Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2014-04-14
"Potrafisz zarz?dza? komunikacj? kryzysow??"

Potrafisz zarz?dza? komunikacj? kryzysow??

Nikt nie wstaje rano z my?l?, ?e w?a?nie tego dnia b?dzie musia? zmierzy? si? w pracy z pierwszym w ?yciu kryzysem. ?wieci s?o?ce, zapowiada si? ?adny dzie?, nic z?ego si? nie wydarzy.

Wystarczy jednak w??czy? wieczorem telewizor, ?eby przekona? si? jak wiele osób tego dnia do?wiadczy?o du?ego rozczarowania: kryzys przyszed? nagle i ca?kowicie zmieni? ich zdanie o tym czy warto przygotowa? si? do zarz?dzania komunikacj? kryzysow?.

Pressence Public Relations zajmuje si? zarz?dzaniem sytuacj? i komunikacj? kryzysow? ponad 10 lat. Wiemy z kim rozmawia? w mediach oraz co i kiedy powiedzie?.

Wielu klientów skorzysta?o z naszych szkole? medialnych i warsztatów kryzysowych dla cz?onków zarz?du i kadry kierowniczej ?redniego szczebla.

Kryzysy przychodz? w najmniej oczekiwanym momencie i bardzo dziwnych okoliczno?ciach.

Oto trzy scenariusze, które mog?yby wyrz?dzi? du?e szkody i zniszczy? reputacj?.

1. Zw?oki na zapleczu supermarketu

Na zapleczu popularnego supermarketu znaleziono w plastikowych pojemnikach po?wiartowane zw?oki kobiety. Zdj?cia z tego miejsca opublikowa?a lokalna gazeta.

Nagle dzwoni telefon. Dziennikarz mówi, ?e to s? pojemniki z Twojego zak?adu. Nic o tym nie wiesz. By? mo?e reporter si? myli.

W mediach spo?eczno?ciowych pojawiaj? si? komentarze ??cz?ce makabryczne znalezisko z Twoj? firm?. Boisz si?, ?e to mo?e zaszkodzi? Twojej marce.

Co robisz?

2. Zamieszanie w domu opieki spo?ecznej

Prowadzisz dom opieki spo?ecznej dla chorych na demencj?. Poza pacjentami, wej?? do budynku mog? tylko go?cie, którzy znaj? cz?sto zmieniany kod. Nikt nie mo?e wyj?? bez zgody personelu.

W czasie niedzielnych odwiedzin córka jednego z pacjentów wszcz??a alarm kiedy nie znalaz?a ojca w jego pokoju. Natychmiast rozpocz?to poszukiwania. Pacjent odnalaz? si? po godzinie w pobliskim parku – troch? wyzi?biony, ale ca?y i zdrowy. Niestety, zgodnie z procedur? powiadomiono ju? policj? i informacja przeciek?a do mediów.

Nikt nie stawia nikomu z personelu konkretnych zarzutów, ale spekulacje nie ustaj?. Mimo szybkiego odnalezienia chorego, historia o tym incydencie mo?e przez d?ugi czas psu? dobr? opini? o o?rodku.

Co robisz w tej sytuacji?

3. Roz?alony pracownik

Musisz zwolni? dyscyplinarnie dyrektora finansów za picie alkoholu w godzinach pracy. Roz?alony pracownik publikuje na Facebooku i Twitterze informacje, które nie stawiaj? Twojej firmy w dobrym ?wietle. Wola?by?, ?eby opinia publiczna ich nie zna?a.

To, co pisze zwolniony pracownik nie ma charakteru pomówienia lub oszczerstwa. Ale jego komentarze s? ?ledzone przez media i reporterzy dzwoni? z pro?b? o rozmow?.

Jaki jest Twój pierwszy krok?

Je?eli nie wiesz jak post?pi? w tych trzech przyk?adowych sytuacjach, warto rozwa?y? potrzeb? szkolenia medialnego lub warsztatu kryzysowego dla cz?onków zarz?du i kadry kierowniczej ?redniego szczebla.

Zadzwo? do nas, ?eby omówi? szczegó?y. Nasz telefon: 77 441 40 14.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.50 MediaGapa - ocena artykułu: 4.50

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

PRACOWNICY Problem Gazeta Szef Prawda Twitter Reporter Firma Dziennikarz Pressence Klienci Public Relacje Tusk Media Google Kaczy?ski Rzecznik Agencje Internet Wywiad Klient Komunikacja Praktycy Informacja Dziennikarze Reporterzy Relations Polska Gapa



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Prawda o agencjach PR i szkoleniach medialnych
3. Jak prze?y? nalot mediów
4. W public relations przekaz jest wa?niejszy od relacji
5. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
6. Media nie wygrywaj? wyborów
7. Czytanie z oczu
8. 7 ?wicze? przed wyst?pieniem publicznym
9. Nie jestem osob?, która kupczy...
10. Zwolnij, czyli 15 odpowiedzi na pytania, które lepiej przeczyta? przed kolejnym kryzysem
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl