Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2011-03-10
"10 wymówek dlaczego nie chcesz pisa? bloga"

10 wymówek dlaczego nie chcesz pisa? bloga

Kilka dni temu rozmawia?em z przyjació?k? przy kawie jak wypromowa? jej stowarzyszenie za pomoc? mediów spo?eczno?ciowych. Wyt?umaczy?em jak za?o?y? konto na Twitterze i profil na Facebooku. Kiedy przeszed?em do bloga us?ysza?em: "W ?adnym wypadku. Wykluczone. Nie, bo nie!"

To zainspirowa?o mnie do zebrania 10 wymówek dlaczego nie chcesz pisa? bloga:

1. Nie wiem jak to si? robi.

To proste. Podstaw nauczysz si? w kwadrans: pisanie i formatowanie tekstu, dodawanie linków, zdj?? i multimediów (audio i video). Wybierz platform? Bloggera lub Wordpressa. Blogger jest prostszy.

Potrzebujesz filozoficznej podbudowy? Przeczytaj Manifest Cluetrain.

Reszty nauczysz si? z czasem. ?eby zacz??, nie musisz umie? wszystkiego.

2. Przera?a mnie technologia.

Prze?am si?. W Internecie jest 50 milionów blogów, codziennie przybywa 80 tysi?cy. Je?li dziewi?ciolatka potrafi za?o?y? bloga, dlaczego ma to by? za trudne dla Ciebie?

Ucz si?. Pytaj. Podgl?daj jak robi? to inni. Na tym etapie masz ma?o do stracenia.

3. Mam wewn?trzn? blokad? w pisaniu.

Bzdury. Nie ma czego? takiego jak "wewn?trzna blokada". Pisanie to przedstawienie my?li na pi?mie. Je?li nie wiesz o czym pisa?, to znak, ?e nie wiesz o czym my?le?. W pracy Ci to nie przeszkadza? Naprawd??

Zarezerwuj codziennie kilka chwil na MY?LENIE. B?dziesz zaskoczony do czego dojdziesz.

4. Brakuje mi wewn?trznej dyscypliny.

Po?owa blogów traci impet po kilku miesi?cach. Dlaczego? Bo autorzy nie potrafi? narzuci? sobie dyscypliny.

Co Ci? powstrzymuje? Dzieci? Praca? Czas? S?siadka? Pies?

Mo?esz poda? jaki? argument dlaczego nie mo?esz regularnie pisa? bloga? Jaki? naprawd? KONKRETNY powód?

Lew To?stoj mia? 13 dzieci kiedy pisa? Wojn? i pokój. Jaka jest Twoja wymówka?

5. Brakuje mi cierpliwo?ci.

Fakty s? takie: nikt nie b?dzie czyta?, komentowa? i interesowa? si? Twoim blogiem przez pierwsze 6 miesi?cy – tak?e kiedy b?dziesz codziennie umieszcza? wpisy.

Jeste? gotowy na takie wyzwanie? Gotowy na "lekcewa?enie" przez d?ugi czas?

Tak. To mocny cios w Twoje ego, ale co Ci? nie z?amie, to Ci? wzmocni. I wierz mi, ?e warto rzuci? to wyzwanie. Zysk minimum? Setka rewelacyjnych wpisów i mnóstwo do?wiadczenia!

6. Nie chc? publikowa? niedopracowanego materia?u.

Wielu autorów wpada w Pu?apk? Perfekcji (w skrócie: PP). Moja sugestia: publikuj niedoko?czone wpisy. Niech ?wiat (blogosfera?) b?dzie ostatecznym edytorem.

Oczywi?cie, nie ka?dy komentator b?dzie ?yczliwy i konstruktywny. Ale nigdy nie wiadomo. Jest tu kilku naprawd? bystrych czytelników. Pisz tak, ?eby zach?ca? do dyskusji i komentowania.

Na koniec wpisu umieszczaj zawsze zach?t? do dzielenia si? opiniami. (Na dole tego wpisu znajdziesz przyk?ad.)

7. Musz? pisa? wybitnie m?drze i przenikliwie.

M?drze i przenikliwie tak, ale dlaczego od razu wybitnie? Pisz? m.in. ten blog o public relations pod swoim nazwiskiem. Nie jestem Williamem Szekspirem ani tym bardziej Eliz? Orzeszkow?. O literackim Noblu my?l? tylko w wannie :-)

Pisz o tym co si? dzieje wokó? Ciebie i jaki to ma zwi?zek z Twoj? prac?. Liczy si? spostrzegawczo??, kojarzenie faktów i osobista ocena. Nie musisz codziennie wymy?la? ?arówki lub krytykowa? rz?du.

8. Nie rozumiem co daje pisanie.

Pisanie wzbogaca Twoje ?ycie. Pisanie wzbogaca Twoje ?ycie. Pisanie wzbogaca Twoje ?ycie. Pisanie wzbogaca Twoje ?ycie. Pisanie wzbogaca Twoje ?ycie. Pisanie wzbogaca Twoje ?ycie. Pisanie wzbogaca Twoje ?ycie. Pisanie wzbogaca Twoje ?ycie. Pisanie wzbogaca Twoje ?ycie. Pisanie wzbogaca Twoje ?ycie. (Ju? wiesz co daje pisanie?)

9. Boj? si? ujawni? swoje my?li.

Rozumiem i mam trzy sugestie:

1. Podziel si? w pisaniu swoimi obawami i w?tpliwo?ciami. Niepokój i kreatywno?? zawsze chodz? w parze. Pisanie dzia?a terapeutycznie.

2. Je?eli boisz, ?e to, o czym b?dziesz pisa? jest zbyt osobiste, rozwa? opcj? pisania anonimowego. Drobne wiktorie (na przyk?ad, przyjemne komentarze) zwi?ksz? pewno?? siebie. Pierwszy wpis na tym blogu w pa?dzierniku 2007 tworzy?em tydzie?. Ten powsta? w godzin?. Zbieg okoliczno?ci?

3. To dziwne, ale im wi?cej "siebie samego" dodasz do wpisów, tym wi?cej osób b?dzie si? z nimi uto?samia?. Mówi?c "wi?cej osób" mam na my?li "liczb? czytelników" i "stopie? identyfikacji".

10. Nie wierz?, ?e kto? b?dzie czyta? mój blog.

Racja. Nikt nie przeczyta tego, czego nie napiszesz. Rozejrzyj si?!

Moi studenci na Uniwersytecie Opolskim pisz? dwa blogi: 1. Analiza polityczna i 2. Blok reklamowy.

W Internecie starczy miejsca dla ka?dego. Popyt jest na wszystko, wi?c pisz. Zdziwisz si? jak du?o mo?na osi?gn?? dzi?ki pisaniu.

Konkluzja

Moja filozofia pisania bloga jest prosta: "Cokolwiek napisz?, w Internecie zawsze znajdzie si? co najmniej 1000 osób, które si? ze mn? zgodz?."

Jakie znasz powody, ?eby nie pisa? bloga? Czy na tym blogu s? jakie? elementy, które g?o?no krzycz?: "Nie warto pisa? bloga!"

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.75 MediaGapa - ocena artykułu: 4.75

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:
Czytelniczka 2011-03-15
Wi?cej "siebie samego" dzia?a, oj dzia?a:) I chocia? nie mam w zwyczaju si? odzywa?, to zaznacz?, ?e tu jestem, czytam, uto?samiam si? i porz?dkuj? my?lenie, dzi?ki porz?dkowi na Pana blogu. Dzi?kuj? i prosz? te? o wi?cej!
Bogus?aw Feliszek 2011-03-17
Prosz? o wi?cej... ?mia?o?ci :-)
 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Prawda Gazeta Relacje PRACOWNICY Polska Rzecznik Dziennikarz Google Pressence Media Wywiad Komunikacja Kaczy?ski Szef Twitter Public Firma Tusk Reporterzy Relations Internet Klienci Informacja Klient Reporter Dziennikarze Problem Praktycy Gapa Agencje



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Fajna foczka, czyli jak zosta? najlepszym mówc?
3. Masz strategi? komunikacji z mediami?
4. Kilka s?ów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
5. Redaktor czy reporter?
6. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
7. Prawda pi?knie powiedziana
8. Druga szansa w mediach
9. Chcesz wiedzie? wi?cej o szkoleniach medialnych?
10. Grzegorz Lato - Media Gapa 2011
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl