? 5 linii? Im d?u?szy akapit, tym mniejszy zapa? do lektury ca?ej informacji.

12. Czy w mojej propozycji jest jaki? wabik lub zach?ta, ?eby reporter lub wydawca zainteresowa? si? tym tematem dzisiaj, jutro lub za tydzie??

13. Dlaczego w?a?nie ten a nie inny reporter mia?by zainteresowa? si? tym tematem w tym czasie? Je?li nie potrafisz odpowiedzie? na to pytanie, nie wysy?aj reporterowi informacji.

14. Czy mój tekst ma wi?cej ni? 4 akapity? Je?li tak, skró? go.

15. Czy oferuj? temat na wy??czno??? Je?li tak, czy jest to jasno zaznaczone?

16. Czy jest to temat, który mo?e rzeczywi?cie zainteresowa? media? Ile osób mo?e to zainteresowa?? Czy b?d? o tym dyskutowa?? Jakie to przyniesie zmiany?

17. Czy w moim temacie jest jaki? czarny charakter? Je?eli go nie ma, mo?na go wykreowa?.

18. Czy mam zdj?cia do tego tematu i/lub video? Czy s? to materia?y odpowiedniej jako?ci technicznej (rozdzielczo??, format, itp.)?

19. Czy oferuj? kontakt z do?wiadczonymi ekspertami? Nie musisz podawa? szczegó?ów. Sam fakt, ?e s? zwi?ksza atrakcyjno?? Twojej propozycji dla mediów.

IV. Ostatni akapit

20. Czy napisa?em do kiedy czekam na odpowied?? W przypadku tematu na wy??czno??, wiesz kiedy mo?esz przedstawi? swoj? propozycj? innej redakcji.

21. Czy poda?em swoje dane kontaktowe? Niby takie oczywiste, a tyle osób o tym zapomina.

Jakie pytanie warto jeszcze sobie zada? przed wys?aniem reporterowi informacji prasowej? Napisz o tym w komentarzu.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.33 MediaGapa - ocena artykułu: 4.33

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Twitter Tusk Gazeta Reporterzy Polska Internet Klienci Kaczy?ski Dziennikarze Szef PRACOWNICY Google Firma Media Klient Rzecznik Pressence Public Reporter Problem Informacja Relations Prawda Dziennikarz Agencje Relacje Gapa Praktycy Komunikacja Wywiad



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Prawda o agencjach PR i szkoleniach medialnych
3. Jak prze?y? nalot mediów
4. W public relations przekaz jest wa?niejszy od relacji
5. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
6. Czytanie z oczu
7. 7 ?wicze? przed wyst?pieniem publicznym
8. Media nie wygrywaj? wyborów
9. Zwolnij, czyli 15 odpowiedzi na pytania, które lepiej przeczyta? przed kolejnym kryzysem
10. My?l jak socjopata, dzia?aj jak ?wi?ty
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl