Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2012-01-16
"Co dziennikarze powinni wiedzie? o public relations"

Co dziennikarze powinni wiedzie? o public relations

W filmie "Czego pragn? kobiety" Mel Gibson gra pracownika agencji reklamowej, który odkrywa w sobie dar odczytywania kobiecych my?li i przewrotnie wykorzystuje ten wyj?tkowy talent.

Co to ma wspólnego z PR? W zesz?ym roku by?em zapraszany jako bloger na zamkni?te spotkania z dziennikarzami. W dyskusjach z bloguj?cymi reporterami dowiedzia?em si? co dzi? my?l? o PR – co wiedz? i o czym (niestety) nie maj? poj?cia.

Ten intensywny kurs dostarczy? mi bezcennych informacji o aktualnym wizerunku bran?y PR w?ród dziennikarzy i zmobilizowa? do napisania kilku zda? o tym, co ludzie mediów powinni wiedzie? o praktykach public relations, ?eby bez powodu nie drze? z nimi koty.

Oto 10 rzeczy jakie dziennikarze powinni wiedzie? o PR:

1. Public relations nie jest wrogiem dziennikarstwa.

2. Praktycy public relations wykonuj? swoj? prac? najlepiej jak potrafi? – z tak? sam? staranno?ci? jak dziennikarze. Nie tryskaj jadem kiedy si? pomyl?.

3. Czas mojego klienta nie nale?y w ca?o?ci do mnie – czasem pracownik, z którym chcesz zrobi? wywiad, jest najbardziej zabiegan? osob? w firmie.

4. To, co mi obiecasz zwykle zamienia si? w moj? obietnic? wobec klienta – dotrzymuj danego s?owa.

5. Czasem zrezygnuj? ze wspó?pracy z Tob? na rzecz wi?kszej redakcji – Ty te? kiedy masz dwa znakomite cytaty i miejsce w artykule na jeden, wybierasz lepszy (krótszy, mocniejszy, bardziej obrazowy), wi?c bez urazy.

6. Nazw? firmy i nazwisko mojego klienta mo?esz poprawnie napisa? tylko w jeden sposób – ka?dy ma tylko jedno nazwisko.

7. Literówka w nazwie witryny WWW klienta jest równie bolesna jak kopni?cie w krocze.

8. Nie zawsze jestem w stanie znale?? rzecznika prasowego w trzy minuty – tak, wiem, ?e si? ?pieszysz.

9. Ludzie, którzy nigdy nie byli dziennikarzami, czasem radz? sobie lepiej w public relations ni? byli dziennikarze.

10. Public relations to wi?cej ni? relacje z mediami. Du?o wi?cej.

Je?li co? pomin??em, napisz o tym w komentarzu.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.75 MediaGapa - ocena artykułu: 4.75

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:
Bartek 2012-02-13
Znakomita lista (zw?aszcza p.4, bo nagminnie przez media ?amany). Ja jeszcze doda?bym taki punkt: Je?te? dziennikarzem pisz?cym o trudnych tematach (IT, technologia ogó?em, farmacja, itp.) nie denerwuj si?, ?e autor wypowiedzi chce autoryzacji artyku?u: W trudnych bran?ach ?atwo co? opatrznie zrozumie? i kontekst jest równie wa?ny jak "dos?owno??" cytatu. POzdr.
 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Szef Google Tusk Polska Media Prawda Dziennikarz Problem Rzecznik Public PRACOWNICY Gazeta Twitter Firma Komunikacja Klienci Informacja Agencje Dziennikarze Gapa Internet Pressence Reporter Kaczy?ski Klient Praktycy Wywiad Reporterzy Relacje Relations



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Rzut karny, czyli jak odró?ni? prawdziwy skandal od sztucznego
2. Reporter chce do domu
3. Kwestionariusz PRousta - Anna Miotk
4. S?awomir Nowak – Media Gapa 2013
5. 7 ?wicze? przed wyst?pieniem publicznym
6. Gwarancja jako?ci us?ug agencji PR
7. Dlaczego kreatywny PR jest najlepsz? strategi?
8. 40 cytatów inspiruj?cych praktyków PR
9. My?l jak socjopata, dzia?aj jak ?wi?ty
10. 21 mi?ych s?ówek
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl