Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2015-12-10
"10 największych mitów o polskim PR"

10 największych mitów o polskim PR

Najdroższe agencje PR są najbardziej skuteczne? Współpraca z agencją PR gwarantuje pozytywne artykuły w prasie? PR jest synonimem komunikacji?

Nie, nie i nie.

W polskim PR od lat funkcjonuje wiele szkodliwych mitów.

Oto 10 mitów o PR, które wywołują najwięcej nieporozumień, konfliktów i szkód:

1. Najdroższe agencje PR są najbardziej skuteczne.

Najdroższe agencje PR mają eleganckie recepcje z ogromnymi telewizorami na ścianach i komfortowymi sofami. Kto je kupił?

Małe agencje PR często są prowadzone przez doświadczonych, byłych pracowników dużych agencji. Jako kierownicy w dużych agencjach większość czasu przeznaczali na zdobywanie klientów i zarządzanie ludźmi, ale w małej agencji zajmują się bezpośrednią obsługą klientów.

W małych agencjach jest mniej biurokracji. Pracownicy mają więcej czasu na przygotowanie oryginalnych i kreatywnych projektów.

2. Współpraca z agencją PR gwarantuje pozytywne artykuły w prasie.

Żadna agencja PR – także ta najlepsza, największa i najdroższa – nie może zagwarantować pozytywnego artykułu na pierwszej stronie Rzeczpospolitej w przyszły poniedziałek.

Pracownicy agencji nie kontrolują pracy reporterów i redaktorów i nie mają wpływu na to kiedy wykorzystają przekazane informacje. Jeśli są to informacje aktualne, ciekawe, ważne i wartościowe, media na pewno ich nie odrzucą.

3. PR jest synonimem komunikacji.

Trudno wyobrazić sobie PR bez komunikacji, ale trzeba pamiętać, że czasem PR polega na dyskretnym milczeniu. Ile razy najlepsza porada eksperta PR dotyczyła zachowania spokoju i wstrzymania się od komentarza? "Uważam, że w tej sytuacji lepiej nic nie mówić" albo "Poczekajmy co się jeszcze wydarzy zanim coś powiemy."

Najlepsze porady w sytuacji kryzysowej pozwalają uniknąć nadmiernego rozgłosu w mediach – czasem media w ogóle o tym nie mówią. W takich przypadkach skuteczny PR oznacza brak komunikacji.

4. PR to przede wszystkim informacje prasowe i konferencje prasowe.

Informacja prasowa jest tylko narzędziem służącym określonemu celowi, na przykład przekazaniu informacji o premierze nowego produktu. Ma zainteresować reportera i zachęcić do bliższego kontaktu.

Konferencje prasowe powinny być zarezerwowane tylko dla najważniejszych wydarzeń. Jeśli jest ich za dużo, reporterzy przestają przychodzić. O tym, co się dzieje w firmie można na bieżąco informować na blogu, Twitterze i YouTube.

5. Tylko złe marki, produkty i usługi potrzebują PR.

PR nie uratuje złego produktu i marnej usługi. Tak jak najlepsza kampania promocyjna nie naprawi zepsutego samochodu czy dziurawego wodociągu.

PR pomaga tylko dobrym produktom i usługom, które dzięki właściwej komunikacji stają się jeszcze bardziej konkurencyjne. Klienci więcej o nich wiedzą i bardziej je doceniają.

6. Agencje reklamowane też mogą robić PR.

Wiele agencji reklamowych próbowało sił w PR, ale z marnym skutkiem, głównie dlatego, że reklama i PR to zupełnie inne formy komunikacji marki z rynkiem.

W reklamie przekaz jest w całości kontrolowany przez markę. Można też dokładnie wybrać czas i miejsce publikacji.

PR korzysta z mediów (prasa, radio, telewizja i Internet), które mają inne wymagania dotyczące tego, co się mówi i w jakiej formie jest to przekazywane czytelnikom, słuchaczom i widzom.

7. PR jest łatwe. Każdy może to robić.

Wielu właścicieli firm uważa, że PR to nic trudnego. Wystarczy napisać informację prasową i reporterzy natychmiast przybiegną z prośbą o wywiad. A w sytuacji kryzysowej najlepiej zrobić konferencję prasową.

Public relations jest trudne, ale agencje PR wiedzą jak to robić.

8. Nie można zmierzyć efektów PR i dlatego nie warto się tym zajmować.

PR nie odpowiada bezpośrednio za wzrost sprzedaży, ale bez PR trudno poprawić wyniki finansowe i ROI. PR buduje reputację i zwiększa wiarygodność marki.

Konsumenci podejmując decyzję o zakupie wybiorą markę, którą znają, lubią i cenią. Takie emocje, opinie i skojarzenia tworzy tylko PR.

9. Jeżeli zatrudnię agencję, nie muszę już zajmować się PR.

Zatrudnienie agencji PR wiąże się z gotowością do udzielania wywiadów dla mediów, zabieraniem głosu w debatach publicznych i na konferencjach branżowych, obecnością na targach, prowadzeniem profilu na Twitterze i regularnym przekazywaniem agencji PR aktualnych informacji o tym, co dzieje się w firmie.

10. Muszę być dużą i bogatą firmą, żeby korzystać z PR.

Nie musisz. PR pomaga wszystkim, którzy go potrzebują.

Pressence Public Relations prowadzi projekty PR dla małych i średnich firm, które gotowe są przeznaczyć na public relations od 2,000 złotych netto miesięcznie.

Jeśli chcesz wiedzieć co możesz zyskać dzięki PR, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 5.00 MediaGapa - ocena artykułu: 5.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Dziennikarze Twitter Dziennikarz Klienci Pressence Tusk Rzecznik Gazeta Agencje Praktycy Wywiad Firma Polska Relacje Kaczyński Gapa Problem Media Google PRACOWNICY Reporter Szef Public Informacja Prawda Reporterzy Internet Relations Komunikacja Klient



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Etyka na wakacjach
2. Opowieść o dwóch lustrach, czyli audyt wizerunku
3. Pies, który nie szczeka, czyli ochrona reputacji w mediach społecznościowych
4. Czy media w Polsce są jeszcze czwartą władzą
5. Niepewność w kopalni
6. Hultaj, czyli coś złego się stało
7. Darmowe i profesjonalne wystąpienia publiczne
8. Jak złamać nogę, czyli kto zapłacił za badanie chodnika
9. Aktor i prezydent, czyli test skuteczności przekonywania
10. Słowa i znaczenia w PR
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl