Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2011-03-21
"Medialny pustostan, czyli 21 pustych s?ów w wywiadzie"

Medialny pustostan, czyli 21 pustych s?ów w wywiadzie

Mo?esz w?o?y? drogi i elegancki garnitur, pr??y? musku?y przed kamer? i szeroko si? u?miecha?, ale czar pry?nie kiedy w wywiadzie lub prezentacji b?dziesz bez umiaru ?onglowa? pustymi s?owami i wyra?eniami.

Oto 21 typowych wyra?e?, które w najlepszym przypadku psuj? dobre wra?enie, a w najgorszym s? ?ród?em k?opotów:

1. "Wygl?da na to, ?e... Odnosz? wra?enie, ?e..." (Ja te? mam jakie? wra?enie, ale jak jest?)

2. "Wierz?, ?e... My?l?, ?e..." (To mi?o, ale jak jest?)

3. "Troch?..." (Ile dok?adnie?)

4. "Sam pan/pani wie jak jest..." (Nie mam bladego poj?cia.)

5. "To si? (chyba) rozumie samo przez si?..." (Tak? To prosz? mi to wyt?umaczy?.)

6. "To chyba oczywiste..." (Chyba nie, a nawet na pewno.)

7. "Sam pan/pani widzi..." (Nic nie widz?.)

8. "Czy nie wyra?am si? jasno?" (Bynajmniej!)

9. "Mniej wi?cej..." (Mniej czy wi?cej? Ile mniej? Ile wi?cej?)

10. "Naprawd?..." (Naprawd? prosz? o co? mocniejszego.)

11. "Mam nadziej?, ?e..." (Te? jestem optymist?, ale chc? wiedzie? co si? stanie.)

12. "Co?..." (Super! Czyli co?)

13. "By? mo?e..." (Mo?e tak, mo?e nie.)

14. "Co? w rodzaju..." (Czyli jakie?)

15. "Szczerze mówi?c... Mówi?c otwarcie..." (A przedtem jak by?o?)

16. "Wystarczaj?co... Odpowiednio... Rozs?dnie... Racjonalnie... Godziwie... Umiarkowanie..." (A tak konkretnie to jak?)

17. "Ca?kiem..." (Ile? Jak?)

18. "Raczej..." (Raczej jak? Raczej ile?)

19. "Jako?..." (Jako?... jak?)

20. "W pewnym stopniu... W jakim? stopniu... Do pewnego stopnia..." (Ile?)

21. "W pewnym momencie..." (Kiedy?)

Masz szefa, kolegów, kole?anki, przyjació?, cz?onków rodziny, którzy lubi? pos?ugiwa? si? (wys?ugiwa? si??) ma?o warto?ciowymi s?owami i wyra?eniami?

Wydrukuj ten tekst i podrzu? im w widoczne miejsce.

Mam nadziej? w jakim? stopniu ca?kiem w pewnym momencie co? jako? wystarczaj?co... zrozumiej?.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 5.00 MediaGapa - ocena artykułu: 5.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:
Czytelniczka 2011-03-24
Zgadzam si? z list? w ca?ej rozci?g?o?ci, cho? nasun??a mi si? refleksja do punktu drugiego. "Wierz?, ?e... My?l?, ?e..." rzeczywi?cie nie robi? na odbiorcy dobrego wra?enia, ale bardzo mi ich brakuje. Pokazuj?, ?e mój rozmówca podkre?la w?asne zdanie i ?e nie chce mi go w ?aden sposób narzuca?. Nie s? perswazyjne i ?a?uj?, ?e przez to sta?y si? nieatrakcyjne i nieskuteczne...
Bogus?aw Feliszek 2011-03-24
Nic z?ego w tym, ?e rozmówca od czasu do czasu rozpocznie odpowied? od "My?l?, ?e...", "Wierz?, ?e...", "Wydaje mi si?, ?e...". Gorzej kiedy zaczyna tak ka?de zdanie.
Basia Szumocka 2013-06-19
U?mia?am si? do ?ez. Dzi?kuj?. Du?o mówimy a konkretów w tej naszej komunikacji brak. A pó?niej zdziwienie - dlaczego mnie nie rozumiej?? Na ile w tym spo?ecznej edukacji, któr? dostajemy w TV, prasie i te? w internecie? Ja powiesz? to SOBIE i dodam swoje osobiste formu?y.
 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Reporter Kaczy?ski Rzecznik Klienci Dziennikarz Tusk Twitter Szef Firma Gazeta Problem Komunikacja Media Reporterzy Dziennikarze Prawda Pressence Internet PRACOWNICY Gapa Polska Agencje Public Relacje Google Informacja Wywiad Klient Relations Praktycy



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Fajna foczka, czyli jak zosta? najlepszym mówc?
3. Masz strategi? komunikacji z mediami?
4. Kilka s?ów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
5. Redaktor czy reporter?
6. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
7. Prawda pi?knie powiedziana
8. Druga szansa w mediach
9. Chcesz wiedzie? wi?cej o szkoleniach medialnych?
10. Grzegorz Lato - Media Gapa 2011
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl