Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2015-05-25
"PR to nie małe piwo"

PR to nie małe piwo

Jeśli zaciekawił Cię ten tytuł, wiesz na pewno, że praca w PR to nie małe piwo, kaszka z mlekiem ani bułka z masłem.

O czas na radiowej i telewizyjnej antenie i miejsce w gazecie codziennie rywalizuje wiele firm, organizacji i instytucji. Dziennikarze mogą grymasić i wybrzydzać – to oni stawiają warunki i wybierają tematy.

Czasem potrzeba kilku miesięcy starań (i wielu niepowodzeń), żeby w końcu zainteresować reportera swoim tematem i przeczytać o tym w gazecie, usłyszeć w radiu lub zobaczyć w telewizji.

Jeśli częściej słyszysz "nie" niż "tak", możesz chwilami tracić wiarę w siebie, szczególnie kiedy pracujesz dla ludzi, którzy sądzą, że w PR wystarczy zadzwonić do redakcji lub wysłać reporterowi informację prasową – i można otwierać szampana.

Nie jest tak źle

Mimo porażek radzisz sobie – moim zdaniem – z PR lepiej niż myślisz. Kłopot polega na tym, że nie cieszysz się drobnymi sukcesami.

Przestań przejmować się tym, co się nie udaje – skup się na pozytywach, na przykład na tym, że reporter odpowiedział na Twój e-mail. Drobne sukcesy pomagają budować lepsze relacje z mediami i motywują do pracy.

Tracisz wiarę w skuteczność swojego PR? Zaraz powiem dlaczego nie jest tak źle jak myślisz.

Oto 10 powodów dlaczego to, co robisz w PR ma sens:

1. Reporterzy odpisują na Twoje e-maile.

Większość reporterów otrzymuje w tygodniu dziesiątki informacji prasowych i propozycji tematów (niektórzy dostają tyle codziennie). Nie mają czasu, żeby odpowiedzieć na wszystkie. Jeśli otrzymasz odpowiedź (nawet na "nie"), to znak, że reporter poważnie potraktował Twoją propozycję (przeczytał i przemyślał).

2. Kontaktujesz się z reporterami w mediach społecznościowych.

Wiesz o czym dzisiaj rozmawiają dziennikarze na Twitterze? Napisałeś do jednego z nich coś miłego? Kiedy ostatnio udostępniłeś jego komentarz lub artykuł? Kiedy pomogłeś znaleźć eksperta – mimo że nie odniosłeś z tego żadnej bezpośredniej korzyści? Udostępniaj, komentuj, pomagaj – inwestuj w dobre relacje z reporterami.

3. Reporterzy czasem dzwonią do Ciebie.

Kiedy reporterzy dzwonią do Ciebie, to znaczy, że: 1. znają Ciebie i 2. traktują jako źródło ciekawych informacji i komentarzy. Jeżeli jeszcze dzwonią do Ciebie w pierwszej kolejności, to BARDZO DOBRZE.

4. Wykorzystujesz wszystkie okazje do spotkań z reporterami.

Wstałeś wcześniej, żeby jeszcze przed śniadaniem spotkać się na briefingu z reporterami? Poszedłeś wieczorem do pubu, żeby porozmawiać z konkretnym redaktorem – mimo że wolałeś obejrzeć mecz w telewizji? Korzystanie ze wszystkich nadarzających się okazji, zwiększa skuteczność kontaktów z mediami.

5. Wiesz, że PR to nie tylko relacje z mediami.

Przyglądasz się wszystkim "punktom kontaktu" Twojej firmy, organizacji lub instytucji z jej klientami – od profili w mediach społecznościowych do tego jak odbierane są telefony – i analizujesz jak to wpływa na reputację i wizerunek. Poprawiasz to, co złe i monitorujesz efekty po zmianie.

6. Dbasz o edukację swojego zespołu.

Współpraca z ludźmi, którzy są przekonani, że wysłanie informacji prasowej lub wykonanie telefonu do reportera automatycznie gwarantuje miejsce w gazecie jest trudna i stresująca. Ale narzekanie nic nie zmieni. Może warto zorganizować szkolenie medialne lub zaprosić dziennikarza, który wytłumaczy jak to naprawdę pracują media. Efekty takiej edukacji ułatwią Ci życie i poprawią współpracę w zespole.

7. Wiesz jak korzystać z mediów społecznościowych.

Wiesz, że dziennikarze szukają kontaktów i tematów na Twitterze, Pinterest i Instagramie. Pamiętasz, żeby umieścić na swoich profilach dane kontaktowe (telefon i e-mail).

8. Nie boisz się ryzyka i przegranej.

Napisałeś do gazety lub redakcji, która teoretycznie jest "poza Twoim zasięgiem"? Bardzo dobrze. Jeżeli chcesz się uczyć i rozwijać, nie bój się ryzyka. Próbuj do skutku.

9. Analizujesz przyczyny niepowodzeń.

Jeżeli znajdujesz czas na analizę nieudanych kontaktów z mediami i dzięki temu wiesz co poprawić, zwiększasz szansę, żeby następnym razem usłyszeć TAK.

10. Mówisz o swoich sukcesach w mediach.

Wywiad w mediach elektronicznych (radio lub telewizja) lub pozytywny artykuł w prasie to tylko część sukcesu. Trzeba jeszcze powiedzieć o tym całemu światu (wariant optymistyczny) lub Twoim najważniejszym interesariuszom (wariant optymalny). Napisz o tym na swoim firmowym blogu, stronie WWW i profilach w mediach społecznościowych.

Konkluzja

PR to nie małe piwo, kaszka z mlekiem ani bułka z masłem. Wymaga cierpliwości, konsekwencji i dobrego smaku. Jeśli jest robione dobrze, efekty są tylko kwestią czasu.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Klienci Wywiad Szef Relations Reporterzy Agencje Media Praktycy Reporter Twitter Firma Tusk Internet PRACOWNICY Relacje Gapa Komunikacja Polska Public Dziennikarze Klient Pressence Problem Gazeta Informacja Google Kaczyński Dziennikarz Rzecznik Prawda



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Prawdziwy kryzys Toyoty
2. Sprzedawca jak saper
3. Redaktor czy reporter?
4. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Media Gapa 2017
5. Masz strategię komunikacji z mediami?
6. Nie bądź pasażerem w wywiadzie dla mediów
7. 5 rzeczy jakich pracownicy oczekują od komunikacji wewnętrznej
8. Znasz Toma Petersa?
9. Ukryte koszty wewnętrznego PR
10. Dobra strategia medialna
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl