Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2014-03-18
"Jak poprawi? konkurencyjno?? dzi?ki PR"

Jak poprawi? konkurencyjno?? dzi?ki PR

Nie musisz by? zawsze najlepszy. Aby odnosi? sukcesy w interesach, wystarczy je?li b?dziesz lepszy od konkurencji.

My?la?e? o wspó?pracy z agencj? PR, ?eby poszerzy? kontakty z mediami, poprawi? swoj? pozycj? na rynku i wzmocni? reputacj??

Presssence Public Relations pomo?e Ci znale?? warto?ciowy wyró?nik – Twoje biznesowe DNA. Oto jak to zrobimy.

Ka?da firma ma konkurencj?. Je?eli nie wiesz kto zabiega o Twoich najcenniejszych klientów, warto zacz?? od sporz?dzenia listy takich firm. Zapytaj swoich klientów: "Kogo jeszcze brali?cie pod uwag? przed podpisaniem z nami umowy?" Odpowiedzi mog? Ci? bardzo zdziwi?.

Po ustaleniu listy najwi?kszych (najgro?niejszych?) konkurentów, zastanów si? co poprawi? w swoich produktach i /lub us?ugach. Nie musisz by? najlepszy we wszystkim.

Czasem wystarczy lepiej dopasowa? ofert? do potrzeb. Czasem klienci oczekuj? wi?kszej niezawodno?ci lub dost?pno?ci produktu. Czasem – wiem, ?e to boli – chodzi o ni?sz? cen?.

Szukamy tych wyró?ników, które daj? wyra?n? przewag? nad konkurencj? – zwi?kszaj? rozpoznawalno??, poprawiaj? wizerunek i wzmacniaj? reputacj?.

Oto cztery metody zwi?kszenia konkurencyjno?ci:

1. Popraw jako?? obs?ugi klienta.

Obs?uga klienta to najta?szy sposób zdobycia i stracenia klienta. Klient, o którego wzgl?dy zabiega?e? przez rok mo?e zerwa? wspó?prac? w pi?? minut je?li nie wywi??esz si? z jakiego? zobowi?zania.

Nie pozwól innej firmie ukra?? Ci klienta dzi?ki lepszej obs?udze.

2. Poka? lepsze zrozumienie konsumentów Twego klienta.

Je?eli wspó?pracujesz z firm?, która ma swoich klientów (B2B), sprawd? co i ile o nich wiesz. Pomó? jej zwi?kszy? sprzeda? przez lepsze zrozumienie potrzeb i oczekiwa? jej konsumentów. Przygotuj materia?y informacyjne pokazuj?ce, ?e rozumiesz te potrzeby i potrafisz si? do nich dostosowa?.

Jak konkurencyjne firmy pozycjonuj? swoje produkty i/lub us?ugi? Nie kopiuj ich oferty. Klientom nie mo?e by? oboj?tne kogo wybieraj?.

3. Popraw komunikacj? w mediach spo?eczno?ciowych.

Klienci coraz wi?cej transakcji za?atwiaj? przez Internet i telefon. Kupuj? i sprzedaj?, dziel? si? wra?eniami i przekazuj? rekomendacje rodzinie, przyjacio?om, znajomym i nawet nieznanym osobom. Czy mówi? te? o Twojej marce? To, co mówi? mo?e Ci zaszkodzi? lub pomóc na lata.

Dzi?ki mediom spo?eczno?ciowym mo?esz poprawi? kontakty z klientami (obecnymi i potencjalnymi), kontrahentami, decydentami, liderami opinii i dziennikarzami.

Co istotne, mo?esz te? monitorowa? opinie o konkurentach ?ledz?c ich profile na Twitterze, Facebooku, LinkedIn, Google+, Instagramie i innych serwisach. Dowiesz si? co si? u nich dzieje, co mówi? o swoich planach, jak komentuj? wydarzenia, itp.

4. Dowiedz si? co Ci? czeka.

Aktualne i po?yteczne informacje (na przyk?ad wska?niki ekonomiczne) podpowiedz? Ci kiedy rozwija? ?agle i kiedy szuka? spokojnych wód. Na przyk?ad je?li Twoja firma dzia?a na rynku wra?liwym na zmiany pogody lub jej aktywno?? zale?y od pory roku, wykorzystaj najnowsze dane do aktualizacji swoich planów biznesowych i awaryjnych.

Lepsze dopasowanie – przy odrobinie szcz??cia – pomo?e zdoby?, utrzyma? i zwi?kszy? przewag? nad konkurencj? w okresach hossy i bessy.

Presssence Public Relations pomo?e przygotowa? skuteczn? strategi? PR i wygra? z konkurencj?.

Je?li chcesz PR, skontaktuj si? z nami. Nasz telefon 77 441 40 14.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.50 MediaGapa - ocena artykułu: 4.50

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Twitter Informacja Komunikacja Agencje Pressence Firma Relations Rzecznik Dziennikarze Tusk Relacje Prawda Public Polska Klienci Praktycy Internet Reporter Problem Wywiad Dziennikarz Media Google Gapa Reporterzy Kaczy?ski Klient PRACOWNICY Szef Gazeta



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Fajna foczka, czyli jak zosta? najlepszym mówc?
3. Druga szansa w mediach
4. Masz strategi? komunikacji z mediami?
5. Kilka s?ów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
6. Redaktor czy reporter?
7. Prawda pi?knie powiedziana
8. Chcesz wiedzie? wi?cej o szkoleniach medialnych?
9. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
10. Grzegorz Lato - Media Gapa 2011
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl