Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2014-10-07
"Pod górkę, czyli symulacje kryzysowe dla liderów"

Symulacje kryzysowe dla liderów

Wszyscy wiemy, że ludzie, którzy regularnie uprawiają ćwiczenia fizyczne cieszą się lepszym zdrowiem, dłużej żyją, są bardziej odporni na stres i lepiej znoszą ekstremalne wyzwania.

Lider, który przeszedł przez realistyczną symulację kryzysową zachowa się w prawdziwym kryzysie z większym spokojem, skupieniem i pewnością siebie niż lider, który spotka się z kryzysowym wyzwaniem pierwszy raz w życiu.

Tylko nieliczni przywódcy uczyli się dowodzenia i podejmowania decyzji w realnym kryzysie z tego prostego (i szczęśliwego) powodu, że prawdziwe kryzysy zdarzają się rzadko. Jeżeli więc chcą podnieść kwalifikacje zarządzania kryzysem, musimy stworzyć im na symulacjach ekstremalne warunki kryzysowe – stres, chaos, emocje, zamieszanie, niepewność, itp.

Bezpieczna symulacja

Symulacje pomagają liderom skutecznie zarządzać realnym kryzysem. Co więcej, pomagają zidentyfikować słabe strony i dają czas na ich usunięcie.

Warto pamiętać, że nawet najlepiej zaprojektowany i przeprowadzony trening symulacyjny nie daje gwarancji nieomylności w działaniu i szczęśliwego finału. W prawdziwym kryzysie liderzy podejmują decyzje nie dysponując kompletem sprawdzonych danych. Nie mają też zwykle wystarczających środków na ich realizację.

Największa korzyść z takiego szkolenia to zwiększenie prawdopodobieństwa podjęcia właściwych i mądrych decyzje. Lepsze decyzje oznaczają więcej ocalonych ludzkich istnień oraz ochronę dobytku i domów.

Lokalni liderzy nie zyskują automatycznie tych ważnych umiejętności wygrywając wybory, zdobywając pierwsze miejsca w rankingach popularności lub pracując latami za biurkiem w klimatyzowanym pokoju z widokiem na park. Zdobywają je na dwa sposoby: albo w czasie prawdziwego kryzysu (kiedy błędy mają poważne konsekwencje) albo podczas realistycznych symulacji (kiedy błędy są bezbolesne).

Pytania do lidera

Każdy z nas należy do wielu społeczności – dzielnicy, miasta, regionu i kraju; firmy, dla której pracujesz, organizacji charytatywnej, może też partii politycznej. Twoje bezpieczeństwo zależy od coraz większej liczby powiązanych ze sobą systemów i mechanizmów.

Zadaj swoim lokalnym liderom następujące pytania:

1. Co wiesz o największych zagrożeniach i wzajemnych związkach przyczynowo-skutkowych pomiędzy tym, co dzieje się w lokalnej społeczności i większymi grupami otoczenia (samorząd, rząd, infrastruktura, gospodarka)? Czy wiesz jak efekt kaskadowy Twoich decyzji wpływa na otoczenie i jak to, co zmienia się w otoczeniu oddziałuje na Twoje położenie?

2. Jakie zagrożenia są najbardziej prawdopodobne i które z nich są najbardziej groźne? Co można zrobić, żeby zmniejszyć ryzyko ich wystąpienia i ograniczyć szkody? Jak my, mieszkańcy, możemy pomóc?

3. Czy bierzesz udział w ćwiczeniach symulujących działanie w prawdziwym kryzysie? Czy trenujesz także zachowanie w ad hoc improwizowanych sytuacjach? Czy brałeś udział w szkoleniu grupowym? Niedawno? Co zmieniłeś w swej organizacji i stylu działania po tym szkoleniu?

4. Czy w sytuacji kryzysowej wiesz jak skutecznie komunikować się z kluczowymi grupami, w tym opinią publiczną, mediami, właścicielami infrastruktury, przedstawicielami biznesu i służbami ratowniczymi? Jak będziesz się komunikować kiedy odcięty zostanie dopływ prądu i zamilkną telefony?

5. Czy plany kryzysowe i ćwiczenia dotyczą kryzysów wywołujących długofalowe skutki? Czy ograniczasz się do prostych symulacji dotyczących jedynie wydzielonego obszaru?

6. Czy wiesz dokładnie – krok po kroku – jak prosić służby/agendy rządowe o pomoc? Czy przećwiczyłeś ze służbami państwowymi komunikację w sytuacji kryzysowej?

7. Czy współpracujesz z doświadczonymi ekspertami, którzy obiektywnie oceniają plany i szkolenia? Czy informujesz lokalną społeczność co robisz, żeby poprawić swoje umiejętności zarządzania sytuacją kryzysową? Czy mówisz mieszkańcom, swoim wyborcom, co mogą zrobić, żeby lepiej przygotować się do kryzysu?

Konkluzja

Nadejdzie taki dzień kiedy jako praktyk PR stawisz czoła prawdziwemu kryzysowi. Na początku na pewno będzie pod górkę, ale to także od Ciebie zależy jak długo i jak to się zakończy. Przygotuj się i zachęcaj swoich liderów do praktycznych szkoleń.

Zadzwoń do nas. Przygotujemy scenariusz symulacji kryzysowej i ją poprowadzimy. Nasz telefon 77 441 40 14.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Powoływanie się przez dziennikarza na anonimowe źródło:

podważa jego wiarygodność.
0%
zwiększa atrakcyjność tekstu.
0%
pozwala chronić tożsamość informatora.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Praktycy Prawda Gapa Relacje Kaczyński Google PRACOWNICY Rzecznik Public Klient Tusk Dziennikarze Media Pressence Wywiad Reporter Agencje Dziennikarz Reporterzy Twitter Szef Firma Informacja Polska Gazeta Komunikacja Klienci Problem Relations Internet



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Nie musisz korzystać z mediów społecznościowych?
3. Co mówi uścisk dłoni
4. Czytanie z oczu
5. Dlaczego zadzwonili do nas przed wysłaniem oświadczenia mediom
6. Kilka słów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
7. Bezpieczna przystań, czyli empatia w komunikacji kryzysowej
8. Ginąca reklamowa kreatywność
9. 40 cytatów inspirujących praktyków PR
10. Co dziennikarze powinni wiedzieć o public relations
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl