Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2010-09-02
"10 niezmiennych praw video w Internecie"

10 niezmiennych praw video w Internecie

Statystyki pokazują, że video w Internecie zwiększa średnio sprzedaż o 125%. Jesteś zainteresowany?

A może chcesz powiedzieć:

1. "Nie wiemy jak robić video w Internecie."

2. "Nie mamy na to pieniędzy."

3. "Nie znamy żadnych fachowców i nawet gdybyśmy wiedzieli jak zrobić takie video nakład czasu i kosztów nie wyrównałby zysków."

4. "Nawet gdybyśmy wyprodukowali video, kto chciałby je obejrzeć?"

Zgadłem?

Video w Internecie jest znakomitym narzędziem dla praktyków public relations pragnących podnieść skuteczność komunikacji przez opowiadanie historii w nowy i zajmujący sposób. Pytanie jest oczywiście jedno: "Jak to robić?"

Po ponad dziesięciu latach produkcji materiałów video dla naszych klientów, z których większość wykorzystywana jest na firmowych witrynach WWW, pokusiliśmy się stworzyć listę najważniejszych cech udanych projektów video. Nazywamy je "niezmiennymi prawami".

Zauważyliśmy też, że najsłabsze produkcje video w Internecie negatywnie wyróżnia lekceważenie podstawowych zasad. Możesz wydrukować ten artykuł, powiesić na ścianie nad biurkiem i odświeżyć jego treść zawsze kiedy będziesz przymierzać się do produkcji nowego materiału video - najlepiej dwa razy: na początku projektu i pod koniec pracy. Jeśli postąpisz zgodnie z naszymi radami, gwarantujemy, że Twoje video zrobi duże wrażenie na widzach i wypracuje lepsze rezultaty.

1. Masz tylko dziesięć sekund (nie więcej), żeby zdobyć uwagę widza. Video od pierwszego ujęcia musi być dramatyczne w obrazie i dźwięku. Tylko dynamiczne wejście może skłonić widza do obejrzenia całego materiału.

2. Ludzie oglądają video w Internecie z dwóch powodów: 1. informacja i 2. rozrywka. Najlepsze nagrania łączą informację z rozrywką. Opracowując kampanię i pisząc scenariusz video zdecyduj jak połączysz obydwie potrzeby - ciekawe, aktualne i praktyczne informacje pokazane w przyjemny, zaskakujący i działający na emocje sposób.

3. Informacyjne i zabawne video jest obowiązkowym elementem każdej prezentacji online - konsumenci chcą poznawać nowości szybko i bez problemów, jednym kliknięciem. Video umożliwia dynamiczne wykorzystanie wykresów, tabel, wypunktowań oraz ilustrację danych, z którymi nie radzi sobie standardowy druk. Zwykły tekst nie jest w stanie oddać emocji, tempa i tonu głosu nadawcy. Prezentacje, w których nie ma nagrania video uważane są za staromodne i nudne.

4. Każdy produkt, który ma fizyczny wymiar zmysłowy (wzrok, dotyk, smak, zapach) - na przykład, podróże, jedzenie, narzędzia, rozrywka, sztuka, rekreacja musi być pokazany na video. Bez tego nie można przekazać magii doświadczenia. Klienci chcą zobaczyć, usłyszeć i poczuć produkt lub usługę. Tysiące klientów zaczynają poszukiwania potrzebnego produktu od Internetu - tu szukają informacji, instrukcji, opinii i recenzji. Te, którym towarzyszy przekonujące video zwykle wygrywają z konkurencją.

5. O sukcesie nagrania video decyduje przede wszystkim oryginalny pomysł. Video w Internecie nie przyciąga już samą nowością. Telewizja ma ponad pół wieku. Każdy nowoczesny telefon komórkowy ma video. Ludzie potrafią odróżnić dobry film od złego. Przypomnij sobie ostatnie video, które zwróciło Twoją uwagę w Internecie - zdecydowana większość to produkcje profesjonalne. Producent bez polotu nie jest w stanie wyprodukować wybitnego video nawet na najlepszym sprzęcie, podczas gdy utalentowany reżyser zrobi rewelacyjne video najprostszą kamerą.

6. Video musi opowiadać poruszającą historię. W scenariuszu musi być mocny początek, jasna ekspozycja kolejnych punktów z kilkoma niespodziankami i zadowalające zakończenie z wezwaniem do działania. Jeżeli tematu nie można opowiedzieć szybko lub jeżeli niektóre fragmenty wymagają rozwinięcia, podziel całość na segmenty pozwalając widzom zdecydować co i jak dużo chcą obejrzeć.

7. Internetowe video nie może być nachalną reklamą. Nie wolno walić internautów młotkiem po głowie kiedy siedzą przed monitorem w swoim własnym domu. Podaj informacje w zabawny sposób... i na pewno zapamiętają autora.

8. Film video musi pokazywać osobowość Twojej firmy - całemu światu i także Twoim pracownikom. Oglądaniu video towarzyszą emocje (tak jak oglądaniu filmu w kinie) i powinny to być te same emocje, które mają kojarzyć się z Twoją firmą, marką, produktem lub usługą. Przygotuj video, w którym szef tłumaczy pracownikom nowe zasady planowania ścieżki kariery. Opowiedz jak pracownicy spędzają czas wolny. Co jeszcze? Krótkie wywiady z nowymi pracownikami (nowy szef działu obsługi klienta, nowy rzecznik prasowy), poradniki jak korzystać z produktów lub usług, reportaż z Dnia Otwartego, zapowiedź konferencji prasowej. Pokaż twarz swojej firmy.

9. Korzystaj z niskich kosztów, łatwości montażu i wielu kanałów dystrybucji. Zaplanuj regularne pokazy (tygodniowe lub miesięczne). Pokazuj na video produkty lub usługi, instrukcje obsługi i rekomendacje zadowolonych klientów. Wyprodukowane video po przeróbce może być wykorzystane jako "surówka" (b-roll), informacja video (VNR), multimedialny raport roczny, itp.

10. Nagranie video powinno zachęcać widzów do interakcji. Zachęcaj ludzi do zadawania pytań w serwisach społecznościowych, stwórz możliwość wybierania najlepszego nagrania, organizuj konkursy. Możesz na przykład przygotować konkurs, w którym internauci przygotują własne nagrania pokazujące Twój produkt lub usługę.

Konkluzja

Równanie jest proste:

Video + informacja prasowa + blog + Twitter = większa rozpoznawalność i szerszy zasięg marki.

Pytanie jest jedno: "Czy Ci na tym zależy?"

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 0.00 MediaGapa - ocena artykułu: 0.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Internet Dziennikarz Kaczyński Rzecznik Reporterzy Reporter Klient Pressence Twitter Relations Praktycy Polska Gazeta Szef Tusk Prawda Media Klienci Problem Agencje Gapa Informacja PRACOWNICY Relacje Komunikacja Public Wywiad Dziennikarze Google Firma



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 15 rzeczy, których nigdy nie może usłyszeć dziennikarz
2. Do przyjaciół plotkarzy
3. Ideowiec czy najemnik, czyli widok z okna eksperta
4. W pomiarze efektów PR liczą się tylko badania jakościowe
5. Taniec kobry z mangustą, czyli 10 sterowników nowego PR
6. Papierowy czy diamentowy rzecznik prasowy
7. Dlaczego mała agencja PR rzadko odpowiada na zapytania ofertowe
8. Grzegorz Schetyna - Media Gapa 2015
9. Bieganie o kulach, czyli dlaczego nie lubię planów kryzysowych
10. Na ryby, nie na niby
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl