Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2013-02-17
"Dlaczego nigdy nie znajdziesz pracy w naszej agencji PR"

Dlaczego nigdy nie znajdziesz pracy w naszej agencji PR

W PR tak jest, że nie każdy weekend można poświęcić wyłącznie rodzinie. Czasem trzeba też popracować.

Bywa również tak, że dzieje się coś tak bulwersującego, że wszyscy w agencji z niedowierzaniem kręcimy głowami. Czy ja śnię? Widzisz to samo?

Tak właśnie było dzisiaj.

Wynik jest taki, że młoda dama (prawdopodobnie zupełnie tego nieświadoma) zagwarantowała sobie, że nigdy nie znajdzie pracy w naszej agencji.

Opowiadam o tym, bo mam w tym interes. Jaki? Każdy szczegół jest ważny, zwłaszcza kiedy szukasz pracy.

Oto historia, która powtarzała się w naszej agencji wiele razy. Nie podam żadnych imion i nazwisk. Zmieniłem nawet inicjały.

Prośba o drobną przysługę

Kilka miesięcy temu zadzwoniła do mnie znajoma – dokładniej, znajoma znajomego. ZZ (znajoma znajomego) mówiła o siostrzenicy studiującej PR na uniwersytecie.

Czy ktoś w waszej firmie – pytała ZZ – mógłby poświęcić chwilkę i wytłumaczył mojej siostrzenicy co robi agencja PR i podpowiedział jak przygotować się do kariery w public relations?

Mam miłe usposobienie. Pomagam młodym ludziom. Z zasady nie odmawiam kiedy ktoś ładnie prosi.

Oczywiście, że może się ze mną skontaktować – odpowiedziałem. – Oto mój adres e-mail.

Dwa tygodnie później otrzymałem e-mail od studentki, siostrzenicy ZZ, z ogólnymi pytaniami o pracę w PR, praktyki dla studentów, itp.

Napisałem obszerną odpowiedź – trzy sążniste akapity.

Myślałem, że dostanę chociaż potwierdzenie otrzymania korespondencji. A tu nic. Żadnego podziękowania, żadnego "to było ciekawe i dużo mi wyjaśniło..." Nic.

Takich lekcji się nie zapomina. Pamiętamy ile czasu zajęło udzielenie odpowiedzi. Pamiętamy o braku odzewu.

Podziękować nie zaszkodzi

Dzisiaj (niedziela!) nowy odcinek tej sagi. Ta sama młoda dama przysłała długą listę pytań, które mają pomóc jej napisać pracę magisterską.

Naprawdę?

Czy nie zdaje sobie sprawy z tego, że na jej bankowym koncie nie ma wystarczających środków, żeby sfinansować to zlecenie?

Mogę oczywiście krótko odpowiedzieć na jej pytania. Mogę wytłumaczyć jak brak dobrych manier przekreślił na zawsze szansę znalezienia pracy w naszej agencji PR.

Wniosek jest jeden. Kurtuazja jeszcze nikomu nie zaszkodziła.

Dziękuj wszystkim, których spotkasz szukając pracy – także tym, którzy nie byli tak uczynni i wyrozumiali jak ja. Podziękuj za ich czas. Dziękuj za to, że chcieli z Tobą porozmawiać. Nawet jeśli Cię nie zatrudnią, mogą komuś coś dobrego o Tobie powiedzieć.

Praktycy PR mają dobrą i długą pamięć. Znają wiele wpływowych osób. Codziennie rozmawiają z dziennikarzami. Nie zajdziesz daleko w PR jeśli masz kłopot ze słowem dziękuję.

Postaraj się, żeby Twój każdy kontakt z praktykiem PR zrobił na nim dobre – jeśli nie rewelacyjne – wrażenie.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 2.83 MediaGapa - ocena artykułu: 2.83

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:
Danuta 2014-08-28
w swojej pracy (nie związanej do końca z PR) mam kontakt z wieloma studentami. Wyjątkami - niestety - są osoby ułożone, kulturalne i znające realia funkcjonowania w świecie życia zawodowego. Takich zachowań - niestety - nie uczą w szkole, ani na studiach. Dlatego uważam, że mimo wszystko zamiast skreślać ich na początku, należy im pokazać właściwą drogę. Czy ujmą byłoby wskazanie, że oczekiwał Pan jakiejś reakcji na swoją korespondencję? lub w żartach zwrócić uwagę, że wiedza nie jest czymś darmowym? skoro młodzi ludzie nie wiedzą jak się należy zachowywać, błędy będą powielać. A kto ma ich tego nauczyć? Nie każdy ma szczęście (tak, szczęście) bycia obytym.
Bogusław Feliszek 2015-01-10
Dziękuję za komentarz. Powiem tak. Dorosłych ludzi się nie wychowuje.
 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Powoływanie się przez dziennikarza na anonimowe źródło:

podważa jego wiarygodność.
0%
zwiększa atrakcyjność tekstu.
0%
pozwala chronić tożsamość informatora.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Dziennikarze Dziennikarz Reporter Problem Klienci Public Gapa Twitter Polska Agencje Firma Praktycy Informacja Rzecznik Komunikacja Relations Tusk Relacje Media Prawda Gazeta Szef Pressence Google Kaczyński Klient PRACOWNICY Wywiad Reporterzy Internet



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Nie musisz korzystać z mediów społecznościowych?
2. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
3. Kwestionariusz PRousta - Anna Miotk
4. Co mówi uścisk dłoni
5. Masz strategię komunikacji z mediami?
6. Dlaczego kreatywny PR jest najlepszą strategią
7. Darmowe i profesjonalne wystąpienia publiczne
8. Czytanie z oczu
9. Opowieść o dwóch lustrach, czyli audyt wizerunku
10. PR prosto z serca
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl