Myślisz o zatrudnieniu konsultanta PR?
Jeśli odpowiesz twierdząco na co najmniej jedno z pięciu pytań, oszczędź sobie zachodu i pieniędzy – jeszcze mnie nie potrzebujesz.
Zatrudnienie eksperta PR jest inwestycją i jak każda inwestycja musi być dokładnie przemyślane i zaplanowane – trzeba określić czas, środki, cele i sposób pomiaru sukcesu.
Zbyt wczesne skorzystanie z public relations zwykle nie daje zadowalających efektów. Jeśli się rozczarujesz na tym etapie, nie będziesz chciał PR kiedy będziesz tego naprawdę potrzebować.
1. Nie masz jasnej wizji tego, co mogę dla Ciebie zrobić i jak zmierzyć sukces?
Zbyt często firmy wynajmują agencje PR (nawet kilka), bo uważają, że tak należy (moda?) lub wierzą, że to automatycznie podnosi ich prestiż. Mają natomiast mgliste pojęcie o tym, co chcą osiągnąć i jak zmierzą rezultaty.
Mogę dla Ciebie pracować jeśli zdefiniujesz swoje cele (nie muszą być wszystkie) i podasz metody pomiaru, które pomogą osiągnąć szersze strategiczne cele biznesowe. Jeśli jednak nie wiesz czego ode mnie oczekujesz i do czego zmierzasz, nie dzwoń do mnie.
2. Uważasz, że nie rozumiem specyfiki Twojej firmy i branży?
Dobrzy eksperci komunikacji to nie tylko osoby, które mają dobre kontakty w mediach, umiejący zainteresować dziennikarzy ciekawymi tematami. To ludzie, którzy rozumieją wizję i misję Twojej firmy. Jeśli masz wrażenie, że nie rozumiem o czym mówisz, nie kontaktuj się ze mną.
Ktoś kto nie rozumie specyfiki tego, co robisz, nigdy nie wypracuje oczekiwanych efektów – inwestycja stanie się kosztem.
3. Sądzisz, że media społecznościowe mogą zaszkodzić Twojej firmie?
Media społecznościowe mogą pomóc każdej firmie. Nie wszystkie, ale dla każdej firmy znajdzie się jakaś platforma komunikacji online, dzięki której osiągnie wartościowy wynik.
Uważaj na "ekspertów", którzy pod byle pretekstem odrzucają media społecznościowe. Podobnie traktuj tych, którzy żarliwie namawiają do aktywności we wszystkich serwisach społecznościowych.
Jak w każdym planowaniu biznesowym musisz ocenić co jest potrzebne a co niezbędne i umieć dostosować się do nowych wyzwań.
Media społecznościowe to po prostu inna forma komunikacji z konsumentami, mediami i rynkiem – trzeba je dodać do zestawu narzędzi umożliwiających osiągnięcie wyznaczonych celów. Jeśli myślisz inaczej, nie jesteś gotowy na PR.
4. Nie chcesz opowiedzieć mi o swoich planach, wartościach i wizji?
Trudno odnieść rynkowy sukces bez skutecznej komunikacji. Pomogę poprawić interakcje z konsumentami – obecnymi i nowymi – ale muszę wiedzieć na czym Ci najbardziej zależy, jak działa firma i co motywuje pracowników do sukcesu.
Nasza współpraca powinna opierać się na partnerskich zasadach, bo ekspert PR to nie dostawca spinaczy. Jeśli nie chcesz dzielić się tą wiedzą, nie proś mnie o pomoc.
5. Nie masz ochoty zainwestować w naszą współpracę odpowiedniej ilości czasu?
Jeden wywiad w telewizji nie buduje reputacji, choć może ją zrujnować. Udany wywiad to tylko etap w podróży. Budowanie lojalności konsumentów w czasach kiedy cena czyni cuda wymaga czasu, konsekwencji i cierpliwości.
Każdy kto opowiada o magicznych sztuczkach, drogach na skróty i tajemniczych zaklęciach, zachowuje się nieuczciwie.
W PR chodzi o pomnażanie kapitału komunikacyjnego. Jeśli uważasz, że mogę pomóc, czekam na kontakt. Mój telefon 77 441 40 14.
|