Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2012-11-21
"Ukryte koszty wewn?trznego PR"

Ukryte koszty wewn?trznego PR

Przeczyta?em kilka artyku?ów o firmach rezygnuj?cych ze wspó?pracy z agencjami PR na rzecz w?asnych wewn?trznych dzia?ów public relations. To nie jest dobry trend.

Jako daleki od obiektywizmu i osobi?cie zainteresowany w?a?ciciel agencji PR chcia?bym pokaza? negatywne skutki takich decyzji, szczególnie dla nowych i ma?o znanych firm.

Zacznijmy od kosztów i pracowników

Agencji PR przybywa w Polsce z roku na rok. Ich zespo?y rekrutuj? si? w wi?kszo?ci z by?ych pracowników zwolnionych w ramach "redukcji etatów", "racjonalizacji zatrudnienia" czy "restrukturyzacji". Ci sami ludzie robi? jako zewn?trzna agencja PR to samo co wcze?niej robili na etacie. Nie musz? dodawa?, ?e za mniejsze pieni?dze. Dodatkowo, firma nie musi troszczy? si? o ich ZUS, ubezpieczenie zdrowotne i p?atne urlopy.

Druga sprawa to poziom i jako?? us?ug ?wiadczonych przez agencje PR w porównaniu z tym, co robi? wewn?trzne dzia?y PR. Nie wypowiadam si? w imieniu ca?ej bran?y public relations, ale mniejszych agencji PR znanych z wysokich kompetencji swoich pracowników.

Firma, która przekazuje wszystkie zadania agencji PR w r?ce jednego lub dwóch pracowników ogranicza si? do wiedzy i do?wiadczenia tych osób. Agencja PR oferuje klientowi o wiele wi?kszy i bardziej zró?nicowany kapita? talentów, wiedzy i do?wiadczenia.

Porozmawiajmy o pieni?dzach

Firma, która p?aci?a nam miesi?cznie 10,000 z?otych mog?a liczy? na 60 godzin naszej pracy. My?lisz sobie, "Tak, ale za 120,000 rocznie mog? zatrudni? wybitnego eksperta za 160 godzin pracy w miesi?cu."

Ale 120,000 z?otych to nie jest ca?y koszt zatrudnienia tego pracownika – dodaj ró?ne dodatki pracownicze, podatki, sk?adk? emerytaln?, ubezpieczenie zdrowotne, koszt utrzymania biura, sprz?tów, urz?dze? i materia?ów biurowych, koszt czasu pracy jego prze?o?onego.

W sumie 120,000 z?otych wystarczy na pensj? nie wy?sz? ni? 5,000 z?otych. To oferta dla kogo? z zaledwie kilkuletnim do?wiadczeniem w PR.

W dodatku, 160 godzin pracy miesi?cznie jest tylko na papierze. Trzeba odj?? dni ustawowo wolne od pracy, urlop, zwolnienia lekarskie, tzw. "czas bezproduktywny" – w sumie wychodzi oko?o 120 godzin.

"Ale to nadal dwa razy wi?cej ni? w ofercie agencji PR," pomy?lisz. Ch?tnie udowodni?, ?e ja i mój zespó? jeste?my w stanie zrobi? w godzin? dwa razy wi?cej i lepiej od kogo? kto ma tylko kilka lat do?wiadczenia w PR.

Powody dlaczego agencja public relations jest bardziej efektywna wykraczaj? poza poziom wiedzy i do?wiadczenia. Pracownicy wewn?trznego dzia?u PR borykaj? si? z problemami jakie s? obce agencji PR, ale to temat na zupe?nie inny artyku?.

Jakie jest Twoje zdanie o kosztach wewn?trznego dzia?u PR i agencji public relations? Napisz o tym w komentarzu.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 3.00 MediaGapa - ocena artykułu: 3.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Gazeta Reporter PRACOWNICY Internet Gapa Agencje Szef Klienci Relations Media Kaczy?ski Tusk Google Praktycy Informacja Polska Reporterzy Dziennikarz Prawda Firma Rzecznik Dziennikarze Klient Komunikacja Pressence Relacje Problem Public Twitter Wywiad



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Nie b?d? pasa?erem w wywiadzie dla mediów
2. Jak prze?y? nalot mediów
3. Media spo?eczno?ciowe w komunikacji kryzysowej
4. Media nie wygrywaj? wyborów
5. Nie jestem osob?, która kupczy...
6. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
7. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
8. Co ??czy PR z lataniem samolotem
9. Relacje szefa firmy z mediami
10. Porozmawiamy o Twoim najwi?kszym wyzwaniu w PR
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl