Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2007-11-19
"Jak wywołać bajecznie prosty kryzys"

Jak wywołać bajecznie prosty kryzys

Kryzys nie musi być zły. Koszmar zaczyna się, gdy tracimy nad nim kontrolę. Jak uniknąć najgorszego?

Najlepszą metodą uporania się z kryzysem jest przygotowanie. Założenie jest proste - WSZYSTKO co najgorsze może się zdarzyć. DZISIAJ.

Podobnie jak plan ewakuacji z płonącego wieżowca, plan zarządzania sytuacją kryzysową może ocalić życie ludzi i organizacji.

Oto krótkie ćwiczenie, które pomoże Ci zrozumieć co to znaczy przejść przez kryzys - prawdziwy lub wykreowany.

Był sobie kryzys

Chcesz wywołać "kryzys"? Uchwal w Sejmie ustawę, która nie spodoba się związkom zawodowym. Powiedz "won" dziennikarce z kamerą. Daj nagrody za niezbudowaną na czas autostradę.

Szybko przejrzyj "kryzysy" dnia. Sprawdź czy potrafisz odróżnić prawdziwe od fałszywych.

Oto sprawdzony przepis jak rozpocząć "pseudo-kryzys", aby storpedować nową inicjatywę gospodarczą. Może też służyć do sparaliżowania zmiany prawa lub polityki agendy rządowej.

1. Znajdź zagrożenie.

a. Lepiej jeśli będzie proste i zrozumiałe dla wszystkich.

b. Jeśli przedstawisz je jako zagrożenie dla powietrza, którym oddychamy, wody, bez której nie możemy się obejść, jedzenia, które lubimy lub domów, które dają schronienie - tym lepiej.

c. Przedstaw je jako zagrożenie dla Matki-Natury.

2. Opisz ryzyko.

a. Niech będzie realne i konkretne. Nie musi być całkiem prawdziwe.

b. Musi być dużo ofiar.

c. Wyolbrzymiaj problem.

3. Znajdź sprzymierzeńców, którzy Ciebie oficjalnie poprą.

a. Pozyskaj poparcie znanej organizacji, która dysponuje własną machiną PR.

b. Znajdź naukowca z tytułem profesora, który uzasadni niebezpieczne konsekwencje planowanej zmiany.

c. Znajdź specjalistę - jakiegokolwiek specjalistę, który poprze profesora.

4. Pokaż zagrożenie.

a. Pokaż zniszczenia, destrukcję i szkody, które spowoduje wprowadzenie inicjatywy w życie - na zdjęciach i video.

b. Nie szkodzi, jeśli nagranie video będzie sprzed kilku lat.

c. Wybierz najbardziej dramatyczne ujęcia.

d. Nagraj własny reportaż i wyślij go do największych stacji telewizyjnych.

5. Pokaż ofiary.

a. Pokaż ludzi i zwierzęta, które najbardziej ucierpią.

b. Pozwól jednej z potencjalnych ofiar mówić jak bardzo boi się zmian - może to być zapłakana kobieta z wystraszonym dzieckiem na ręku.

c. Jeżeli zagrożenie dotyczy też zwierząt, niech ekspert wyjaśni na czym ono polega.

6. Pokaż sprawcę nieszczęścia.

a. Podaj nazwę organizacji i historię innych "niecnych uczynków".

b. Jeżeli to możliwe, pokaż zdjęcie prezesa lub wypowiedź na video.

c. Zacytuj jego wypowiedź tak, żeby zabrzmiała jak groźba.

d. Buduj atmosferę braku zaufania wokół organizacji, jej propozycji i prezesa.

7. Mobilizuj do działania.

a. Namawiaj ludzi do pisania protestów do liderów politycznych.

b. Rozpocznij oficjalny bojkot organizacji i jej inicjatywy.

c. Stwórz mediom okazję do zrobienia atrakcyjnych zdjęć - zorganizuj demonstrację lub pikietę przed główną siedzibą organizacji.

8. Rozpowszechniaj wiadomości.

a. Rozpowszechniaj wiadomości w mediach - niech to samo robią Twoi sprzymierzeńcy.

b. Rozmawiaj z mediami - buduj korzystne relacje.

c. Wysyłaj regularnie informacje prasowe - powtarzaj najważniejszy przekaz i dostarczaj nowe zdjęcia.

Konkluzja

Pseudo-kryzysy są inspirowane przez sprawne i prężne grupy nacisku, które walczą o korzystne rozstrzygnięcie swojej sprawy.

Cyniczne? Może tak, ale taka jest prawda. Być może odczułeś to nawet na własnej skórze.

Jeśli jesteś w tarapatach, napisz do nas - na pewno pomożemy.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.50 MediaGapa - ocena artykułu: 4.50

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Powoływanie się przez dziennikarza na anonimowe źródło:

podważa jego wiarygodność.
0%
zwiększa atrakcyjność tekstu.
0%
pozwala chronić tożsamość informatora.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Praktycy Media Gapa Dziennikarz Reporter Reporterzy Agencje PRACOWNICY Kaczyński Wywiad Relations Dziennikarze Firma Google Internet Gazeta Relacje Pressence Public Informacja Prawda Rzecznik Klienci Polska Klient Problem Twitter Tusk Szef Komunikacja



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Nie musisz korzystać z mediów społecznościowych?
2. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
3. Największy mit w zarządzaniu kryzysem
4. Masz strategię komunikacji z mediami?
5. Kwestionariusz PRousta - Anna Miotk
6. Co mówi uścisk dłoni
7. 5 stylów zarządzania konfliktem z mediami
8. Opowieść o dwóch lustrach, czyli audyt wizerunku
9. Prawda o agencjach PR i szkoleniach medialnych
10. 10 pytań o nowych mediach i mediach społecznościowych
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl