Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2011-07-18
"5 rzeczy jakich pracownicy oczekują od komunikacji wewnętrznej"

5 rzeczy jakich pracownicy oczekują od komunikacji wewnętrznej

Firmową komunikacją wewnętrzną zajmuję się ponad 10 lat. Mam za sobą wiele ankiet, audytów i szkoleń – dobrze wiem jak pracownicy wyobrażają sobie efektywną komunikację między sobą i z szefami.

Ciekawe jak wiele rzeczy pojawiało się w audytach 10 i 5 lat temu i wraca także teraz. Naprawdę, im więcej się zmienia, tym więcej zostaje po staremu.

Oto 5 rzeczy jakich pracownicy oczekują od wewnętrznych programów komunikacji – efekt naszych ankiet, audytów i wywiadów z pracownikami różnych firm: starych i nowych, dużych i małych, prywatnych i państwowych:

1. Pracownicy chcą być traktowani jak dorośli.

Problem, który przewija się w analizach wszystkich audytów. Pracownicy nie są naiwni, nie można ich "przekupić" tanimi gadżetami czy weekendowym paintballem w lesie – dużo widzą, rozmawiają między sobą i sami wyciągają wnioski.

Szefowie czasem narzekają na pracowników, że zachowują się jak dzieci – ale zwykle tak się dzieje, kiedy właśnie tak czują się traktowani przez przełożonych (totalna kontrola, zero swobody, posłuszne wykonywanie poleceń, itp.)

Przekazuj prawdziwe i wiarygodne informacje, jasno tłumacz co się dzieje, powiedz czego oczekujesz i obserwuj jak zachowuje się większość załogi.

2. Pracownicy chcą mieć do dyspozycji różne narzędzia komunikacji.

Nie wszyscy lubią czytać z ekranu monitora. Niektórzy wolą pracować bez przerwy niż przyjść nawet na krótkie na zebranie. Najlepsze programy wewnętrznej komunikacji przekazują informacje na różne sposoby. Ale to też nie znaczy, że trzeba uruchamiać wszystkie dostępne kanały komunikacji.

Przeprowadź audyt komunikacyjny, żeby sprawdzić jakie formy komunikacji są najbardziej efektywne (intranet, zebrania, tablica ogłoszeń, itp.) Pamiętaj, że darmowe biuletyny nie gwarantują skutecznej komunikacji w firmie – większość pracowników wolałaby, żeby te pieniądze "poszły" na premie.

3. Pracownicy oczekują, że wewnętrzna komunikacja korporacyjna będzie przypominać komunikację z zewnętrznego świata.

Pracownicy chcą, żeby firmowy intranet przypominał wyglądem i funkcjonalnością najlepsze portale informacyjne, biuletyn wyglądał jak Newsweek, nie jak gazetka szkolna i oczekują, że pracodawca wie jak komunikować się z nimi w mediach społecznościowych.

4. Pracownicy chcą mieć dostęp do kierownictwa firmy.

Jedno z najczęstszych narzekań na członków zarządu jakie słyszę od pracowników brzmi: "Ale my nawet nie wiemy jak oni wyglądają. Tak jakby się przed nami ukrywali."

Trudno znaleźć przekonujące usprawiedliwienie dla szefa, który unika kontaktu z pracownikami. W dużych organizacjach to może być duże wyzwanie, ale kierownictwo powinno dbać o bezpośrednie kontakty z podwładnymi, także te nieformalne.

5. Pracownicy chcą otrzymywać informacje od bezpośrednich przełożonych.

Ludzie chcą informacji od bezpośrednich szefów – to podstawa efektywnej komunikacji w firmie. Dobry program komunikacji wewnętrznej zapoznaje przełożonych z procesami i systemami komunikacji oraz uczy ich stosowania w praktyce.

Komunikacja to w końcu proces dotyczący ludzi – ważna jest osobista interakcja, zrozumiała narracja i umiejętność rozmowy.

Konkluzja

Nie ma dwóch identycznych organizacji – wyniki programów komunikacji wewnętrznej przy tych samych narzędziach też się różnią. Ale po tylu latach wsłuchiwania się w komentarze pracowników, nie mam wątpliwości, że wszyscy chcą nam powiedzieć coś podobnego.

Jak działa komunikacja wewnętrzna w Twojej firmie? Co proponujesz poprawić?

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 2.71 MediaGapa - ocena artykułu: 2.71

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Powoływanie się przez dziennikarza na anonimowe źródło:

podważa jego wiarygodność.
0%
zwiększa atrakcyjność tekstu.
0%
pozwala chronić tożsamość informatora.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Klienci Relacje Polska Internet Klient Gazeta Google Wywiad Pressence Komunikacja Public Problem Praktycy Kaczyński Dziennikarz Gapa Dziennikarze Rzecznik PRACOWNICY Reporterzy Media Agencje Prawda Tusk Reporter Relations Firma Informacja Szef Twitter



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Nie musisz korzystać z mediów społecznościowych?
2. Dlaczego (jeszcze) nie zakochałeś się w agencji PR?
3. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
4. W public relations przekaz jest ważniejszy od relacji
5. Redaktor czy reporter?
6. Kiedy wulkan nie śpi
7. Myśl jak socjopata, działaj jak święty
8. Potrafisz zarządzać komunikacją kryzysową?
9. Do rzeczy, czyli koniec charyzmy
10. Jedna rzecz jakiej chyba brakuje w Twojej strategii PR
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl