Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2015-07-20
"21 pytań przed wysłaniem mediom informacji prasowej"

21 pytań przed wysłaniem mediom informacji prasowej

Z przyjemnością informujemy, że... Jesteśmy dumni z wyróżnienia... Zapraszamy na uroczystą premierę... Itd., itp...

Większość reporterów zalewana jest codziennie informacjami prasowymi i propozycjami tematów, z których jedynie znikoma część jest wykorzystywana w mediach.

To, co przysyłają agencje PR i pracownicy firmowych działów public relations i marketingu zwykle jest nudne, banalne i sztampowe.

Jak przełamać ten kryzys?

Oto 21 pytań jakie należy sobie zadać przed wysłaniem informacji reporterowi:

I. Tytuł

1. Czy tytuł mojej informacji jest krótki i rzeczowy? Idealna długość – nie więcej niż 30 znaków.

2. Czy tytuł jest ciekawy i zachęca do przeczytania informacji? Na przykład, dlaczego ¾ Polaków jest za legalizacją marihuany do celów leczniczych?

3. Czy tytuł jest niejasny? Zaskakująca teza jest jak najbardziej na miejscu, ale dwuznaczność już nie.

4. Czy tytuł wywołuje emocje? Emocjonalny tytuł zwiększa zainteresowanie, na przykład "Dlaczego suszenie prania w mieszkaniu szkodzi zdrowiu?"

5. Czy w tytule od razu wiadomo o co chodzi? Jeśli masz wątpliwości, daj go do przeczytania komuś kto nic nie wie o sprawie. Zrozumiał po pierwszym czytaniu?

II. Pierwszy akapit

6. Czy zacząłem od tanich uprzejmości? Jeśli nie jesteś z reporterem w znakomitej komitywie, nie marnuj czasu na trywialne wprowadzenia, na przykład "Jak sobie radzisz z tymi upałami?" lub "Mam nadzieję, że miałeś udany weekend."

7. Czy się podlizuję? "Przeczytałem z ciekawością Pana najnowszy artykuł o nowych ulubionych wakacyjnych trasach Polaków" brzmi nieźle, ale "Z uwielbieniem czytam wszystko, co Pan pisze" robi odpychające wrażenie.

8. Czy przeszedłem od razu do sedna sprawy? Na przykład, "Czy jest Pan zainteresowany tematem o nowych metodach leczenia otyłości u dzieci?" Albo "Mam temat, który na pewno zainteresuje Pana czytelników."

9. Czy streściłem sedno sprawy w jednym zdaniu? Proste, prawda?

III. Główna część informacji

10. Czy próbowałem się wymądrzać? Jeśli tak, niedobrze. Pretensjonalny, napuszony i żargonowy język nie zachęca do czytania.

11. Czy poszczególne akapity nie mają więcej niż 5 linii? Im dłuższy akapit, tym mniejszy zapał do lektury całej informacji.

12. Czy w mojej propozycji jest jakiś wabik lub zachęta, żeby reporter lub wydawca zainteresował się tym tematem dzisiaj, jutro lub za tydzień?

13. Dlaczego właśnie ten a nie inny reporter miałby zainteresować się tym tematem w tym czasie? Jeśli nie potrafisz odpowiedzieć na to pytanie, nie wysyłaj reporterowi informacji.

14. Czy mój tekst ma więcej niż 4 akapity? Jeśli tak, skróć go.

15. Czy oferuję temat na wyłączność? Jeśli tak, czy jest to jasno zaznaczone?

16. Czy jest to temat, który może rzeczywiście zainteresować media? Ile osób może to zainteresować? Czy będą o tym dyskutować? Jakie to przyniesie zmiany?

17. Czy w moim temacie jest jakiś czarny charakter? Jeżeli go nie ma, można go wykreować.

18. Czy mam zdjęcia do tego tematu i/lub video? Czy są to materiały odpowiedniej jakości technicznej (rozdzielczość, format, itp.)?

19. Czy oferuję kontakt z doświadczonymi ekspertami? Nie musisz podawać szczegółów. Sam fakt, że są zwiększa atrakcyjność Twojej propozycji dla mediów.

IV. Ostatni akapit

20. Czy napisałem do kiedy czekam na odpowiedź? W przypadku tematu na wyłączność, wiesz kiedy możesz przedstawić swoją propozycję innej redakcji.

21. Czy podałem swoje dane kontaktowe? Niby takie oczywiste, a tyle osób o tym zapomina.

Jakie pytanie warto jeszcze sobie zadać przed wysłaniem reporterowi informacji prasowej? Napisz o tym w komentarzu.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.33 MediaGapa - ocena artykułu: 4.33

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Powoływanie się przez dziennikarza na anonimowe źródło:

podważa jego wiarygodność.
0%
zwiększa atrakcyjność tekstu.
0%
pozwala chronić tożsamość informatora.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Relacje Informacja Dziennikarz Wywiad Problem Reporter Public Szef Rzecznik Klienci Komunikacja Praktycy Klient Polska PRACOWNICY Gazeta Media Tusk Internet Prawda Google Pressence Agencje Dziennikarze Kaczyński Gapa Relations Twitter Firma Reporterzy



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Nie musisz korzystać z mediów społecznościowych?
3. Co mówi uścisk dłoni
4. Czytanie z oczu
5. Dlaczego zadzwonili do nas przed wysłaniem oświadczenia mediom
6. Kilka słów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
7. Bezpieczna przystań, czyli empatia w komunikacji kryzysowej
8. Ginąca reklamowa kreatywność
9. 40 cytatów inspirujących praktyków PR
10. Co dziennikarze powinni wiedzieć o public relations
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl