Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2015-01-14
"Nie rezygnuj ze słodyczy, czyli najważniejsza cecha specjalisty PR w 2015 roku"

Nie rezygnuj ze słodyczy, czyli najważniejsza cecha dobrego specjalisty PR w 2015 roku

Postanowienia noworoczne. Są jak co roku, ale jakby ich nie było. Dużo się o nich mówi, ale niewiele widać.

Co chcesz zmienić w swoim życiu w tym roku? Zrezygnować ze słodyczy? Rzucić palenie tytoniu? Mniej krzyczeć? Częściej chodzić na basen? Regularnie jeść obiad? Zapisać się na kurs chińskiego?

Jak ma wyglądać Twój dzień pracy w PR? Jaśniejsze przekazy? Krótsze prezentacje? Więcej wywiadów w mediach?

Nie ma złej pory na dobre decyzje, ale wyjątkowa magia świeżości Nowego Roku zachęca do najśmielszych wyzwań.

Moim zdaniem, najważniejszą cechą dobrego specjalisty PR w tym roku jest to, żeby dawać więcej niż się bierze – zwyczaj szczególnie ważny dla tych, którzy mają ambicję bycia liderami w tym, co robią.

Tak, tak. Lepiej dawać czekoladki niż jeść :-)

Dawanie przez cały rok

Jeżeli nie jesteś zatwardziałym harpagonem, na pewno doświadczyłeś radości z ofiarowania komuś prezentu na Święta – tym większej, im większe wywołałeś zaskoczenie.

Robienie prezentów na Boże Narodzenie jest łatwe. Ale co powiesz na wydłużenie tego pięknego zwyczaju na więcej miesięcy?

Dlaczego masz dawać więcej niż otrzymujesz?

Oto cztery korzyści:

1. Podziękowanie za pomoc

Nikt nie osiągnął tego, co ma wyłącznie dzięki własnej pracy. Każdy komuś coś zawdzięcza – rodzinie, znajomym, przyjaciołom klientom, itp. Dając, odwdzięczamy się za pomoc.

2. Skupienie się na potrzebach ludzi

Kiedy skupiasz się na dawaniu zaczynasz myśleć więcej o innych niż o sobie, na przykład zastanawiasz się nad ich potrzebami. Jesteś mniej samolubny i bardziej otwarty na budowanie prawdziwych relacji z pracownikami, klientami, dziennikarzami, itd.

3. Wzmocnienie cech lidera

Dawanie jest aktem intencjonalnym – nie dajemy przez przypadek. Musimy zdecydować co, kiedy, komu i jak ofiarować. Takie podejście wzmacnia cechy dobrego lidera.

4. Nowa jakość w relacjach między ludźmi

Jak wyglądałby świat gdyby w tym roku każdy dawał więcej niż brał? Jak zmieniłyby się relacje między agencjami PR a ich klientami? Między specjalistami PR a dziennikarzami?

Dobra zmiana zmienia ludzi na lepsze. Trudno przez cały czas tylko brać – zdrowy instynkt podpowiada, że trzeba się jakoś zrewanżować. Jeden dobry gest wywołuje kolejny.

Im więcej dostajesz, tym więcej chcesz dawać. Z czasem zmieniają się nie tylko ludzie, ale coraz większe grupy – powoli zmienia się całe społeczeństwo.

Dawanie i bycie liderem PR

Jeżeli skupisz się na dawaniu, zbudujesz wokół siebie pozytywny zespół, który będzie przyciągał więcej wartościowych ludzi.

Trzy pytania zanim zaczniesz dawać więcej:

1. Co otrzymałeś?

Spójrz na swoje życie – prywatne oraz zawodowe – i zrób rachunek zysków. Nawet ci, którzy odnieśli dużo porażek w PR znajdą jakieś pozytywne doświadczenia.

2. Co masz?

Zastanów się jakie masz talenty, umiejętności i doświadczenie. Co możesz zaoferować innym?

3. Co możesz robić?

Co konkretnego możesz zaoferować dzisiaj? Jaką to ma wartość dla pracowników, klientów, partnerów biznesowych i dziennikarzy?

Konkluzja

W tym roku postaraj się jako specjalista PR więcej dawać niż brać. Takie podejście pomaga tworzyć lepsze relacje, bez których w public relations wiele zdziałać nie można. Poza tym, dobre uczynki zawsze wracają.

Czekoladkę?

PS. Wiesz, że dajemy za darmo "Krótki kurs PR"?

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Powoływanie się przez dziennikarza na anonimowe źródło:

podważa jego wiarygodność.
0%
zwiększa atrakcyjność tekstu.
0%
pozwala chronić tożsamość informatora.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Komunikacja Tusk Relations Internet Pressence Reporterzy Klienci Google Polska Dziennikarz Relacje Prawda Praktycy Rzecznik Reporter Kaczyński Klient Firma Agencje Media PRACOWNICY Problem Informacja Gapa Twitter Public Szef Gazeta Dziennikarze Wywiad



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Kilka słów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
2. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
3. Eksperci PR od siedmiu boleści
4. Ja protestuję!
5. Dlaczego lubimy pracę w agencji PR
6. Nie musisz korzystać z mediów społecznościowych?
7. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Media Gapa 2017
8. 10 błędów w komunikacji społecznej z epilogiem
9. Podstępne pytania w kryzysie
10. Za co rzeczywiście płacisz fotografowi
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl