Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2014-01-07
"Dlaczego warto robić audyt medialny"

Dlaczego warto robić audyt medialny

Praktycy PR dużo czasu i energii poświęcają planowaniu (burze mózgów, opracowanie strategii, przygotowanie kampanii public relations), ale zbyt często zapominają o tym, żeby sprawdzić czy osiągają cząstkowe cele i zmierzają we właściwym kierunku zgodnie z harmonogramem.

Na coraz bardziej zatłoczonym i hałaśliwym rynku komunikacji marketingowej – także w tym roku – niezmiernie ważny jest stały monitoring postępu działań PR oraz analiza czy wybrane taktyki i metody umożliwiają osiągnięcie celów.

W Pressence Public Relations jednym z naszych ulubionych narzędzi pomiaru efektywności celów medialnych jest audyt medialny. Przeprowadzany raz lub dwa razy w roku (w czerwcu i grudniu) służy zebraniu i analizie informacji o tym co i jak media mówią i piszą o kliencie i jak to wpływa na realizację strategicznych celów.

Oto jakie informacje nas najbardziej interesują w audycie medialnym:

1. Rynki i konkretne media, które mówiły i pisały o naszym kliencie – czy nasze przekazy docierają do właściwych grup docelowych?

2. Zasięg i wydźwięk przedstawionych materiałów – jaki jest ton relacji w mediach? Czy jest przychylny klientowi? Czy klient jest głównym bohaterem relacji? Czy pojawiają się jakieś ilustracje (zdjęcie, grafika, wykres)?

3. Wykorzystanie w relacjach kluczowych przekazów – czy dziennikarze uwzględnili kluczowe przekazy klienta i czy budują one jego spójny i zrozumiały obraz w mediach?

4. Wykorzystanie wypowiedzi rzecznika prasowego – czy klient pojawia się w nich jako lider branży?

5. Ile uwagi media poświęcają klientowi w porównaniu do tego, co mówią i piszą o konkurencji?

Eksplozja serwisów społecznościowych zmusiła nas w ostatnich latach do wzięcia pod uwagę także nowe czynniki. Narzędzia analityczne umożliwiają pomiary takich elementów jak ekspozycja, zaangażowanie i działanie. Na przykład ile osób kliknęło odsyłacz do konkretnego artykułu o kliencie? Ile osób skomentowało ten tekst i ile go przekazało innym użytkownikom? Czy po kliknięciu artykułu czytelnicy odwiedzili firmową stronę WWW klienta? Które podstrony jeszcze zobaczyli? Jak takie działania wpłynęły na popularność witryny w Internecie?

Konkluzja

Audyt medialny to proces pracochłonny, ale po zebraniu i analizie wszystkich istotnych danych wiemy, które działania przyniosły oczekiwane efekty, a które należy skorygować. Bez regularnego audytu nie wiemy czy osiągamy nasze cele i ile nas to kosztuje.

Jak często przeprowadzasz audyt medialny w swojej organizacji? Dlaczego warto to robić? Napisz o tym w komentarzu.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Rzecznik Firma Praktycy Wywiad Polska Klient Reporter Dziennikarze Relations Problem Kaczyński Reporterzy PRACOWNICY Klienci Tusk Szef Gazeta Gapa Pressence Prawda Twitter Google Relacje Informacja Media Internet Dziennikarz Agencje Komunikacja Public



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Prawdziwy kryzys Toyoty
2. Sprzedawca jak saper
3. Redaktor czy reporter?
4. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Media Gapa 2017
5. Masz strategię komunikacji z mediami?
6. Nie bądź pasażerem w wywiadzie dla mediów
7. 5 rzeczy jakich pracownicy oczekują od komunikacji wewnętrznej
8. Znasz Toma Petersa?
9. Ukryte koszty wewnętrznego PR
10. Dobra strategia medialna
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl