Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2017-03-09
"10 pytań o nowych mediach i mediach społecznościowych"

10 pytań o nowych mediach i mediach społecznościowych

Na prezentacji o nowych mediach i mediach społecznościowych publiczność zadała wiele pytań o wpływie mediów na nasze życie oraz zmianach w komunikacji i budowaniu marki.

Oto 10 najciekawszych pytań i krótkie odpowiedzi:

1. Jaka jest różnica między starymi i nowymi mediami?

Stare media to książki, telewizja, radio i prasa. Cechują je wysokie koszty produkcji i dystrybucji – bez względu na markę lub wielkość.

Nowe media działają w Internecie. Mają niższe koszty produkcji i dystrybucji. Są łatwiejsze w dostępie niż papierowe gazety lub książki.

Dzisiaj każdy może pisać blog dostępny dla każdego użytkownika online na całym świecie. Podobnie jest z prezentacją lub nagraniem wideo.

2. Jaka jest różnica między nowymi mediami i mediami społecznościowymi?

Nowe media są określeniem szerszym do mediów społecznościowych. Wyróżnikami mediów społecznościowych są relacje i interaktywność.

Materiał opublikowany online (na przykład tekst, zdjęcie, infografika, wideo, aplikacja, itp.) ma swoją wartość niezależną od tego ile osób go zobaczy. Ludzie mogą go odszukać dzięki wyszukiwarkom.

W mediach społecznościowych ważniejsza od samego materiału jest sieć kontaktów i relacje. Sieć bez wartościowych kontaktów jest bezużyteczna. Profil na Twitterze bez obserwatorów nie ma żadnej wartości. To samo dotyczy Facebooku, LinkedIn lub Google+.

Jeśli w strategii PR koncentrujesz się na nowych mediach, większość środków musisz przeznaczyć na tworzenie wartościowych treści (dystrybucja jest na drugim miejscu). Jeśli stawiasz na media społecznościowe, nadrzędnym celem jest rozwijanie sieci kontaktów (tworzenie treści jest na drugim planie).

3. Jaka jest różnica pomiędzy PR w mediach społecznościowych i tradycyjnych mediach?

Media społecznościowe zmieniły sposób myślenia o komunikacji. Kampanie w mediach tradycyjnych miały wyraźny początek i koniec. W mediach społecznościowych nie można zaplanować końca – kampania trwa tak długo jak długo mówią o niej ludzie na swoich profilach online.

Podstawowa różnica polega na sposobie przekazywania i konsumpcji informacji. Media tradycyjne przekazują jedną informację do masowego odbiorcy. W mediach społecznościowych przesyła się kilka informacji ludziom, którzy są nimi zainteresowani. Te informacje można przekazywać na blogach, Twitterze, Facebooku i w innych serwisach – celem jest zaangażowanie użytkowników, na przykład polubienie i/lub udostępnienie wpisu lub jego skomentowanie.

4. Od czego zacząć pracę w mediach społecznościowych?

Wszystko zaczyna się od dobrego przygotowania. Należy poznać specyfikę każdego medium, ocenić co można osiągnąć i jaką to ma wartość. Na przykład ludzie w starszym wieku raczej nie polubią Snapchata – chętniej będą korzystali z Facebooka.

Po wyborze platformy trzeba zdecydować o czym będziesz rozmawiać. Media społecznościowe nie są najlepszym medium do publikacji raz w tygodniu długich raportów. Jeśli jednak te raporty będą regularnie komentowane, na pewno zwiększy to popularność profilu. W mediach społecznościowych cenione są interakcje – słuchanie i konwersacje.

5. Które sieci społecznościowe są lepsze – duże czy małe?

To zależy od celów strategii PR. W wielkich sieciach porusza się dużo tematów na dość ogólnym poziomie – można dotrzeć do wielu użytkowników bez specjalnych wymagań i oczekiwań. Media niszowe mają bardziej specjalistyczny charakter (może nawet elitarny) – umożliwiają kontakty z mniejszymi, ale dokładniej sformatowanymi grupami użytkowników.

6. Czy we wszystkich mediach należy używać tych samych przekazów czy lepiej je zmieniać i dopasować do konkretnego medium?

Najważniejsza jest konsekwencja i spójność. Na pewno zmienia się format przekazu. Powiedzmy, że opublikowałeś na swoim blogu długi artykuł. Na Twitterze masz tylko 140 znaków, żeby zachęcić do przeczytania tego tekstu. Na Facebooku nie masz takich ograniczeń – możesz umieścić dłuższy opis z linkiem do pełnego tekstu lub nawet opublikować cały wpis jako notatkę. W newsletterze możesz umieścić pierwszy akapit z linkiem do pełnej wersji. Oryginalny tekst jest ten sam, ale zmienia się sposób poinformowania o nim w innych mediach.

7. Czy muszę mieć profile we wszystkich mediach społecznościowych?

Nie. Wybierz te media, z których najczęściej korzystają Twoi klienci – aktualni i potencjalni. Jeśli nie ma ich na Instagramie, nie zawracaj sobie głowy Instagramem. Jeśli są na Twitterze, wybierz Twittera. Innym kryterium wyboru medium jest ocena wartości jaką możesz wytworzyć w danym serwisie. Na przykład jeśli nie potrafisz robić ciekawych nagrań wideo, nie szukaj powodzenia na YouTube.

8. Czy korzystanie z mediów społecznościowych poprawia SEO?

Może poprawić, ale nie bezpośrednio. Google nie uwzględnia w swoim algorytmie liczby udostępnień, gdyż można nimi łatwo manipulować. Ale dzięki mediom społecznościowym możesz zwiększyć sieć kontaktów z blogerami, liderami opinii i dziennikarzami, którzy – jeśli spodobają im się Twoje treści – mogą je linkować ze swoimi wpisami. A to już może widocznie poprawić pozycję w wynikach wyszukiwarek.

9. Jak sprawdzić czy aktywność w mediach społecznościowych przynosi efekty?

Skuteczność PR online zależy tylko od dwóch czynników: 1. szerokiej i głębokiej wiedzy o swoich klientach (aktualnych i potencjalnych) i 2. wykorzystania tej wiedzy do komunikacji z klientami.

Firmy, które skutecznie korzystają z mediów społecznościowych widzą następujące efekty:

1. większa liczba odwiedzin na firmowej stronie WWW z profili w mediach społecznościowych,

2. większe zaangażowanie na swoich profilach online (polubienia, udostępnienia, komentarze i konwersacje na prywatnych kanałach),

3. coraz większa liczba aktywnych członków sieci społecznościowej.

10. Jak integrować tradycyjny PR z mediami społecznościowymi?

Wykorzystuj media tradycyjne do promocji tego, co robisz w mediach społecznościowych. W materiałach marketingowych powinny być adresy firmowych profili w mediach społecznościowych i kody QR. Najlepsze wyniki w PR daje zdrowa równowaga pomiędzy tymi dwoma rodzajami mediów.

Jeśli potrzebujesz pomocy w opracowaniu strategii PR i komunikacji w mediach społecznościowych, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.50 MediaGapa - ocena artykułu: 4.50

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Gapa Wywiad Klient Firma Dziennikarze Prawda Polska Tusk Problem Media Public Reporter Informacja Rzecznik Komunikacja Kaczyński Internet Szef Relations Agencje Pressence Reporterzy Klienci Google Relacje Twitter PRACOWNICY Praktycy Gazeta Dziennikarz



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Prawdziwy kryzys Toyoty
2. Sprzedawca jak saper
3. Masz strategię komunikacji z mediami?
4. Dobra strategia medialna
5. Redaktor czy reporter?
6. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Media Gapa 2017
7. Nie bądź pasażerem w wywiadzie dla mediów
8. 5 rzeczy jakich pracownicy oczekują od komunikacji wewnętrznej
9. Znasz Toma Petersa?
10. Ukryte koszty wewnętrznego PR
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl