Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2015-04-24
"M?otek czy pi?a, czyli nie ma dobrych odpowiedzi na z?e pytania"

Nie ma dobrych odpowiedzi na z?e pytania

W PR nie ma dobrych odpowiedzi na z?e pytania. Nie mam na my?li pyta? trudnych, ostrych czy dociekliwych. Chodzi o pytania ?le postawione.

Na przyk?ad w tym tygodniu znalaz?em w mojej skrzynce e-mail takie pytania:

"Na czym polega dobre public relations? Czy wystarczy wysy?a? mediom informacje prasowe?

Mam plan marketingowy komunikacji w mediach spo?eczno?ciowych. Co miesi?c wysy?am prenumeratorom firmowy newsletter. Regularnie pisz? na Twitterze. Mam te? profile na Facebooku i LinkedIn. Czy to wystarczy?

Co jest wa?niejsze w PR: narz?dzia czy strategia?

I pytanie za skrzyni? z?ota. Czy warto p?aci? agencji PR miesi?cznie kilkadziesi?t tysi?cy z?otych? My?l? o wyborze du?ej agencji, ale nie wiem czy potrafi mi skutecznie pomóc. Czy dobra agencja potrafi zwi?kszy? rozpoznawalno?? mojej marki i poprawi? reputacj?? Jaka agencja PR jest lepsza: tradycyjna czy ta, która stawia na komunikacj? w nowych mediach?

Chcia?bym pozna? pana zdanie w tej sprawie."

Wiele osób s?dzi, ?e kluczem do sukcesu w PR jest dobór w?a?ciwych narz?dzi. Ale narz?dzia s? tylko narz?dziami – pomagaj? dotrze? do w?a?ciwych ludzi z w?a?ciwym przekazem.

Czy stolarz powinien u?ywa? w pracy m?otka, pi?y, wkr?taka, poziomicy czy linijki? A mo?e wszystkich tych narz?dzi?

Wszystko zale?y od tego, co chce zrobi?. My?l?, ?e nie b?dzie wbija? gwo?dzi pi?? i nie b?dzie przecina? deski m?otkiem. Nie mam te? w?tpliwo?ci, ?e gdyby?my u?ywali tych samych narz?dzi, jego szafa by?aby lepsza od mojej. Du?o lepsza.

Inne pytania

Moim zdaniem na pocz?tek potrzebne s? inne pytania:

1. Jaki masz cel? Co chcesz osi?gn?? kiedy opowiesz mediom swoj? histori??

2. Do kogo chcesz dotrze?? Je?eli nie jeste? jedynym na ?wiecie dostawc? czystego powietrza, od którego musimy kupowa? tlen, ?eby prze?y?, na pewno nie mówisz do wszystkich.

3. Co chcesz powiedzie?? Jaki przekaz sk?oni ludzi do zrobienia tego, co pomo?e Ci osi?gn?? swój cel?

4. W jaki sposób dotrzesz do ludzi ze swoim przekazem? Pozytywny artyku? na pierwszej stronie Rzeczpospolitej wygl?da na sukces – pod warunkiem, ?e Twoi klienci czytaj? t? gazet?.

Dopiero kiedy poznasz odpowiedzi na te pytania, mo?esz my?le? o doborze narz?dzi i o tym jak cz?sto ich u?ywa?.

Czy autor tych pyta? powinien zatrudni? agencj? PR? By? mo?e. Czy powinien wybra? du?? i drog? agencj?? To b?dzie raczej strata pieni?dzy. Lepiej je?li nawi??e wspó?prac? z do?wiadczonym specjalist? public relations, ma?? agencj? PR lub zatrudni pracownika, który b?dzie si? zajmowa? w jego firmie public relations.

Narz?dzia – traktowane czasem jak zabawki – kusz?. Ka?dy w PR wie o czym mówi?. Ale zaczynanie od narz?dzi bez wiedzy co chcemy osi?gn?? szkodzi. Brak strategii komunikacji PR utrudnia – czasem nawet uniemo?liwia – dotarcie z przekazem do klientów.

Konkluzja

Nie ma gotowej listy najlepszych narz?dzi. I dobrze. W skutecznym PR nie chodzi przecie? tylko o przekazanie informacji, ale przede wszystkim o zbudowanie relacji z pracownikami, klientami i mediami.

Ka?dy ma co? ciekawego do opowiedzenia, ale dzi?ki dobrym relacjom ludzie s?uchaj? ch?tniej i mog? wi?cej wybaczy? w sytuacji kryzysowej.

Potrzebujesz pomocy, ?eby opowiedzie? mediom swoj? histori?? Zadzwo? do mnie: 77 441 40 14.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 0.00 MediaGapa - ocena artykułu: 0.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Informacja Relacje Dziennikarz Gapa Szef Tusk Media Agencje PRACOWNICY Reporterzy Klient Praktycy Klienci Twitter Komunikacja Rzecznik Dziennikarze Pressence Internet Public Gazeta Polska Kaczy?ski Wywiad Prawda Firma Relations Reporter Google Problem



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Fajna foczka, czyli jak zosta? najlepszym mówc?
3. Druga szansa w mediach
4. Masz strategi? komunikacji z mediami?
5. Kilka s?ów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
6. Redaktor czy reporter?
7. Prawda pi?knie powiedziana
8. Chcesz wiedzie? wi?cej o szkoleniach medialnych?
9. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
10. Grzegorz Lato - Media Gapa 2011
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl