Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2012-12-19
"5 powodów dlaczego nie warto ze mną współpracować"

5 powodów dlaczego nie warto ze mną współpracować

Myślisz o zatrudnieniu konsultanta PR?

Jeśli odpowiesz twierdząco na co najmniej jedno z pięciu pytań, oszczędź sobie zachodu i pieniędzy – jeszcze mnie nie potrzebujesz.

Zatrudnienie eksperta PR jest inwestycją i jak każda inwestycja musi być dokładnie przemyślane i zaplanowane – trzeba określić czas, środki, cele i sposób pomiaru sukcesu.

Zbyt wczesne skorzystanie z public relations zwykle nie daje zadowalających efektów. Jeśli się rozczarujesz na tym etapie, nie będziesz chciał PR kiedy będziesz tego naprawdę potrzebować.

1. Nie masz jasnej wizji tego, co mogę dla Ciebie zrobić i jak zmierzyć sukces?

Zbyt często firmy wynajmują agencje PR (nawet kilka), bo uważają, że tak należy (moda?) lub wierzą, że to automatycznie podnosi ich prestiż. Mają natomiast mgliste pojęcie o tym, co chcą osiągnąć i jak zmierzą rezultaty.

Mogę dla Ciebie pracować jeśli zdefiniujesz swoje cele (nie muszą być wszystkie) i podasz metody pomiaru, które pomogą osiągnąć szersze strategiczne cele biznesowe. Jeśli jednak nie wiesz czego ode mnie oczekujesz i do czego zmierzasz, nie dzwoń do mnie.

2. Uważasz, że nie rozumiem specyfiki Twojej firmy i branży?

Dobrzy eksperci komunikacji to nie tylko osoby, które mają dobre kontakty w mediach, umiejący zainteresować dziennikarzy ciekawymi tematami. To ludzie, którzy rozumieją wizję i misję Twojej firmy. Jeśli masz wrażenie, że nie rozumiem o czym mówisz, nie kontaktuj się ze mną.

Ktoś kto nie rozumie specyfiki tego, co robisz, nigdy nie wypracuje oczekiwanych efektów – inwestycja stanie się kosztem.

3. Sądzisz, że media społecznościowe mogą zaszkodzić Twojej firmie?

Media społecznościowe mogą pomóc każdej firmie. Nie wszystkie, ale dla każdej firmy znajdzie się jakaś platforma komunikacji online, dzięki której osiągnie wartościowy wynik.

Uważaj na "ekspertów", którzy pod byle pretekstem odrzucają media społecznościowe. Podobnie traktuj tych, którzy żarliwie namawiają do aktywności we wszystkich serwisach społecznościowych.

Jak w każdym planowaniu biznesowym musisz ocenić co jest potrzebne a co niezbędne i umieć dostosować się do nowych wyzwań.

Media społecznościowe to po prostu inna forma komunikacji z konsumentami, mediami i rynkiem – trzeba je dodać do zestawu narzędzi umożliwiających osiągnięcie wyznaczonych celów. Jeśli myślisz inaczej, nie jesteś gotowy na PR.

4. Nie chcesz opowiedzieć mi o swoich planach, wartościach i wizji?

Trudno odnieść rynkowy sukces bez skutecznej komunikacji. Pomogę poprawić interakcje z konsumentami – obecnymi i nowymi – ale muszę wiedzieć na czym Ci najbardziej zależy, jak działa firma i co motywuje pracowników do sukcesu.

Nasza współpraca powinna opierać się na partnerskich zasadach, bo ekspert PR to nie dostawca spinaczy. Jeśli nie chcesz dzielić się tą wiedzą, nie proś mnie o pomoc.

5. Nie masz ochoty zainwestować w naszą współpracę odpowiedniej ilości czasu?

Jeden wywiad w telewizji nie buduje reputacji, choć może ją zrujnować. Udany wywiad to tylko etap w podróży. Budowanie lojalności konsumentów w czasach kiedy cena czyni cuda wymaga czasu, konsekwencji i cierpliwości.

Każdy kto opowiada o magicznych sztuczkach, drogach na skróty i tajemniczych zaklęciach, zachowuje się nieuczciwie.

W PR chodzi o pomnażanie kapitału komunikacyjnego. Jeśli uważasz, że mogę pomóc, czekam na kontakt. Mój telefon 77 441 40 14.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 2.00 MediaGapa - ocena artykułu: 2.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Powoływanie się przez dziennikarza na anonimowe źródło:

podważa jego wiarygodność.
0%
zwiększa atrakcyjność tekstu.
0%
pozwala chronić tożsamość informatora.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Tusk Dziennikarz Relations Informacja Twitter Szef Agencje Dziennikarze Klient Problem Firma Kaczyński PRACOWNICY Klienci Internet Komunikacja Rzecznik Media Public Gapa Wywiad Prawda Reporter Reporterzy Polska Relacje Gazeta Google Pressence Praktycy



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Nie musisz korzystać z mediów społecznościowych?
2. Redaktor czy reporter?
3. Apologia, kategoria i antapologia
4. Do rzeczy, czyli koniec charyzmy
5. 10 przedzawałowych wypowiedzi rzecznika prasowego
6. 40 cytatów inspirujących praktyków PR
7. Gorączka informacji
8. Bzdurne PR!
9. Czy jest obok Ciebie kamera?
10. Wywiad dla mediów w rekrutacji na ważne stanowiska
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl