Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2011-07-07
"Zasada zachowania głupoty"

Zasada zachowania głupoty

Jednym z najbardziej irytujących aspektów czytania czegokolwiek napisanego przez wiekowych praktyków PR takich jak ja (?) jest tendencja do upiększania pierwszych lat public relations w Polsce.

Przypomniałem sobie o tej głupiej słabości po obejrzeniu filmu Woody Allena "Midnight in Paris".

Komedia romantyczna Woody Allena to delikatna opowieść o tym, że to, co minione zawsze wydaje się piękniejsze tym, którzy tego nie doświadczyli.

To prowadzi nas do historii public relations nad Wisłą i Odrą. Według niektórych polskich guru PR były takie lata kiedy praca w public relations kojarzyła się tylko i wyłącznie z wystawnymi bankietami i litrami najlepszego alkoholu, całodobowym seksem i uległymi klientami, którzy bez grymaszenia robili wszystko co im kazaliśmy i bez pytań płacili faktury.

Jeżeli coś takiego kiedyś mówiłem, musiałem być chory.

Jak daleko sięgam pamięcią, public relations zawsze było stresującym zajęciem, niezwykle konkurencyjnym i równie wyczerpującym jak dzisiaj. Myślę nawet, że public relations było jeszcze trudniejsze kiedy formalnie go w Polsce nie było :-)

Public relations, jak każda inna forma działalności biznesowej, przyciąga garstkę wyjątkowych ludzi i mnóstwo średniaków. A tam gdzie przeciętność zawsze pojawia się głupota.

Od czasu do czasu (mam wrażenie, że za rzadko) piszę na tym blogu o głupocie w public relations i komunikacji marketingowej. Prawda jest taka, że w układzie izolowanym suma wszystkich rodzajów głupoty jest stała – zmienia się tylko jej charakter.

Jak w zasadzie zachowania energii (byłem na tej lekcji fizyki), głupoty nie można stworzyć lub zniszczyć – można ją tylko przetworzyć z jednej formy w inną.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.50 MediaGapa - ocena artykułu: 4.50

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Powoływanie się przez dziennikarza na anonimowe źródło:

podważa jego wiarygodność.
zwiększa atrakcyjność tekstu.
pozwala chronić tożsamość informatora.

 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Media Internet Dziennikarz Gapa Firma Polska PRACOWNICY Relations Prawda Agencje Rzecznik Dziennikarze Kaczyński Twitter Szef Problem Komunikacja Reporter Gazeta Relacje Informacja Tusk Wywiad Klient Praktycy Google Klienci Pressence Public Reporterzy



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Kilka słów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
3. 10 wymówek dlaczego nie chcesz pisać bloga
4. Co mówi uścisk dłoni
5. 10 pytań o nowych mediach i mediach społecznościowych
6. Trzy podchwytliwe zagadki dla nielotników
7. 6 błędów niedoświadczonych rzeczników prasowych
8. Mówisz, że pracujesz w PR?
9. Bogusław Feliszek dla Baracka Obamy
10. 10 korzyści dla marki z komunikacji w mediach społecznościowych
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl