Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2009-07-27
"Znasz Toma Petersa?"

Znasz Toma Petersa?

Właśnie udało Ci się po kilku miesiącach wytężonej pracy doprowadzić do wydrukowania wywiadu z Twoim prezesem na pierwszej stronie "Rzeczpospolitej". Gratuluję!

Spisałeś się tak rewelacyjnie, że jeszcze tego samego dnia, kiedy na Twoim biurku wylądował numer z fotografią uśmiechniętego szefa rozdzwoniły się telefony z prośbami o...

Więcej wywiadów? Nie.

To zaproszenia na konferencje biznesowe, sympozja i zjazdy branżowe.

Już zacząłeś negocjować honorarium, przygotowywać materiały marketingowe, podpisywać umowy i wykonywać całą tę żmudną papierkową robotę.

Czas więc rozważyć poproszenie o pomoc agencję PR, która zajmie się zorganizowaniem wystąpienia Twojego szefa. Zaoszczędzisz cenny czas i energię, a szef może liczyć na dużą promocję, bo agencja orientuje się, kto szuka profesjonalnych mówców na takie okazje.

Agencja PR jako pośrednik

Agencja PR może służyć jako wygodny pośrednik pomiędzy mówcą, a osobami/organizacjami organizującymi publiczne wystąpienia.

W Pressence Public Relations otrzymujemy zapytania od osób, które publicznie wypowiadają się na różne tematy z zapytaniem czy ktoś jest zainteresowany ich ofertą. Zamawiający takie wystąpienia coraz wyżej stawiają poprzeczkę. Temat musi być aktualny, kontrowersyjny i atrakcyjny wizualnie. Dlatego przewidujący prelegent potrafi zwięźle i przekonująco przedstawić swoją propozycję.

Im większe honorarium dla mówcy, tym większe zainteresowanie agencji, która zwyczajowo pobiera 25% prowizji od prelegenta - nie od organizatora imprezy.

Prezesi dużych organizacji są szczególnie cenieni jako prelegenci. Kłopot polega na tym, że organizatorzy oczekują wystąpienia za darmo, ponieważ tak robi wielu rozpoczynających dopiero karierę mówców. Zdradzę więc mały sekret. Dzwonimy do zaprzyjaźnionych dziennikarzy, aby oni z kolei dzwonili do organizatorów imprezy z pytaniem czy to prawda, że pojawi się u nich taka-a-taka osoba. Prosta metoda i bardzo skuteczna.

Oto 5 porad o czym należy pamiętać w kontakcie z agencją:

1. Podstawowa informacja z najważniejszymi informacjami o prezenterze (imię i nazwisko, proponowany temat, kilka rekomendacji, życiorys i zdjęcie. Nie może być na niej żadnych danych kontaktowych (numer telefonu, faks, e-mail, adres witryny WWW), które pozwoliłyby kontaktować się z nim poza plecami agencji.

2. Nagranie video (max. 8 minut), najlepiej pokazujące mówcę w czasie bezpośredniego kontaktu z widownią.

3. Wydrukowany cennik, który zazwyczaj uwzględnia honorarium za występ i (jeżeli taka jest oferta) półdniowe lub całodniowe szkolenie. W cenniku można też umieścić ceny produktów na sprzedaż (książki, kasety, video, itp.).

4. Referencje z innych płatnych występów.

5. Uczciwe i otwarte relacje z agencją. Oznacza to, że jeżeli organizator występu skontaktuje się bezpośrednio z prezenterem po otrzymaniu materiałów informacyjnych wysłanych przez AGENCJĘ, ten poinformuje o tym agencję, która otrzyma swoje zapracowane 25 procent. Oznacza to także, że mówca powiadomi agencję o wszystkich dodatkowych zleceniach będących efektem jej aktywności promocyjnej.

Ile to kosztuje?

Ustalenie honorarium to jedno z najtrudniejszych zadań.

Początkujący mówca przez kilka musi najpierw ciężko pracować na swój wizerunek i reputację. Jego honorarium musi mieć racjonalnie uzasadnione podstawy.

"Ile lat Pan występuje publicznie? Ile prezentacji pan daje w miesiącu/roku? Jakie jeszcze inne walory może pan wnieść do występu? Jakie nagrody/wyróżnienia pan zdobył?"

Oto 20 pytań zanim zaangażujesz mówcę/prezentera:

1. Czy temat odpowiada potrzebom i zainteresowaniom słuchaczy?

2. Czy mówca ma wiarygodne referencje?

3. Czy mówca dysponuje materiałami audiowizualnymi pokazującymi jego występy przed publicznością?

4. Czy mówca potrafi dostosować się do indywidualnych potrzeb słuchaczy? W jakim stopniu?

5. Czy mówca potrafi rozbawić publiczność?

6. Czy mówca przeprowadza indywidualną analizę potrzeb słuchaczy? Czy przed prezentacją rozmawia z pracownikami? Czy zbiera informacje o organizacji/branży?

7. Czy przygotowuje materiały do wręczenia słuchaczom po prezentacji?

8. Czy mówca angażuje słuchaczy do udziału w prezentacji? Czy zachęca do zadawania pytań?

9. Czy ma nienaganne maniery?

10. Czy jego poczucie humoru jest zgodne z dobrymi obyczajami?

11. Czy mówca jest do dyspozycji uczestników przed występem i po jego zakończeniu?

12. Czy mówca stosuje nachalną promocję swoich produktów/usług?

13. Czy jego biuro prasowe szybko odpowiada na zapytania i wysyła potrzebne informacje?

14. Czy łatwo współpracuje się z mówcą? Czy stawia sztywne żądania?

15. Czy mówca potrafi dostosować się do drobnych zmian nawet w ostatniej chwili?

16. Jakiego oczekuje honorarium?

17. Czy można negocjować jego honorarium? Jeśli tak, co możesz zaoferować wartościowego w zamian za obniżkę wynagrodzenia? W Twojej ofercie może znaleźć się: kaseta video z nagraniem występu, lista z danymi kontaktowymi słuchaczy, pisemna rekomendacja, dłuższy pobyt w hotelu, wybór godziny występu, zorganizowanie dodatkowego występu, wywiad w prasie, pokrycie kosztu pobytu dodatkowej osoby.

18. Czy mówca oferuje niższe stawki w zależności od miejsca i czasu występu?

19. Jakie są warunki płatności? Zazwyczaj wymagana jest zaliczka w wysokości połowy wynagrodzenia prelegenta.

20. Czy jest możliwe obejrzenia mówcy "w akcji" jeszcze przed występem?

Po odpowiedzi na te pytania zapewne będzie Ci łatwiej podjąć właściwą decyzję. Nie angażuj nikogo, kto nie gwarantuje pełnej satysfakcji.

Konkluzja

Agencja musi mieć pewność, że mówca oczaruje audytorium. Konkurencja rośnie z roku na rok. Publiczność jest bardzo wymagająca. Widziała najlepszych prezenterów telewizji. Dziś nie wystarcza już chwytliwe nazwisko lub nazwa organizacji. Bez rewelacyjnego tekstu i talentu showmana trudno liczyć na sukces.

Wiesz kto to jest Tom Peters? On może żądać każdego honorarium.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 3.25 MediaGapa - ocena artykułu: 3.25

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Dziennikarz Komunikacja Relacje PRACOWNICY Agencje Prawda Google Praktycy Polska Pressence Reporterzy Twitter Problem Gazeta Tusk Szef Relations Kaczyński Internet Reporter Dziennikarze Informacja Klient Klienci Gapa Rzecznik Media Firma Wywiad Public



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Debata prezydencka to sport kontaktowy
2. Gorączka informacji
3. Z kim nie warto rozmawiać
4. Anty-negatywny apel polityczny
5. Kilka słów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
6. Zasada zachowania głupoty
7. Czego uczą prawdziwe symulacje
8. Nie stać Cię na public relations, prawda?
9. Największy mit w zarządzaniu kryzysem
10. Prośba o mniej zapytań ofertowych
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl