Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2014-01-11
"Smacznego, czyli komunikacja z celem"

Smacznego, czyli komunikacja z celem

Kilka dni temu przygotowywa?em klienta – w?a?ciciela nowej restauracji – do rozmowy telefonicznej z reporterem lokalnej gazety. Szkolenie zacz??em od typowego pytania: "Czy pan wie z kim pan b?dzie rozmawia??"

Podpowied?: to nie b?dzie reporter.

Kiedy ogl?dam w telewizji relacje z konferencji prasowych, szukam informacji, które podpowiadaj? do kogo s? adresowane kluczowe komunikaty. Reporterów ma?o interesuj? odpowiedzi – s? bardziej zaj?ci swoimi pytaniami i opracowaniem na czas relacji do wieczornych programów informacyjnych.

Kogo zatem interesuj? Twoje s?owa? Wszystkich, dla których to, co powiesz jest wa?ne i aktualne. To mog? by? konsumenci, pracownicy, liderzy opinii lub politycy. By? mo?e to mieszka?cy miasta, w której dzia?a Twoja firma, prezydent tego miasta lub radni.

Ci, którzy rozumiej? si?? dobrego PR wiedz?, ?e reporter jest tylko po?rednikiem – g?ównymi odbiorcami s? ci, którzy zobacz?, us?ysz? lub przeczytaj? efekt jego pracy.

Kto to przeczyta

Niektóre firmy uwa?aj?, ?e czasem – ze wzgl?dów taktycznych – lepiej unika? kontaktów z mediami. Rozumiem te obawy, ale ich nie podzielam. Moim zdaniem, zawsze warto rozmawia? z reporterem, ale pod jednym warunkiem: trzeba wiedzie? do kogo si? zwracamy i co chcemy powiedzie?.

Zacznijmy od podstawowej grupy docelowej. Do kogo mówimy?

Je?eli jeste? w?a?cicielem nowej eleganckiej restauracji, opis grupy docelowej mo?e wygl?da? tak:

1. Dobrze sytuowane rodziny, rodzice i pary w ?rednim wieku

2. Osoby o wyszukanym smaku, lubi?ce dobrze zje??

3. Osoby mieszkaj?ce nie dalej ni? pi?? kilometrów od Twojej restauracji

Postaraj si? jak najdok?adniej opisa? swoich nowych klientów. Od tych kryteriów zale?y wszystko, co zrobisz w przysz?o?ci.

Gdzie o Tobie napisz?

Nast?pny krok to wybór publikacji. Co powiesz na regionalny elegancki miesi?cznik z popularnym dzia?em kulinarnym? Wiadomo kto czyta takie czasopisma. Z raportu przes?anego przez dzia? marketingu dowiesz si?, ?e magazyn czytaj? na przyk?ad:

1. W?a?ciciele domów o wysokich i sta?ych dochodach

2. Przedstawiciele wolnych zawodów (prawnicy, lekarze, finansi?ci, itp.)

3. Na jedzenie w restauracjach przeznaczaj? spor? cz??? swoich dochodów

4. Doceniaj? oryginalny styl i wyszukane potrawy

Teraz przechodzimy do kluczowych przekazów.

Pomó? czytelnikom podj?? decyzj?

Wybór miejsca publikacji to tylko pocz?tek. Rozmowa z reporterem nie przyniesie spodziewanego efektu je?eli zmarnujesz j? na nudne anegdoty. Musisz opracowa? ciekawe przes?anie.

Twoje trzy kluczowe komunikaty powinny by? krótkie, rzeczowe i ?atwe do zapami?tania. Wybierz informacje, na których Ci najbardziej zale?y i na nich oprzyj swoje przes?anie.

Zobaczmy jak to mo?e wygl?da? w przypadku restauracji:

1. Nasze menu i lista win ??cz? umiej?tno?ci kulinarne z kreatywno?ci?

2. Szef kuchni i kiper s? najlepsi w mie?cie

3. Przyjazna atmosfera zach?ca do biesiadowania

Przygotuj przyk?ady i krótkie opowie?ci, które poka??, ?e Twoje deklaracje maj? pokrycie w faktach.

Op?aca si? odrobi? prac? domow?

Przeczytaj kilka artyku?ów o innych restauracjach. Wszystkie informacje s? ciekawe i smaczne – przekazane w naturalny i nieformalny sposób. Tego w?a?nie b?d? oczekiwa? czytelnicy kiedy trafi? na artyku? o Twojej restauracji.

Inne dobre ?wiczenia polega na obserwacji w mediach konferencji prasowych. Czy odpowiedzi s? krótkie, ciekawe i na temat? Czy wida? do jakiej konkretnej grupy s? kierowane? Je?li nie, dlaczego?

Komunikacja PR bez dobrze wybranego adresata przypomina serwowanie hamburgera wegetarianinowi.

Myl? si?? Napisz o tym w komentarzu.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 5.00 MediaGapa - ocena artykułu: 5.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Relations Szef Problem Klienci Pressence PRACOWNICY Relacje Reporter Komunikacja Wywiad Praktycy Firma Rzecznik Gapa Agencje Internet Dziennikarz Public Klient Dziennikarze Tusk Twitter Informacja Gazeta Google Reporterzy Polska Media Kaczy?ski Prawda



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Prawda o agencjach PR i szkoleniach medialnych
3. Jak prze?y? nalot mediów
4. W public relations przekaz jest wa?niejszy od relacji
5. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
6. Media nie wygrywaj? wyborów
7. Czytanie z oczu
8. 7 ?wicze? przed wyst?pieniem publicznym
9. Nie jestem osob?, która kupczy...
10. Zwolnij, czyli 15 odpowiedzi na pytania, które lepiej przeczyta? przed kolejnym kryzysem
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl