Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2011-10-20
"Jeśli chcesz zmieniać świat..."

Jeśli chcesz zmieniać świat...

Każdy może zmieniać świat (to podstawa public relations), ale nie każdy w to wierzy (bo nie każdy wie jak działa PR).

Aktywiści społeczni, działacze ochrony środowiska, obrońcy praw zwierząt, lobbyści wiedzą, że nawet najmniejsze zmiany mogą mieć ogromny wpływ na nasze środowisko i globalną społeczność.

Wszystkie działania – od kupowanych towarów przez zamawiane usługi i głosowanie w wyborach po spożywane jedzenie – tak jak kamień wrzucony do stojącej wody wywołują tzw. efekt fali (ripple effect).

Kiedy ludzie na przykład, kupią pewną liczbę produktów, powstaje fala, która zmienia zachowanie całego oceanu (czytaj: systemu). Pamiętasz efekt domina, efekt motyla i efekt kuli śnieżnej?

Jeżeli chcemy zmieniać świat i nasze życie, powinniśmy korzystać z prawa głosu w wyborach, e-maili, witryn WWW, sieci społecznościowych, blogów, video, telefonów i innych narzędzi społecznej interakcji.

Oto krótka historia, która tłumaczy działanie tego procesu.

Do właściciela restauracji zgłosił się rolnik z ofertą kupna miliona żabich udek. Zaskoczony restaurator zapytał skąd weźmie tyle udek. Rolnik odpowiedział: "Obok mojego gospodarstwa jest staw i w nim mnóstwo żab – co najmniej milion. Okropnie hałasują całymi nocami. Oszaleć można! Nie mogę spać i chętnie zrobię z tym porządek."

Po krótkich negocjacjach restaurator chętnie podpisał z rolnikiem umowę na codzienną dostawę pięciuset żabich udek przez najbliższy miesiąc.

Po tygodniu zaspany i zmęczony rolnik zjawił się w restauracji z dwiema małymi chudymi żabami. "Gdzie reszta?" – zapytał restaurator.

"Pomyliłem się. W stawie były tylko te dwie żabki, ale hałasowały za milion!" – odpowiedział rolnik.

Następnym razem kiedy zechcesz wywrzeć realny wpływ na otoczenie, zachowuj się jak owe żaby w stawie. Może ktoś w końcu Cię wysłucha!

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Kaczyński Media Informacja Polska Public Komunikacja Gazeta Praktycy Gapa Relations Problem Prawda Relacje Internet PRACOWNICY Google Reporter Pressence Wywiad Agencje Twitter Reporterzy Szef Rzecznik Klient Dziennikarz Dziennikarze Klienci Firma Tusk



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Prawdziwy kryzys Toyoty
2. Sprzedawca jak saper
3. Masz strategię komunikacji z mediami?
4. Dobra strategia medialna
5. Redaktor czy reporter?
6. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Media Gapa 2017
7. Nie bądź pasażerem w wywiadzie dla mediów
8. 5 rzeczy jakich pracownicy oczekują od komunikacji wewnętrznej
9. Znasz Toma Petersa?
10. Ukryte koszty wewnętrznego PR
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl