Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2011-12-04
"20 pożytecznych wyrażeń w kontaktach z trudnymi ludźmi"

20 pożytecznych wyrażeń w kontaktach z trudnymi ludźmi

Skończyłem czytać książkę Susan F. Benjamin "Perfect Phrases for Dealing with Difficult People" (Idealne wyrażenia w kontaktach z trudnymi ludźmi).

Oto wyrażenia, które – moim zdaniem – mogą przydać się w pracy praktyka PR.

1. Kiedy rozmawiasz z nieprzyjemnym współpracownikiem:

a. Mam nadzieję, że Cię nie obraziłem.

b. Czy wydarzyło się coś o czym nie wiem?

c. Czy zrobiłem coś co utrudnia realizację projektu? Jeśli tak, w czym konkretnie zawiniłem?

d. Jeśli coś Ci się nie podoba, powiedz mi o tym. Jeśli nie masz zastrzeżeń, oczekuję traktowania z szacunkiem.

e. Jeśli mamy o tym porozmawiać, traktuj mnie z szacunkiem.

f. Widzę, że chcesz powiedzieć coś ważnego, ale nie mogę zgodzić się na takie słownictwo.

g. Nie akceptuję takiego języka. Daj mi znać kiedy będziesz gotowy do rozmowy.

2. Kiedy współpracownicy lub szefowie nie przekazują Ci na czas ważnych informacji:

a. Jeśli zespół ma pracować efektywnie, wszyscy muszą mieć dostęp do najnowszych informacji.

b. Jeśli podasz nam wskazówki jak [wolne miejsce], możemy zakończyć pracę wcześniej.

c. Jeśli powiesz nam o swoich planach, będziemy mogli przygotować stosowną dokumentację.

d. Dwa razy w zeszłym tygodniu, we wtorek i piątek, zostawiłem wiadomość na automatycznej sekretarce o wysłaniu [wolne miejsce].

e. Jak pisałem w e-mailach wysłanych [podaj daty], czekam na informacje o [wolne miejsce].

f. Mimo że codziennie wysyłam w tej sprawie przypomnienia, nadal nie otrzymałem odpowiedzi.

3. Kiedy kontaktujesz się z plotkującymi współpracownikami:

a. Wolałbym nie słuchać takich komentarzy.

b. To jej/jego zdanie, ale niczego nie wyjaśnia.

c. Nie jestem zainteresowany takimi opiniami.

4. Kiedy masz kontakt z kłótliwą osobą:

a. Rozumiem co mówisz. Teraz przechodzimy do kolejnego...

b. To odkrywcze stwierdzenie. Musimy także przyjrzeć się...

c. Dziękuję za informację o tej decyzji. Teraz musimy ustalić...

5. Kiedy rozmawiasz z przykrym współpracownikiem:

a. W każdym razie, jak mówiliśmy przed chwilą...

b. Posłuchajmy co inni mają do powiedzenia w tej sprawie. Tomasz, co chciałbyś dodać?

c. Hmmm. Chciałbym zakończyć dyskusję o tym kiedy będziemy...

6. Kiedy współpracownik czyni niestosowne uwagi:

a. Naprawdę nie chcę słuchać takich komentarzy.

b. W naszej firmie obowiązują zasady przeciwko używaniu seksistowskiego języka.

c. Proszę nie używać takich słów kiedy jestem w pobliżu.

7. Kiedy współpracownik wprawia kogoś w zakłopotanie:

a. To bardzo zabawne, ale nieprawdziwe.

b. I znowu to samo. Nikt nie wie co powiesz. Wróćmy jednak do...

c. Klasyka gatunku, [wpisz imię]. Ale o wiele ważniejsze jest to, że...

d. Powinniśmy być w tej sprawie maksymalnie dokładni. Prawda jest taka, że...

8. Agresywni szefowie...

a. Takie komentarze są bezużyteczne i tylko psują dobrą atmosferę.

b. Proszę przestać [nazwij naganne zachowanie].

c. Chciałbym poprawić wyniki w pracy, ale takie komentarze mi nie pomagają.

d. Chciałbym być najlepszym pracownikiem, ale kiedy słyszę, że nie spełniam oczekiwań, nie wiem co mam poprawić.

e. Chciałbym usłyszeć co konkretnie mam poprawić.

f. Proszę powiedzieć jakich wyników się ode mnie oczekuje i jak sprawdzę, że je osiągam.

g. Cenię sobie pracę w tej firmie i chcę się poprawić. Dlatego chcę porozmawiać o...

Jakie wyrażenie pomagające w komunikacji z trudnymi ludźmi dodasz do tej listy? Napisz o tym w komentarzu.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 3.50 MediaGapa - ocena artykułu: 3.50

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:
Bartek 2013-06-11
Na samym początku przeczytałem: a. Mam nadzieję, że Cię nie obraziłem.... kiedy słyszę coś takiego, to ze 100% pewnością wiem, że za chwilę zostanę obrażony. To samo tyczy się twierdzeń "Nie bierz tego do siebie" czy "Nie chcę, żebyś mnie źle zrozumiał"... Agresywni szefowie.. a. Takie komentarze są bezużyteczne i tylko psują dobrą atmosferę. Myślę, że w polskiej mentalności taki tekst do szefa zapewni nam fascynujący ostatni dzień w pracy. Moim zdaniem dużo złych podpowiedzi.
Bogusław Feliszek 2013-08-07
Dziękuję za komentarz. Nie każde wyrażenie pasuje do każdej sytuacji - to prawda. Dużo zależy od poziomu własnej asertywności i dominującego stylu komunikacji w organizacji. Proszę potraktować tę listę jako propozycję i zaproszenie do rozmowy.
 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Klient Dziennikarze Informacja Szef Problem Reporter Komunikacja Rzecznik Google Gapa Gazeta Firma Agencje Relations Prawda Media Relacje Wywiad Twitter Polska Kaczyński Tusk Internet Pressence PRACOWNICY Dziennikarz Klienci Public Reporterzy Praktycy



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Dziwne e-maile
2. Anty-negatywny apel polityczny
3. Łyżka, nóż i widelec, czyli masz skuteczny plan komunikacji kryzysowej
4. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
5. Trzy punkty krytyczne w planie zarządzania sytuacją kryzysową
6. 5 powodów dlaczego nie warto ze mną współpracować
7. 5 stylów zarządzania konfliktem z mediami
8. Co mówi Twoja twarz?
9. Prawdziwy kryzys Toyoty
10. 10 bezcennych wskazówek dla korekty
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl