Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2011-07-25
"Czego nauczyłem się o perswazji w McDonaldsie"

Czego nauczyłem się o perswazji w McDonaldsie

Rano przed spotkaniem z nowym klientem wpadłem na chwilę do McDonaldsa na śniadanie. Jakiś mężczyzna zatrzymał się przy moim stoliku i zaproponował darmową mrożoną herbatę, gdyż w kasie otrzymał przez pomyłkę jedną za dużo. Odpowiedziałem, że nie piję mrożonej herbaty na śniadanie.

"Nie musi być pan taki pryncypialny," powiedział.

"Piję tylko kawę," wyjaśniłem. Mężczyzna odszedł do drugiego stolika, gdzie siedziała wysoka blondynka. Też odmówiła. Podobnie mężczyzna w okularach przy następnym stoliku. Dziwna sytuacja – nikt w McDonaldzie nie chciał mrożonej herbaty za darmo!

Jak działa perswazja? Myślimy, że inni ludzie też pragną tego, co dla nas jest cenne. Kiedy odmawiają, próbujemy ich przekonywać – do skutku.

Pamiętam szkolenie w perswazji na studiach. Celem ćwiczenia było przekonanie drugiej osoby do zrobienia czegoś na co nie miała najmniejszej ochoty. Pewny siebie powiedziałem, że nigdy bym nie poszedł na spotkanie scjentologów. N-I-G-D-Y. Nie było sposobu, żeby mnie przekonać.

Wcześniej w rozmowie kolega ocenił, że wiodącą dla mnie wartością w życiu jest stałe dokształcanie się. Zapytał na ćwiczeniu, "Co byś zrobił gdybyś zostawił w domu karty kredytowe i dowód tożsamości i mógł pójść na spotkanie tylko po to, żeby nauczyć się nowych skutecznych technik wpływu i perswazji?" Po chwili namysłu ze zdziwieniem wyraziłem zgodę!

Co doprowadziło do zmiany zdania, mimo że początkowo byłem przeciw? Kolega rozpoznał moje kryteria podejmowania decyzji i do nich dopasował swoją argumentację.

Kiedy poznasz życiowe wartości i kryteria drugiej osoby, zwiększasz wpływ na jej decyzje. Jeśli nie znasz tych kryteriów, zachowujesz się jak ten mężczyzna z mrożoną herbatą w McDonaldsie. Nikt jej nie chce nawet za darmo.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Powoływanie się przez dziennikarza na anonimowe źródło:

podważa jego wiarygodność.
0%
zwiększa atrakcyjność tekstu.
0%
pozwala chronić tożsamość informatora.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Google Reporterzy Rzecznik Wywiad Internet Gazeta Dziennikarze Media Informacja Public Relacje PRACOWNICY Praktycy Agencje Tusk Problem Klient Firma Klienci Prawda Dziennikarz Twitter Komunikacja Polska Pressence Kaczyński Reporter Szef Relations Gapa



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Nie musisz korzystać z mediów społecznościowych?
2. Dlaczego (jeszcze) nie zakochałeś się w agencji PR?
3. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
4. W public relations przekaz jest ważniejszy od relacji
5. Redaktor czy reporter?
6. Kiedy wulkan nie śpi
7. Potrafisz zarządzać komunikacją kryzysową?
8. Myśl jak socjopata, działaj jak święty
9. Do rzeczy, czyli koniec charyzmy
10. Jedna rzecz jakiej chyba brakuje w Twojej strategii PR
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl