Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2014-05-17
"A jeśli naprawdę potrzebujesz PR?"

A jeśli naprawdę potrzebujesz PR?

W public relations przede wszystkim chodzi o reputację. To, co mówisz i to, co inni mówią o Tobie pomaga lub szkodzi w interesach.

PR służy komunikacji z rynkiem i – jeżeli jest robione dobrze – buduje zaufanie konsumentów do firmy, marki i tego, co oferuje.

Czy Twoja firma potrzebuje PR?

Odpowiedz sobie na pięć pytań:

I. Czy moja firma chce obsługiwać więcej klientów lub sprzedawać więcej tym, których ma?

Na trudnym i konkurencyjnym rynku PR może przydać się jeśli tracisz klientów (a na pewno jeżeli nie wiesz dlaczego tak się dzieje), chcesz zwiększyć zainteresowanie firmową stroną WWW, pragniesz wypromować społecznie użyteczną ideę lub planujesz zwiększyć sprzedaż.

Dobre PR zachęca klientów do szukania kontaktu z Twoją firmą. Do komunikacji z klientami stosuje się różne narzędzia, na przykład:

1. multimedialne informacje prasowe,

2. informacje prasowe adresowane do wybranych mediów, na przykład czasopisma, magazyny branżowe, programy informacyjne, audycje konsumenckie,

3. wydarzenia specjalne (imprezy, konferencje, briefingi, happeningi),

4. media społecznościowe (na przykład Facebook, Twitter, Google+).

II. Potrzebuję public relations, ale ograniczono mi w tym roku budżet. Czy mogę nadal prowadzić działania PR na tę samą skalę?

Dobre PR zawsze jest tanie, bo przynosi zyski – dużo większe od tego, co może dać reklama. Złe PR zawsze jest za drogie – nawet jeśli kosztuje tylko 10 złotych.

Interesująca informacja prasowa zoptymalizowana pod wyszukiwarki internetowe może dać kilkadziesiąt tysięcy kliknięć w ciągu pierwszej doby. Dodajmy krótkie video na YouTube, oryginalną infografikę, komentarze w mediach społecznościowych, itp.

Najlepsze jest to, że wiele elementów kampanii PR – zwykle tych kontrowersyjnych (prowokacyjnych?) i najciekawszych – ludzie zaczynają przekazywać sobie sami.

III. Czy mój plan biznesowy potrzebuje korekty?

Każdy plan biznesowy powinien mieć moduł opisujący działania public relations. Nie ma firmy, która nie potrzebuje PR – nawet w najskromniejszym zakresie.

Masz rewelacyjny produkt? Bez PR nikt się o tym nie dowie. Co konsumenci mają o nim myśleć? Skąd się dowiedzą dlaczego warto go wypróbować i – jeśli zechcą – kupić?

IV. Czy w mediach pojawiła się nieprawdziwa informacja lub szkodliwa opinia o mojej firmie?

Zawsze znajdzie się ktoś kto powie coś złego o Twojej firmie, marce, produkcie lub usłudze.

Eksperci PR potrafią wyjaśniać nieporozumienia i łagodzić konflikty, a czasem nawet wykorzystać kryzys do poprawy wizerunku i reputacji firmy.

Agencja PR, która zna się na rzeczy, wie jak odbudować zaufanie do firmy w kłopotach.

V. Potrzebuję agencji PR czy mogę sam zająć się swoim PR?

Oczywiście jak w każdej innej życiowej sytuacji możesz sam wszystko zrobić. Możesz sam pomalować mieszkanie, naprawić samochód lub ugasić pożar w biurze, itp. Ale moim zdaniem każdy powinien robić to, na czym zna się najlepiej.

Korzystając z usług agencji PR czerpiesz z doświadczenia i wiedzy ekspertów, którzy skupią się na Twoich potrzebach i planach. Jeśli nie masz czasu, energii lub pomysłów, zatrudnij agencję PR.

Konkluzja

Każda firma potrzebuje PR. Sukces zależy od tego ile czasu, energii i inwencji poświęcisz komunikacji.

Jeżeli jeszcze Cię nie przekonałem, porozmawiaj z tymi, którzy codziennie korzystają z PR. To ci, o których dobrze mówi się w mediach.

Dużo praktycznych informacji znajdziesz też na naszej firmowej stronie WWW.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.67 MediaGapa - ocena artykułu: 4.67

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Powoływanie się przez dziennikarza na anonimowe źródło:

podważa jego wiarygodność.
0%
zwiększa atrakcyjność tekstu.
0%
pozwala chronić tożsamość informatora.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Wywiad Dziennikarz Informacja Polska Problem Reporterzy Gazeta PRACOWNICY Media Firma Klienci Twitter Internet Tusk Agencje Prawda Praktycy Google Dziennikarze Klient Kaczyński Rzecznik Komunikacja Public Gapa Relacje Relations Pressence Reporter Szef



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Nie musisz korzystać z mediów społecznościowych?
3. Co mówi uścisk dłoni
4. Czytanie z oczu
5. Dlaczego zadzwonili do nas przed wysłaniem oświadczenia mediom
6. Kilka słów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
7. Bezpieczna przystań, czyli empatia w komunikacji kryzysowej
8. Ginąca reklamowa kreatywność
9. 40 cytatów inspirujących praktyków PR
10. Co dziennikarze powinni wiedzieć o public relations
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl