Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2007-11-19
"Jak wywo?a? bajecznie prosty kryzys"

Jak wywo?a? bajecznie prosty kryzys

Kryzys nie musi by? z?y. Koszmar zaczyna si?, gdy tracimy nad nim kontrol?. Jak unikn?? najgorszego?

Najlepsz? metod? uporania si? z kryzysem jest przygotowanie. Za?o?enie jest proste - WSZYSTKO co najgorsze mo?e si? zdarzy?. DZISIAJ.

Podobnie jak plan ewakuacji z p?on?cego wie?owca, plan zarz?dzania sytuacj? kryzysow? mo?e ocali? ?ycie ludzi i organizacji.

Oto krótkie ?wiczenie, które pomo?e Ci zrozumie? co to znaczy przej?? przez kryzys - prawdziwy lub wykreowany.

By? sobie kryzys

Chcesz wywo?a? "kryzys"? Uchwal w Sejmie ustaw?, która nie spodoba si? zwi?zkom zawodowym. Powiedz "won" dziennikarce z kamer?. Daj nagrody za niezbudowan? na czas autostrad?.

Szybko przejrzyj "kryzysy" dnia. Sprawd? czy potrafisz odró?ni? prawdziwe od fa?szywych.

Oto sprawdzony przepis jak rozpocz?? "pseudo-kryzys", aby storpedowa? now? inicjatyw? gospodarcz?. Mo?e te? s?u?y? do sparali?owania zmiany prawa lub polityki agendy rz?dowej.

1. Znajd? zagro?enie.

a. Lepiej je?li b?dzie proste i zrozumia?e dla wszystkich.

b. Je?li przedstawisz je jako zagro?enie dla powietrza, którym oddychamy, wody, bez której nie mo?emy si? obej??, jedzenia, które lubimy lub domów, które daj? schronienie - tym lepiej.

c. Przedstaw je jako zagro?enie dla Matki-Natury.

2. Opisz ryzyko.

a. Niech b?dzie realne i konkretne. Nie musi by? ca?kiem prawdziwe.

b. Musi by? du?o ofiar.

c. Wyolbrzymiaj problem.

3. Znajd? sprzymierze?ców, którzy Ciebie oficjalnie popr?.

a. Pozyskaj poparcie znanej organizacji, która dysponuje w?asn? machin? PR.

b. Znajd? naukowca z tytu?em profesora, który uzasadni niebezpieczne konsekwencje planowanej zmiany.

c. Znajd? specjalist? - jakiegokolwiek specjalist?, który poprze profesora.

4. Poka? zagro?enie.

a. Poka? zniszczenia, destrukcj? i szkody, które spowoduje wprowadzenie inicjatywy w ?ycie - na zdj?ciach i video.

b. Nie szkodzi, je?li nagranie video b?dzie sprzed kilku lat.

c. Wybierz najbardziej dramatyczne uj?cia.

d. Nagraj w?asny reporta? i wy?lij go do najwi?kszych stacji telewizyjnych.

5. Poka? ofiary.

a. Poka? ludzi i zwierz?ta, które najbardziej ucierpi?.

b. Pozwól jednej z potencjalnych ofiar mówi? jak bardzo boi si? zmian - mo?e to by? zap?akana kobieta z wystraszonym dzieckiem na r?ku.

c. Je?eli zagro?enie dotyczy te? zwierz?t, niech ekspert wyja?ni na czym ono polega.

6. Poka? sprawc? nieszcz??cia.

a. Podaj nazw? organizacji i histori? innych "niecnych uczynków".

b. Je?eli to mo?liwe, poka? zdj?cie prezesa lub wypowied? na video.

c. Zacytuj jego wypowied? tak, ?eby zabrzmia?a jak gro?ba.

d. Buduj atmosfer? braku zaufania wokó? organizacji, jej propozycji i prezesa.

7. Mobilizuj do dzia?ania.

a. Namawiaj ludzi do pisania protestów do liderów politycznych.

b. Rozpocznij oficjalny bojkot organizacji i jej inicjatywy.

c. Stwórz mediom okazj? do zrobienia atrakcyjnych zdj?? - zorganizuj demonstracj? lub pikiet? przed g?ówn? siedzib? organizacji.

8. Rozpowszechniaj wiadomo?ci.

a. Rozpowszechniaj wiadomo?ci w mediach - niech to samo robi? Twoi sprzymierze?cy.

b. Rozmawiaj z mediami - buduj korzystne relacje.

c. Wysy?aj regularnie informacje prasowe - powtarzaj najwa?niejszy przekaz i dostarczaj nowe zdj?cia.

Konkluzja

Pseudo-kryzysy s? inspirowane przez sprawne i pr??ne grupy nacisku, które walcz? o korzystne rozstrzygni?cie swojej sprawy.

Cyniczne? Mo?e tak, ale taka jest prawda. By? mo?e odczu?e? to nawet na w?asnej skórze.

Je?li jeste? w tarapatach, napisz do nas - na pewno pomo?emy.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.50 MediaGapa - ocena artykułu: 4.50

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Dziennikarze Wywiad Gazeta Szef Praktycy Media Public Problem Klienci Relations Pressence PRACOWNICY Polska Kaczy?ski Gapa Agencje Google Dziennikarz Twitter Reporterzy Klient Rzecznik Prawda Komunikacja Internet Tusk Reporter Relacje Informacja Firma



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Fajna foczka, czyli jak zosta? najlepszym mówc?
3. Druga szansa w mediach
4. Masz strategi? komunikacji z mediami?
5. Kilka s?ów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
6. Redaktor czy reporter?
7. Prawda pi?knie powiedziana
8. Chcesz wiedzie? wi?cej o szkoleniach medialnych?
9. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
10. Grzegorz Lato - Media Gapa 2011
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl