Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2009-12-31
"20 noworocznych postanowień i jedno rezerwowe"

Przepełnieni optymistycznym duchem Nowego Roku chętnie podejmujemy cenne i ambitne postanowienia, o których zapominamy już po kilkunastu dniach.

Ale wcale tak być nie musi. Jeżeli Twoje postanowienia wpiszesz do strategicznego planu public relations, łatwiej będzie do nich wracać przez cały rok, czyli przez 365 dni.

Oto moje postanowienia na 2010 rok:

1. Postanawiam więcej słuchać niż mówić.

2. Postanawiam słuchać z zamkniętymi ustami.

3. Postanawiam nie kończyć zdań za moich rozmówców.

4. Postanawiam słuchać także tego o czym się nie mówi.

5. Postanawiam nie poruszać wątków osobistych w rozmowach biznesowych.

6. Postanawiam częściej korzystać z pauzy w rozmowie; cisza jest silniejsza od słów.

7. Postanawiam nie pisać na klawiaturze komputera podczas rozmowy telefonicznej.

8. Postanawiam odbywać wszystkie ważne spotkania i rozmowy telefoniczne przed południem, z wyjątkiem sytuacji kryzysowych.

9. Postanawiam rozwiązywać konflikty bez pomocy technologii; spotkanie w cztery oczy lub rozmowa telefoniczna pomaga wyjaśniać rozbieżności polubownie i szybko.

10. Postanawiam ograniczyć używanie "pustych" słów, na przykład, "szczerze", "otwarcie", "naprawdę", "istotnie", "faktycznie", "rzeczywiście", gdyż niczego nie wnoszą do rozmowy.

11. Postanawiam odpowiadać na niestosowne komentarze za pomocą trzech słów, "To ciekawa uwaga." Potem uśmiech. Taka neutralna reakcja spokojnie kończy każdą krępującą konwersację.

12. Postanawiam poświęcić więcej czasu na badanie i poznanie nowych możliwości Web 2.0.

13. Postanawiam, że w kontaktach z mediami dla moich klientów więcej będę dbać o ich jakość, nie ilość.

14. Postanawiam nie wysyłać blogerom informacji prasowych; zamiast tego będę prowadził z nimi konwersacje.

15. Postanawiam wydzielić w tygodniu trzy godziny na eksperymenty, badania i testowanie kreatywnych pomysłów PR.

16. Postanawiam jeszcze raz przemyśleć czym różnią się informacje prasowe z 2000 roku od tych pisanych w 2010 roku.

17. Postanawiam nie angażować się w serwisach społecznościowych bez określenia moich grup docelowych, celów, metod pomiaru i definicji sukcesu.

18. Postanawiam więcej czasu spędzać na sprawdzanie czym zajmuje się moja konkurencja; dzięki temu będę wiedzieć co robić, żeby wyprzedzać ją nie o jeden, ale dwa kroki.

19. Postanawiam codziennie aktywnie słuchać tego, co mówią klienci, konsumenci, dziennikarze, blogerzy; słuchanie prowadzi do pytań, pytania zachęcają do rozmowy, rozmowy rozwijają relacje.

20. Postanawiam przeprowadzić audyt marki Pressence Public Relations, branży public relations, konkurencji oraz aktualnych trendów w serwisach społecznościowych, uwzględniający silne i słabe strony, szanse i zagrożenia (analiza SWOT).

PR - Postanowienie Rezerwowe:

21. Postanawiam nie być niewolnikiem swoich noworocznych postanowień; w trakcie roku będę je zmieniać i dopasowywać do potrzeb.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.50 MediaGapa - ocena artykułu: 4.50

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Komunikacja Klienci Szef PRACOWNICY Media Wywiad Polska Reporter Agencje Informacja Relacje Dziennikarz Pressence Gazeta Dziennikarze Klient Reporterzy Praktycy Public Twitter Tusk Relations Google Kaczyński Internet Firma Gapa Problem Rzecznik Prawda



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Debata prezydencka to sport kontaktowy
2. Gorączka informacji
3. Z kim nie warto rozmawiać
4. Anty-negatywny apel polityczny
5. Kilka słów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
6. Zasada zachowania głupoty
7. Czego uczą prawdziwe symulacje
8. Największy mit w zarządzaniu kryzysem
9. Nie stać Cię na public relations, prawda?
10. Prośba o mniej zapytań ofertowych
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl