Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2010-04-01
"Senyszyn, Palikot i Doda ze mną w jacuzzi"

Senyszyn, Palikot i Doda ze mną w jacuzzi

Joanna Senyszyn, Janusz Palikot i Doda siedzą ze mną w jacuzzi.

Wyobraź sobie taką scenę.

Na zewnątrz 10 stopni, wieje wiosenny wietrzyk, na szczytach gór widać śnieg.

A Ty siedzisz w ogromnej, kolorowej, okrągłej wannie w pięciogwiazdkowym hotelu – pięknym, stylowym, zabytkowym pałacyku. Czujesz się jakbyś był na innej planecie. Obok Ciebie trzy gwiazdy mediów – Joanna Senyszyn, Janusz Palikot i Doda!

Mówisz, że to wszystko wymyśliłem? Nic bardziej błędnego. Właśnie coś takiego przydarzyło mi się po śniadaniu!

No... może niedokładnie to, może nie... Relaksowałem się w jacuzzi, ale obok mnie nie było ani Joanny Senyszyn ani Janusza Palikota ani Dody. Ale oczywiście przez cały czas o nich myślałem. Cały czas! To się nie liczy? To tak jakby tam byli. Poza tym, 10 stopni, śnieg i wietrzyk to czysta prawda.

Teraz prawdopodobnie zastanawiasz się: Dlaczego prawdopodobnie normalny facet siedząc w jacuzzi myśli non-stop o Joannie Senyszyn, Januszu Palikocie i Dodzie? Opowiem po kolei.

Na początku tygodnia prowadziłem szkolenie medialne w Zakopanem. Jednym z modułów programu tego szkolenia było wykorzystanie blogów do zarządzania komunikacją kryzysową.

Na szkoleniu nie było ani Joanny Senyszyn ani Janusza Palikota ani Dody. Nie szkodzi. Byli natomiast ludzie, którzy m.in. pytali jak zarządzać kryzysem w Internecie i jak pozycjonować swoje blogi w wyszukiwarkach internetowych.

Jedna z osób powiedziała, że skuteczną metodą wywindowania bloga do czołówki wyników jest umieszczenie w treści wpisu nazwisk popularnych celebrytów: polityków, sportowców, piosenkarzy, aktorów i zawodowych skandalistów. "Nie ma siły, żeby wyszukiwarka ich nie zauważyła!" - padł argument z sali. Natychmiast pojawiły się inne opinie – że to nieetyczne, że sztucznie zwiększa zainteresowanie blogiem, że może wzbudzić niechęć do autora, który manipuluje czytelnikami. O dziwo, nikt nie powiedział zdecydowanie NIE.

Kiedy więc kilka dni później relaksowałem się w wannie wypełnionej bulgoczącą źródlaną wodą zdecydowałem wypróbować skuteczność tej metody na moim blogu – Media Gapa.

Co by było, gdybym w artykule o szkoleniu medialnym jak najwięcej razy wymienił nazwiska trzech gwiazd mediów? Na przykład, Joanny Senyszyn, Janusza Palikota i Dody, najlepiej w różnych przypadkach.

Jaki by to dało efekt gdybym wymieniał te nazwiska w zmiennej kolejności: Janusz Palikot, Joanna Senyszyn, Doda – Joanna Senyszyn, Doda, Janusz Palikot – Doda, Joanna Senyszyn, Janusz Palikot?

I co by się stało gdybym umieścił nazwiska gwiazd mediów w tytule artykułu: Joannę Senyszyn lub Janusza Palikota lub Dodę? Albo jeszcze lepiej: Joannę Senyszyn i Janusza Palikota i Dodę?

Dlatego tytuł tego artykułu powinienem chyba zmienić na:

"Dlaczego każdy potrzebuje szkolenia medialnego... nawet Joanna Senyszyn, Janusz Palikot i Doda."

I dalej...

"Bronisław Komorowski namawia gwiazdy mediów do zakładania blogów. Ciekawe co o tym apelu sądzą: Joanna Senyszyn, Janusz Palikot i Doda."

Trochę lepiej:

"Bronisław Komorowski i Jarosław Kaczyński zgodnie namawiają gwiazdy mediów do zakładania blogów. Ciekawe co o ich apelu sądzą: Joanna Senyszyn, Janusz Palikot i Doda."

I dalej...

"Donald Tusk zastanawia się kogo Joanna Senyszyn, Janusz Palikot i Doda mogliby uczyć jak prowadzić popularne blogi?"

Oczywiście musiałbym napisać też kilka prowokujących zdań zachęcających Joannę Senyszyn, Janusza Palikota i Dodę do odwiedzenia mojego bloga:

"Czy Joanna Senyszyn i Janusz Palikot chcieli zostać kochankami? Jak długo siedzieli w luksusowym jacuzzi w Zakopanem? Kto robił im podwodne zdjęcia?"

I dalej...

"Joanna Senyszyn zaśpiewa w chórku na najnowszej płycie Dody. Teksty do wszystkich piosenek obiecał napisać Janusz Palikot. Tylko na moim blogu poznasz szczegóły współpracy tego egzotycznego tercetu!"

I dalej...

"Doda planuje start w wyborach prezydenckich jeżeli poprą ją Joanna Senyszyn i Janusz Palikot. Dlaczego jeszcze się waha? Przeczytaj szczegóły."

Tak sobie wykombinowałem, że jeżeli zaśmiecę blogosferę bezwartościowymi wzmiankami o Joannie Senyszyn, Januszu Palikocie i Dodzie, wszyscy, którzy wpiszą do wyszukiwarki nazwiska tych osób w końcu trafią na mój blog, mimo że chodziło im nie o szkolenie medialne, ale o Joannę Senyszyn, Janusza Palikota lub Dodę. Sprytne, prawda?

I kto wie? Jeżeli nazwiska Joanny Senyszyn, Janusza Palikota i Dody pojawią się w tym artykule wystarczająco często, to Joanna Senyszyn lub Janusz Palikot lub Doda albo jeszcze lepiej Joanna Senyszyn i Janusz Palikot i Doda, przeczytają mój wpis i zechcą go skomentować na swoich blogach.

Wszystko to sobie dokładnie przemyślałem i zaplanowałem. Już niebawem zostanę gwiazdą medialną zapraszaną do popularnych programów telewizyjnych... jak Joanna Senyszyn, Janusz Palikot i Doda – i na szkoleniach medialnych będę opowiadać jak to się robi w jacuzzi :-)

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.17 MediaGapa - ocena artykułu: 4.17

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:
Nikuś 2010-04-01
Uff.. w miarę lektury myślałabym, że z jakiegoś powodu poniosło Cię za daleko (albo że mam zwidy pod wpływem cisplatyny ;-P) Całe szczęście, przypomniałeś, że mamy Święto Humoru ;-) Pozdrowionka ;-)
Joanna Senyszyn 2010-05-26
Bardzo miły wpis. Serdecznie pozdrawiam. Joanna Senyszyn. Sama. Bez Dody i bez Palikota albo bez Palikota i bez Dody ;-))
 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy po ostatnim kryzysie coś zmieniono w Twojej firmie?

Tak. Jest duża zmiana.
0%
Tak. Jest drobna zmiana.
0%
Nic nie zmieniono.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Praktycy Klienci Dziennikarze Komunikacja Reporter Relations Media Gazeta Informacja Relacje Twitter Reporterzy Szef Dziennikarz Internet Wywiad Pressence Google Public Agencje Firma Klient Rzecznik Problem Polska Tusk Prawda Kaczyński Gapa PRACOWNICY



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Potrzebujesz inteligentnej konkurencji
2. Trzy kroki od przepaści, czyli jak wybierać przebojowe tematy dla mediów
3. Coś za darmo
4. Jak rozłożyć Tomasza Lisa na łopatki
5. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
6. Inne spojrzenie na szkolenia medialne i trudne pytania
7. Dlaczego warto robić audyt medialny
8. Bezpieczna przystań, czyli empatia w komunikacji kryzysowej
9. Co nowego w relacjach z mediami
10. Manipulacja i prawda, czyli skok na główkę
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl