Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2009-06-01
"Życie może być piękniejsze"

Życie może być piękniejsze

Rano w skrzynce pocztowej znalazłem trzy listy.

Witam,
Wyjeżdżam w pilnych interesach i z tego powodu muszę odwołać nasze spotkanie. Skontaktuję się po powrocie, żeby ustalić nowy termin.
Dziękuję,
Stanisław

Dzień dobry Bogusławie!
Podjęliśmy decyzję o redukcji naszych wydatków na public relations. Ograniczanie kosztów dotyczy wszystkich naszych zewnętrznych współpracowników.
Z tego powodu musimy zawiesić wszystkie prowadzone projekty. Skontaktujemy się ponownie, żeby zdecydować czy jesteśmy w stanie powrócić do współpracy.
Dziękuję za wszystko co dla nas zrobiłeś i przepraszam za wszystkie kłopoty.
Pozdrawiam
Katarzyna

Witam serdecznie
Udało mi się wczoraj w końcu porozmawiać z szefem na temat naszej kampanii public relations. Decyzja jest taka, że obecnie nie przewidujemy potrzeby zatrudnienia zewnętrznej agencji PR.
Dziękuję za ofertę i wszystkie przekazane informacje. Pozwalam sobie zachować numer kontaktowy, gdybyśmy potrzebowali fachowej konsultacji public relations w przyszłości.
Z poważaniem,
Franciszek

Ufff... Ale początek dnia. Trzech "klientów" powiedziało NIE. Takich dni nie ma na szczęście wiele, ale też trzeba umieć je przeżyć.

Czy można na nie spojrzeć pozytywnie? Oczywiście. Przecież te trzy osoby w zasadzie wyświadczyły mi przysługę decydując, że nie są zainteresowane spotkaniem lub usługą. Odwołane spotkanie to więcej czasu na poszukiwanie nowych klientów i znalezienie kogoś kto potrzebuje moich usług nie w przyszłym tygodniu, nie za miesiąc czy za pół roku, ale właśnie ... TERAZ!

Zawsze powtarzam: "Jeśli masz przegrać, zrób to szybko." Nie mam ochoty uganiać się za klientem przez miesiąc, dwa lub trzy po to tylko, żeby na koniec usłyszeć, że jeszcze nie jest gotowy. Jestem nietypowy?

Może być pięknie

Zdarzyło Ci się kiedyś coś sprzedać bez żadnego wysiłku?

Dzwonisz do klienta, który od razu mówi: "Agencja public relations? Z nieba mi pan spada. Właśnie o tym myślałem. Kiedy możemy się spotkać, bo mam kilka pomysłów i chciałbym je omówić? Może dzisiaj?" Miałeś taką rozmowę? No właśnie. Jak się wtedy czułeś? Rewelacyjnie, prawda?

Każdy sobie życzy takich klientów. Od świtu do nocy. Od poniedziałku do niedzieli. Doświadczenie nie od wielkiego dzwonu. Właściwie... dzień jak co dzień :-)

Jak to możliwe? Tylko wtedy, gdy stale i wytrwale szukasz nowych klientów. Wydzwaniając regularnie do tych samych ludzi - szczególnie tych, którzy odwołują umówione spotkania - wystawiasz się na porażkę.

Poszukuj ludzi, którzy pragną powiedzieć TAK!

Relacje! Relacje! Relacje! Buduj swoje interesy na relacjach. Nie na wymyślnych prezentacjach czy kolorowych folderach.

Relacje buduje się przez rozwiązywanie problemów. Przedstawianie rozwiązań. Tworzenie nowej wartości.

Kiedy ktoś mówi, że nie jest zainteresowany współpracą z Tobą to znak, że czas spotkać się z kimś innym. Dlaczego to mówię? Bo codziennie marnujemy mnóstwo czasu próbując tworzyć relacje z ludźmi, którzy nie rozumieją co możemy im zaoferować i jaką to ma wartość. Z jakichś powodów nie chcą nawet wiedzieć co robimy i jak możemy im pomóc.

Pozwolę więc sobie zadać dwa pytania:

1. Co robisz kiedy ktoś odwołuje spotkanie? Dzwonisz ponownie i jeszcze raz próbujesz uzgodnić nowy termin?

2. Czy boisz się zadzwonić, aby potwierdzić spotkanie/zebranie, ponieważ klient może odmówić i odwołać spotkanie?

Życie jest za krótkie

Spójrz na to z innej perspektywy. Życie jest za krótkie, żeby godzinami przekonywać kogoś do kupna czegoś czego nie potrzebuje, na co nie ma ochoty albo co go nie interesuje. Daj sobie spokój z taką donkiszoterią.

Znajomy grafik komputerowy powiedział mi niedawno z dumą przy kawie: "Trzy lata zabrało mi podpisanie kontraktu z dużym klientem." Pomyślałem ile energii, starań i czasu kolega zainwestował przez te trzy lata. Ilu innych klientów mógłby zdobyć, gdyby tę energię, starania i czas przeznaczył na kontakty z nimi?

Tak. Wiem, że tysiące książek uczy jak pokonywać obiekcje klienta, jak zdobywać jego zaufanie, jak uświadamiać potrzeby, itd. Ale to wszystko też kosztuje. Sprzedaż wymaga trudu i niestety częściej niż rzadziej klient mówi NIE. I nawet jednorazowa sprzedaż nie gwarantuje trwałego związku. Czy na przykład zależy Ci na ponownym kontakcie z klientem, który wynegocjował dużą obniżkę ceny?

Dlatego przeznacz swój czas na poszukiwanie klientów, którzy pragną budować trwałe relacje.

Życie może być dużo piękniejsze i dostarczać więcej profitów jeżeli uda Ci się znaleźć ludzi, którzy dostrzegają zyski i korzyści ze współpracy z Tobą.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.50 MediaGapa - ocena artykułu: 4.50

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Prawda Gazeta Rzecznik Reporter Internet Media Firma Kaczyński Wywiad Praktycy Dziennikarze Relacje Informacja Reporterzy Twitter Public Pressence Agencje PRACOWNICY Klienci Problem Relations Dziennikarz Google Komunikacja Polska Gapa Klient Tusk Szef



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Prawdziwy kryzys Toyoty
2. Sprzedawca jak saper
3. Redaktor czy reporter?
4. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Media Gapa 2017
5. Masz strategię komunikacji z mediami?
6. Nie bądź pasażerem w wywiadzie dla mediów
7. 5 rzeczy jakich pracownicy oczekują od komunikacji wewnętrznej
8. Znasz Toma Petersa?
9. Ukryte koszty wewnętrznego PR
10. Dobra strategia medialna
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl