Nie musisz być zawsze najlepszy. Aby odnosić sukcesy w interesach, wystarczy jeśli będziesz lepszy od konkurencji.
Myślałeś o współpracy z agencją PR, żeby poszerzyć kontakty z mediami, poprawić swoją pozycję na rynku i wzmocnić reputację?
Presssence Public Relations pomoże Ci znaleźć wartościowy wyróżnik – Twoje biznesowe DNA. Oto jak to zrobimy.
Każda firma ma konkurencję. Jeżeli nie wiesz kto zabiega o Twoich najcenniejszych klientów, warto zacząć od sporządzenia listy takich firm. Zapytaj swoich klientów: "Kogo jeszcze braliście pod uwagę przed podpisaniem z nami umowy?" Odpowiedzi mogą Cię bardzo zdziwić.
Po ustaleniu listy największych (najgroźniejszych?) konkurentów, zastanów się co poprawić w swoich produktach i /lub usługach. Nie musisz być najlepszy we wszystkim.
Czasem wystarczy lepiej dopasować ofertę do potrzeb. Czasem klienci oczekują większej niezawodności lub dostępności produktu. Czasem – wiem, że to boli – chodzi o niższą cenę.
Szukamy tych wyróżników, które dają wyraźną przewagę nad konkurencją – zwiększają rozpoznawalność, poprawiają wizerunek i wzmacniają reputację.
Oto cztery metody zwiększenia konkurencyjności:
1. Popraw jakość obsługi klienta.
Obsługa klienta to najtańszy sposób zdobycia i stracenia klienta. Klient, o którego względy zabiegałeś przez rok może zerwać współpracę w pięć minut jeśli nie wywiążesz się z jakiegoś zobowiązania.
Nie pozwól innej firmie ukraść Ci klienta dzięki lepszej obsłudze.
2. Pokaż lepsze zrozumienie konsumentów Twego klienta.
Jeżeli współpracujesz z firmą, która ma swoich klientów (B2B), sprawdź co i ile o nich wiesz. Pomóż jej zwiększyć sprzedaż przez lepsze zrozumienie potrzeb i oczekiwań jej konsumentów. Przygotuj materiały informacyjne pokazujące, że rozumiesz te potrzeby i potrafisz się do nich dostosować.
Jak konkurencyjne firmy pozycjonują swoje produkty i/lub usługi? Nie kopiuj ich oferty. Klientom nie może być obojętne kogo wybierają.
3. Popraw komunikację w mediach społecznościowych.
Klienci coraz więcej transakcji załatwiają przez Internet i telefon. Kupują i sprzedają, dzielą się wrażeniami i przekazują rekomendacje rodzinie, przyjaciołom, znajomym i nawet nieznanym osobom. Czy mówią też o Twojej marce? To, co mówią może Ci zaszkodzić lub pomóc na lata.
Dzięki mediom społecznościowym możesz poprawić kontakty z klientami (obecnymi i potencjalnymi), kontrahentami, decydentami, liderami opinii i dziennikarzami.
Co istotne, możesz też monitorować opinie o konkurentach śledząc ich profile na Twitterze, Facebooku, LinkedIn, Google+, Instagramie i innych serwisach. Dowiesz się co się u nich dzieje, co mówią o swoich planach, jak komentują wydarzenia, itp.
4. Dowiedz się co Cię czeka.
Aktualne i pożyteczne informacje (na przykład wskaźniki ekonomiczne) podpowiedzą Ci kiedy rozwijać żagle i kiedy szukać spokojnych wód. Na przykład jeśli Twoja firma działa na rynku wrażliwym na zmiany pogody lub jej aktywność zależy od pory roku, wykorzystaj najnowsze dane do aktualizacji swoich planów biznesowych i awaryjnych.
Lepsze dopasowanie – przy odrobinie szczęścia – pomoże zdobyć, utrzymać i zwiększyć przewagę nad konkurencją w okresach hossy i bessy.
Presssence Public Relations pomoże przygotować skuteczną strategię PR i wygrać z konkurencją.
Jeśli chcesz PR, skontaktuj się z nami. Nasz telefon 77 441 40 14.
|