Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2014-03-18
"Jak poprawić konkurencyjność dzięki PR"

Jak poprawić konkurencyjność dzięki PR

Nie musisz być zawsze najlepszy. Aby odnosić sukcesy w interesach, wystarczy jeśli będziesz lepszy od konkurencji.

Myślałeś o współpracy z agencją PR, żeby poszerzyć kontakty z mediami, poprawić swoją pozycję na rynku i wzmocnić reputację?

Presssence Public Relations pomoże Ci znaleźć wartościowy wyróżnik – Twoje biznesowe DNA. Oto jak to zrobimy.

Każda firma ma konkurencję. Jeżeli nie wiesz kto zabiega o Twoich najcenniejszych klientów, warto zacząć od sporządzenia listy takich firm. Zapytaj swoich klientów: "Kogo jeszcze braliście pod uwagę przed podpisaniem z nami umowy?" Odpowiedzi mogą Cię bardzo zdziwić.

Po ustaleniu listy największych (najgroźniejszych?) konkurentów, zastanów się co poprawić w swoich produktach i /lub usługach. Nie musisz być najlepszy we wszystkim.

Czasem wystarczy lepiej dopasować ofertę do potrzeb. Czasem klienci oczekują większej niezawodności lub dostępności produktu. Czasem – wiem, że to boli – chodzi o niższą cenę.

Szukamy tych wyróżników, które dają wyraźną przewagę nad konkurencją – zwiększają rozpoznawalność, poprawiają wizerunek i wzmacniają reputację.

Oto cztery metody zwiększenia konkurencyjności:

1. Popraw jakość obsługi klienta.

Obsługa klienta to najtańszy sposób zdobycia i stracenia klienta. Klient, o którego względy zabiegałeś przez rok może zerwać współpracę w pięć minut jeśli nie wywiążesz się z jakiegoś zobowiązania.

Nie pozwól innej firmie ukraść Ci klienta dzięki lepszej obsłudze.

2. Pokaż lepsze zrozumienie konsumentów Twego klienta.

Jeżeli współpracujesz z firmą, która ma swoich klientów (B2B), sprawdź co i ile o nich wiesz. Pomóż jej zwiększyć sprzedaż przez lepsze zrozumienie potrzeb i oczekiwań jej konsumentów. Przygotuj materiały informacyjne pokazujące, że rozumiesz te potrzeby i potrafisz się do nich dostosować.

Jak konkurencyjne firmy pozycjonują swoje produkty i/lub usługi? Nie kopiuj ich oferty. Klientom nie może być obojętne kogo wybierają.

3. Popraw komunikację w mediach społecznościowych.

Klienci coraz więcej transakcji załatwiają przez Internet i telefon. Kupują i sprzedają, dzielą się wrażeniami i przekazują rekomendacje rodzinie, przyjaciołom, znajomym i nawet nieznanym osobom. Czy mówią też o Twojej marce? To, co mówią może Ci zaszkodzić lub pomóc na lata.

Dzięki mediom społecznościowym możesz poprawić kontakty z klientami (obecnymi i potencjalnymi), kontrahentami, decydentami, liderami opinii i dziennikarzami.

Co istotne, możesz też monitorować opinie o konkurentach śledząc ich profile na Twitterze, Facebooku, LinkedIn, Google+, Instagramie i innych serwisach. Dowiesz się co się u nich dzieje, co mówią o swoich planach, jak komentują wydarzenia, itp.

4. Dowiedz się co Cię czeka.

Aktualne i pożyteczne informacje (na przykład wskaźniki ekonomiczne) podpowiedzą Ci kiedy rozwijać żagle i kiedy szukać spokojnych wód. Na przykład jeśli Twoja firma działa na rynku wrażliwym na zmiany pogody lub jej aktywność zależy od pory roku, wykorzystaj najnowsze dane do aktualizacji swoich planów biznesowych i awaryjnych.

Lepsze dopasowanie – przy odrobinie szczęścia – pomoże zdobyć, utrzymać i zwiększyć przewagę nad konkurencją w okresach hossy i bessy.

Presssence Public Relations pomoże przygotować skuteczną strategię PR i wygrać z konkurencją.

Jeśli chcesz PR, skontaktuj się z nami. Nasz telefon 77 441 40 14.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.50 MediaGapa - ocena artykułu: 4.50

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Czy po ostatnim kryzysie coś zmieniono w Twojej firmie?

Tak. Jest duża zmiana.
Tak. Jest drobna zmiana.
Nic nie zmieniono.

 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Dziennikarze Klienci Kaczyński Prawda Firma Internet Klient Agencje Wywiad Szef Problem PRACOWNICY Relacje Informacja Tusk Gazeta Komunikacja Praktycy Twitter Reporterzy Polska Public Gapa Google Reporter Relations Rzecznik Dziennikarz Media Pressence



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Potrzebujesz inteligentnej konkurencji
2. Trzy kroki od przepaści, czyli jak wybierać przebojowe tematy dla mediów
3. Jak rozłożyć Tomasza Lisa na łopatki
4. Coś za darmo
5. Inne spojrzenie na szkolenia medialne i trudne pytania
6. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
7. Dlaczego warto robić audyt medialny
8. Bezpieczna przystań, czyli empatia w komunikacji kryzysowej
9. Co nowego w relacjach z mediami
10. Manipulacja i prawda, czyli skok na główkę
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl